2 צפייה בגלריה
גלעד כהן ורם עמנואל בהר פוג'י
גלעד כהן ורם עמנואל בהר פוג'י
על פסגת הר פוג'י
טיפוס דיפלומטי, להר הגבוה ביותר ביפן: שגריר ישראל ביפן גלעד כהן טיפס על הר פוג'י, שנחשב לאייקון בארץ השמש העולה, יחד עם שגריר ארה"ב ביפן, רם עמנואל.
עמנואל, בן לאב ישראלי-אמריקני, אשר היה בעבר ראש הסגל של הנשיא ברק אובמה, ראש העיר שיקגו וחבר קונגרס, הוא חבר אישי של כהן ונחשב לידיד חשוב של ישראל. שני השגרירים פועלים יחדיו לקידום שיתופי פעולה בין ישראל וארה"ב, יחד עם יפן.
כדי לסמל את החברות בין ישראל וארה"ב הם טיפסו יחד על הר פוג'י, ההר הגבוה ביפן המתנשא לגובה של 3,776 מטר. למסע הצטרפו גם אשתו של רם עמנואל, איימי, ובתם לאה. הטיפוס המשותף על ההר נמשך יומיים, בלילה ישנו כולם על מזרנים. כאשר הגיעו לפסגת הר פוג'י הם הניפו את דגלי ארה"ב, ישראל ויפן, לסמן את כיבוש היעד.
2 צפייה בגלריה
גלעד כהן ורם עמנואל בהר פוג'י
גלעד כהן ורם עמנואל בהר פוג'י
השגרירים רם עמנואל וגלעד כהן בפסגת ההר הגבוה ביפן
שגריר ישראל ביפן גלעד כהן אמר: "ארה"ב היא בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל. המאמץ שחווינו אמנם אישי, אולם מסמל בצורה יוצאת דופן את הקשר העמוק בין המדינות אשר כובשות יחד פסגות חדשות ומגיעות להישגים משמעותיים".
שגריר ארה״ב ביפן, רם עמנואל מסר: ״שום דבר לא בונה ידידות ואמון כמו לחוות טיפוס על הר פוג׳י. קדימה ארה"ב, ישראל ויפן".
באופן דומה ליחסי ישראל-ארה״ב, וושינגטון היא בעלת הברית החשובה ביותר עבור טוקיו. בשגרירות ישראל ביפן מספרים שקיימת שאיפה לרתום את מערכות היחסים הבילטראלית לכדי שותפות משולשת. בשנה האחרונה שגרירויות ישראל וארה"ב ביפן פועלות כדי שמערכת היחסים הענפה בין המדינות תקבל ביטוי גם ביפן, בין היתר דרך שיתופי פעולה משולשים ברמה המדינית וסיוע משותף למדינות מתפתחות.
השנה ישראל ויפן חוגגות 70 שנה ליחסים הדיפלומטיים בינהן. בשיחה עם ynet כהן מסר בהקשר זה כי "היחסים בין ישראל ויפן עולים מדרגה בכל שנה שעוברת. אנו פועלים באופן מתמיד עם ממשלת יפן כדי שהשותפות והשגשוג בינינו יגיעו לגבהים חדשים. שיתופי הפעולה בינינו מניבים פירות לשני העמים, כפי שהר פוג׳י מסמל עבור העם היפני - עוצמה ושגשוג".