בקצרה:
  • ה-ID-אירו תהיה משפחתית חשמלית ראשונה לפולקסווגן
  • תיוצר על בסיס פלטפורמה ייעודית ו-620 ק"מ בין טעינות
  • צפויה לנחות בישראל רק לקראת סוף 2024
שישית על חשמל: ה-ID-אירו תהיה חשמלית שישית לפולקסווגן על בסיס פלטפורמת MEB הייעודית, ודגם שני אחרי ה-ID4 שישווק גלובאלית באירופה, צפון אמריקה וסין במהלך שנה הבאה. אבל היא דגם ראשון בתצורת סדאן ובכך היא הופכת למתחרה ישירה בטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6 הצפויה להיחשף בקרוב. בסין, שוק יעד חשוב במיוחד עבור יצרניות רכב חשמלי, היא תתמודד גם מול דגמים מקומיים כמו BYD סיל ו-NIO ET5.
כמו פסאט אבל חשמלית: עם קצת פחות מחמישה מטרים בין הפגושים היא דומה בגודלה לפאסאט שיוצרה הופסק לטובת הסבת המפעל באמדן להרכבת ה-ID אירו. בסיס הגלגלים יעמוד על כשלושה מטרים, 20 ס"מ יותר מהמשפחתית הגדולה. בכך צפוי הדגם החשמלי להציע מרחב מחיה מצוין לנוסעים.
מערכת ההנעה תהיה המוכרת של פולקסווגן, ככל הנראה עם מנוע אחורי בהספק 204 כ"ס ומצברי 77 קוט"ש שיאפשרו טווח נסיעה של 620 ק"מ, כ-20 ק"מ יותר מטסלה מודל 3 LR. היא עושה את זה הודות למקדם גרר נמוך במיוחד (0.23) הזהה למתחרה האמריקאית ומושג בין היתר הודות לידיות פתיחת דלתות מוסלקות וחישוקי "22 המיועדים להפחתת מערבולות.
תמונות של סביבת הנהג טרם נחשפו, אך הוא צפוי להיות דומה לזה של הדגמים החשמליים של הקונצרן, עם מסך מגע גדול השולט במרבית המערכות ומאפשר מיעוט מתגים.
מה אנחנו חושבים: עם יותר ממיליון יחידות מאז הושקה ומעמד של החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, ברור לגמרי מדוע כל יצרנית רכב שמכבדת את עצמה מעוניינת להציג תשובה לטסלה מודל 3. פולקסווגן, היצרנית הגדולה בעולם, אינה יוצאת דופן. בעיקר משום שיש לה כבר פלטפורמה ייעודית וארסנל מרשים של חשמליות מודרניות.
ה-ID-אירו מסתמנת כתשובה ראויה לאמריקאית הוותיקה, לפחות בכל הקשור ליעילות אנרגטית וטווח נסיעה, אבל תאריך הגעתה לאולמות התצוגה של פולקסווגן עוד רחוק, ובקצב התפתחות הטכנולוגית של מערכת ההנעה החשמליות היא עשויה למצוא עצמה מאחור כשתעלה על הכביש.