חוקרים שיחזרו את פניה של אישה שחיה במרכז אירופה לפני כ-4,000 שנה. הפנים שוחזרו משרידי הגולגולת שלה ומשאריות DNA שנמצאו.
מדובר בשחזור מדהים של אישה שחיה בתקופת הברונזה. לאישה היה שיער כהה, ולפי החוקרים היא הייתה עשירה באותה תקופה באזור בוהמיה.
החוקרים אמרו שהאישה נקברה עם חמישה צמידי ברונזה, שני עגילי זהב ושרשרת מלאה עם למעלה מ-400 חרוזי ענבר. שרידי האישה נמצאו בבית קברות בצפון צ'כיה, באזור שבעבר הרחוק היה ממלכה. בסך הכול החוקרים בדקו 27 קברים, ובהם התגלו אוצרות של חפצים יקרי ערך.
3 צפייה בגלריה
כך נראה האישה שחיה לפני 4,000 שנה במרכז אירופה
כך נראה האישה שחיה לפני 4,000 שנה במרכז אירופה
כך נראה האישה שחיה לפני 4,000 שנה במרכז אירופה
(צילום: MZM - Moravian Museum)
אגב, באתר livescience דווח כי החוקרים בצ'כיה לא רק שיחזרו את פניה של האישה, אליה גם את הלבוש שלה ואת התכשיטים. הבגדים והאביזרים המשוחזרים של האישה התבססו גם הם על שרידים שנמצאו בקבר.
ועכשיו נחזור עשרות מיליוני שנים בזמן. חוקרים מצאו שרידים של דינוזאור, שלדבריהם פניו דומים לזה של בולדוג, ואותו הם מכנים "טי רקס על סטרואידים".
הטורף הענק התגלה באתר מאובנים מפורסם בדרום מצרים. צוות של חוקרים, ממצרים ומארצות הברית, חשפו חוליית מאובנים השייכת למין שהתגלה לאחרונה, של דינוזאור טורף שחי פה לפני 66-145 מיליון שנים.
לאותו טורף היו לו פנים קצרות יחסית, עם חיוך גדול דמוי בולדוג. למרות המראה האכזרי שלו, הוא לא היה השליט הכי גדול בסביבה. יחד עם זאת, הוא היה מאסיבי וחזק.
3 צפייה בגלריה
הדינוזאור המוזר
הדינוזאור המוזר
הדינוזאור המוזר
(איור: Andrew McAfee, Carnegie Museum of Natural History)
"אנחנו בטוחים בכ-99% שבניגוד לחלק מקרוביו מזמנים ומקומות אחרים, הדינוזאור הזה לא היה בראש שרשרת המזון שלו", אמר מתיו לאמנה, פליאונטולוג במוזיאון קרנגי להיסטוריה של הטבע בפיטסבורג, בריאיון בכתב לאתר Live Science.
ולסיום, קבלו את בלה דארק, רק בת 5, שלמרות גילה הצעיר היא שברה שיא גינס. דארק הוציאה ספר שכתבה ואיירה, והפכה לילדה הצעירה ביותר בעולם שמפרסמת ספר.
3 צפייה בגלריה
השיאנית הצעירה ביותר
השיאנית הצעירה ביותר
השיאנית הצעירה ביותר
(צילום: Guinness World Records)
רב המכר לעתיד, ששמו "החתול האבוד", נמכר כבר ביותר מ-1,000 עותקים, המינימום שנקבע על ידי גינס כדי להיכנס לעניינים. ההורים גאים כמובן, הילדה בת 5. וגם המסר חשוב בעידן של היום: החתול יוצא מהבית, הולך לאיבוד ומבין שכדאי לו לצאת עם אמא מהבית.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי