צינור חמצן: מאזדה מעדכנת (שוב) את ה-CX-5

מאזדה מעבירה את ה-CX-5 מתיחת פנים נוספת, עדכון שאמור לסייע לו להשאר רלוונטי בעידן הנוכחי. מה השינויים ומתי הוא צפוי לנחות כאן? הפרטים בפנים

ניר בן זקן | פורסם:14/09/2021
בקצרה:
  • מאזדה CX-5 עובר מתיחת פנים שניה במספר
  • עם תוספת אבזור ואותם מנועי בנזין וותיקים
  • ינחת כאן ברבעון השני של 2022
עדכון שני: זוהי מתיחת פנים שניה במספר שמאזדה מבצעת ב-CX-5 הנוכחי, דור שני בשושלת רכב הפנאי שלה. עם זאת ראוי להזכיר כי גם הוא מבוסס בכבדות (תיאור מנומס ל"לא השתנה בעצם המון") על ה-CX-5 הראשון, זה שהגיע אלינו עוד בתחילת העשור הקודם.
עדכון רכב הפנאי הוותיק שהוצג לראשונה ב-2016 אמור לאפשר לו לינוק עוד מעט אוויר עד החלפתו בדור חדש לחלוטין שיבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שמפתחת היצרנית, כחלק מהמאמץ למצב עצמה כמותג יוקרה.
תמונה כללית
מה חדש: השינויים צנועים. יחידות תאורה צרות יותר מלפנים ומאחור, פגושים שונים עם תוספת פס הגנה דמוי מתכת, וללא פנסי ערפל מלפנים. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר - "10.25 לעומת "8 - הנשלט גם באמצעות חוגה.
היצע מנועי בנזין אטמוספריים הוותיקים יישאר ללא שינוי - 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-2.5 ליטר עם 195 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או אופציה לכפולה-קבועה במנוע הגדול. גדול יחסית, שכן יחידת 2.5 ליטר מוגדשת (250 כ"ס) המוצע בצפון אמריקה לא יעשה עליה. מאזדה כן מבטיחה שהמיתלים כוילו מחדש על מנת לשפר את נוחות הנסיעה וכי נוספו חומרי בידוד במטרה להפחית רעשי דרך ורוח.
תמונה כללית
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של מאזדה הוא הוותיק בקטגוריה, והעדכון שעבר נראה לנו מאוד צנוע, צנוע מכדי שיאפשר לו להתמודד מול סוללת מתחרים חדשה ומתקדמת ממנו משמעותית. מאזדה מוצאת עצמה גם בבעיה עמו, שכן לצד הצלחה די מובטחת בקרב ציי רכב ולקוחות מכורים, הוא פשוט מבוגר מכדי להיות רלוונטי בשוק הפרטי.
ונכון שאת קפיצת המדרגה המשמעותית שומרת מאזדה לדור הבא, שיקבל גם מנועי בנזין מודרניים בהרבה, אבל עד אז תהיה החדירה החשמלית כבר מסיבית הרבה יותר, וממש לא בטוח שזה יספיק לה כשיגיע לכביש בעוד מספר שנים.
21

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
19.

אין הצדקה למחיר שלו כמו שאין הצדקה למחיר של 152K ל CX30 שהוא רכב ברמה של קיה סלטוס, יונדאי קונה או פיג'ו 2008 לכל היותר

18.

יש לי את האוטו 8 שנים עם כחצי מליון ק״מ והאוטו לא ראה מוסך

17.

היתה לי אחת עברתי ל3008 טורבו דיזל ופתאום הבנתי מה ההבדל בין קורקינט לרכב מיושן, ללא כוח, סתמי לחלוטין מאזדה הלכתם לאיבוד

16.

15.

תרגעו שתולים יקרים, יש מספיק למי למכור סחורה. מאזדה אחלה רכב, בנוי היטב ואיכותי. לא כמו הפלסטיקה הזולה של חלק מהיצרנים האירופאיים וכל דבר חשמלי שבקושי מתחבר ועובד, ועם כל הכבוד כדי להצדיק את תוספת המחיר לחשמלית צריך לצרוך 2000 שח דלק לפחות.

14.

העולם במירוץ על פיתוח סוללות שניתן להטעין ב 10 דק ואפילו פחות. וכבר יש את GAC לפי מה שהם מדווחים.

13.

12.

אחרי 2 ראב 4 וסקודה אוקטביה אחת ב10 שנים האחרונות קניתי cx5. הרכב מדהים רמת גימור והרכבה מהשורה הראשונה. הרכב מעוצב יפה מבחוץ. מרגיש בפנים כמו האודי או לקסוס חומרים סופר איכותיים . פתאום הטויוטה או הסקודה שפעם אהבתי מרגישים כמו אוטובוס של אגד (מבחינת רמת הרכבה ואיכות חומרים)

11.

10.

9.

8.

האמנם , ראשית רכב מוצדק איכות חומר הרכבה אמינות ושכירות ביד 2 אמיתי מוכח יש קבלות אבל.... צריך לשים לב מכירי הטוסון והראב 4 ללא חשמל זהים למאזדה כמו כן עם צריכות זהות ולעיתים נמוכות ממנה מאזדה יצרן שמרני וקטן זה לא קונצרן על אבל כל מה שיוצא מהם זה שיא הטרנדיות האירופית אבל כל מה שהם עושים הם כנראה עושים ממש איכותי וטוב ובשלב הזה כמו קסם היחידים שמחזיקים במלאי לאספקה ולא מדברים על עוד נצח כזה שאם תחייה תזכה לראות מוכרים ממלאי קיים שמתחדש בקצב לא רע

comment-2-comment

לא נורא, עדיין לא מאוחר להשלים

7.

אם לא יעשה שינוי משמעותי במאזדה היא תעלם תוך כמה שנים,

comment-2-comment

כולל CX-5. אבל אתה יכול להמשיך לנסוע בדאצ'ה, אל תשכח קסדה ואפוד ממוגן למקרה של תאונה

6.

זה שייך לגיאולוגיה

5.

רכב מעולה. מרווח ואמין תוספת של מגדש טורבו למנוע והרכב מושלם.

4.

3.

גם הרכב החשמלי החדש שלהם הכי עלוב ונחות שיכול להיות. חברה עם עבר אבל בלי עתיד. כמו קודאק ואגפא, נוקיה ופולרואיד...

2.

דגמים משעממים, מנועים מיושנים, אפס בחישמול , עיצוב ממוחזר.

1.

את לא מחליפים במקרה בגג פנורמי

לכל התגובות
0