ב-15 השנים האחרונות, ברצלונה הייתה הקבוצה הכי מסוקרת והכי מפורסמת בכל העולם, החל מעלייתו של רונאלדיניו ועד ליורשו, השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים, ליונל מסי. בתקופה הזו ברצלונה התברכה בשחקנים יוצאי דופן ובשיטת אימון יוצאת מן הכלל ששמה אותה מעל לכל קבוצה בכדורגל העולמי. אימת ההגנות, הקישור המשובח ביותר בכל הזמנים, וההתקפה הכי קטלנית שנראתה.
באותה תקופה גם הרשתות החברתיות החלו לצבור תאוצה, ודבר זה תרם לבארסה רבות. השחקנים הפכו לגיבורי-על ונראה היה כאילו אי אפשר לעצור אותם. הרבה פעמים ניסיתי להבין עם עצמי אם זה הגורל שהפגיש בשחקנים כל כך טובים, כל אחד בעמדתו, באותו הזמן בדיוק, או שמה שהפך אותם למפלצות אלו הבשלות שלהם והמקצועניות חסרת הפשרות של המאמן פפ גווארדיולה. בברצלונה של אז הייתה יכולת, היה מומנטום והייתה שיטה שעובדת.

1 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ברצלונה
(צילום: AP)

בברצלונה של 2021 אין מומנטום, אין כוכבים, אין עתיד, אין תקווה ואין חלום. נראה כי היא לא ממש שונה כרגע מקבוצות אמצע טבלה כמו בטיס, אוסאסונה ומאיורקה, מבלי לפגוע באף אחת מהן. המחשבה הפרימיטיבית הזאת של להישאר בכל מחיר עם הטיקי-טקה היא לפי דעתי הגורם העיקרי לחוסר הצלחת הקבוצה. נכון, מסי עזב ואפשר להגיד ש"וידא הריגה", למרות שגם עם הגדול מכולם ברצלונה לא הצליחה לגרד את אריות אירופה בשנים האחרונות, אבל אין טעם להיכנס לנושא ההנהלה המחפירה בראשותו של הנוכל ז'וזפ מריה ברטומאו שהרס טוטאלית את הקבוצה עם עסקאות הזויות ומאות מיליונים שנשפכו על שחקנים לא מתאימים כמו עוסמאן דמבלה, פיליפה קוטיניו ואנטואן גריזמן, והביא את המועדון לחובות עתק בשווי מיליארד אירו.
לבארסה לא נותרה ברירה אלא לפתח את הצעירים המוכשרים שיש לה, ולשנות שיטה שתתאים יותר לכדורגל המודרני המושתת על מהירות באגפים (מה שאין לברצלונה מעונת 2015), פיזיות ועוצמה מכדורים ארוכים ומתפרצות. אין לי ספק שזה ייקח זמן, אבל בארסה תמצא את הדרך לחזור לפסגת הכדורגל, הכדורגל צריך את בארסה ובארסה צריכה להחזיר את הכדורגל הביתה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.