בסוף השבוע האחרון היינו עדים לטרגדיה קשה מנשוא: משפחת קלרק מהיישוב בית לחם הגלילית בעמק יזרעאל איבדה את אוליבר התינוק בתאונת דרכים קטלנית בדרכה לארוחת השבת. ההורים, וינסנט ולי קלרק נפצעו באורח בינוני, ובתם הבכורה אביגיל (5) הובהלה לטיפול נמרץ. המשפחה מתמודדת עם אובדן בנם בנסיבות כואבות ובלתי צפויות ומתקשה להתאושש מהאירוע המצמרר.
צפו בריאיון באולפן ynet עם ניב קפלן אביה של לי קלרק וסבו של אוליבר ז"ל:
אביה של לי קלרק, ניב קפלן התראיין באולפן ynet.
קודם כל, מה שלום ההורים, מה שלום הילדה אביגיל? "אביגיל מתאוששת, אפילו לקחנו אותה היום לטיול קצר למטה. היא בכיסא, אמנם מאוד כואב לה בבטן, איפה שהיה הניתוח, אבל היא גיבורה הילדה הזאת, לקחנו אותה לסיבוב, העלינו אותה, והיא ביקשה גם שניקח אותה אחרי הצהריים לראות את השקיעה ושאני אביא לה בלונים ורודים".
יפה. מקווה שבאמת היא תתאושש, ומה שלום לי ווינסנט? "בסדר. לילוש מתאוששת משני ניתוחים שהיא עברה אתמול, וינסנט גם מתאושש, יש לו שברים ברגליים ובברכיים. לילוש שבורה בכל הגוף, אבל היא חזקה הילדה הזאת, והם סך הכל, המצב רוח שלהם יחסית לטרגדיה הזאת, הוא בסדר".
ועכשיו אתם פועלים לגיוס המוני למען המשפחה, "יד לאוליבר", באמצעות קמפיין מימון המונים, נכון? "כן, חברה טובה של לילוש מנהלל, מיקה, יזמה את הגיוס ההמונים הזה, 'יד לאוליבר', כדי לעזור ללילוש ווינס בטרגדיה הזאת, ולתת תמיכה לשיקום הארוך שהם הולכים לעבור. והייתה היענות פנטסטית עד עכשיו ותודה לכולם ואני מקווה באמת שאנשים יעזרו להם לצאת מהבוץ הזה".
נדגיש, ניב זה באמת כמו שציינת בגלל השיקום המאוד ארוך שמצפה להם, תיארת שברים בכל חלקי הגוף, זה הולך להיות מאוד לא פשוט, גם כהורים. "כן. ללילוש יש שברים בכל הגוף וגם קצת בבטן, וינס אותו דבר, אבל הילדה תצטרך לעבור את השיקום הכי ארוך, לא הכל עוד ברור אבל סך הכל היא מתפקדת, שומעת, יודעת, מחייכת, מדברת, אומרת לנו מה לעשות ומה לא לעשות, אז אנחנו מקווים שיהיה בסדר".
"ביום שישי האחרון בדרכם לארוחת השבת, בתאונה אכזרית, נקטפו חייו של אוליבר בשיא התפתחותו, בעוד חלב נוטף מחיוכו. אין דרך לתאר את החור הענק שנפער בפתאומיות בעולמם".
2 צפייה בגלריה
משפחת קלרק
משפחת קלרק
"לילוש ווינסנט הם הורים מסורים, נעימים תומכים ומכילים. משפחה מפוארת, יפיפייה שוחרת נוף וסביבה". משפחת קלרק
(באדיבות המשפחה)

"רוצים, ולו במעט, להקל על שברם"

מיקה מורל, חברה של לי קלרק, היא חלק מקהילת חברי המשפחה שמצויה בהלם ובכאב, ומנסה לסייע להם באמצעות קמפיין גיוס המונים שהקימה. "לפני כ-27 שנים חזרה לילוש הילדה עם משפחה מרילוקיישן בארצות הברית. אחת המילים הראשונות באגלית שלילוש לימדה את חבריה לומר היתה 'World'", משחזרת מורל.
"בחברותיות אין-סופית, הרפתקנות, חוש הומור ומבטא אמריקאי מושלם, לילוש הקסימה את חבריה עם יכולתה לבטא את הר' המסתורית. בחלוף השנים לילוש עברה טרגדיה משפחתית וכמו לביאה שמחליטה על גורלה קמה על רגליה, ושמה פעמיה לאנגליה – לדרך חדשה. שם הצטלבו דרכיהם של לילוש ווינסנט יפה התואר וטוב הלב. הזוג הצעיר והטרי, הקים בית על קו ישראל – אנגליה מחלקים את זמנם, נוכחותם ואושרם בין המשפחות בשתי הארצות".
"לילוש ווינסנט הם הורים מסורים, נעימים, תומכים ומכילים. משפחה מפוארת, יפיפייה שוחרת נוף וסביבה", מספרת מורל. "ראשונה, נולדה אביגיל המוכשרת עם ידי הזהב. ילדת טבע שמכירה כל שביל, שלולית וחיפושית. אחריה נולד אוליבר הקטן והשובב, משתרך אחרי אחותו הגדולה בהערצה, חיבוקים ואהבה. ילד סקרן עם עיניים בורקות, עם תיאבון עז לטרוף את העולם. שניהם יחד משחקים, בגינה, במטבח ובתופים. משחקים וגם בוכים. כמו שילדים קטנים ותמימים".
"ביום שישי האחרון בדרכם לארוחת השבת, בתאונה אכזרית, נקטפו חייו של אוליבר בשיא התפתחותו, בעוד חלב נוטף מחיוכו. אין דרך לתאר את החור הענק שנפער בפתאומיות בעולמם. אותו עולם שנופלים בו השמיים, אותו עולם עם ר' מסתורית, העולם שאוליבר המתוק הכיר רק קצת. ובזכות משפחתו, אחותו רבת הפעלים, אבא ואמא שבקלות יכולים להעביר סדנאות הורים - כל יום של אוליבר על פני האדמה היה יום נפלא". מוסיפה מורל.
2 צפייה בגלריה
"בזכות משפחתו, אחותו רבת הפעלים, אבא ואמא שבקלות יכולים להעביר סדנאות הורים -  כל יום של אוליבר על פני האדמה היה יום נפלא". משפחת קלרק
"בזכות משפחתו, אחותו רבת הפעלים, אבא ואמא שבקלות יכולים להעביר סדנאות הורים -  כל יום של אוליבר על פני האדמה היה יום נפלא". משפחת קלרק
"בזכות משפחתו, אחותו רבת הפעלים, אבא ואמא שבקלות יכולים להעביר סדנאות הורים - כל יום של אוליבר על פני האדמה היה יום נפלא". משפחת קלרק
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בני המשפחה עדיין מאושפזים בבית חולים ומתמודדים עם ההלם והאבל ועם פגיעות גופניות שהשלכותיהן עוד לא ברורות. אנחנו, חברים וקרובים רוצים, ולו במעט, להקל על שברם, לכן הקמנו את קמפיין מימון ההמונים #ידלאוליבר. שום סכום לא יכול לכסות על האבדון. אבל אולי במעט – יוכל לסייע לוינסנט, לי ואביגיל לשוב לאט-לאט לתפקוד נורמלי", היא מסכמת.
  • לפרטים והצטרפות לפרויקט מימון ההמונים #ידלאוליבר שמגייס כסף כדי לסייע בשיקום המשפחה, לחצו כאן.