את הניצחון המרשים של הפועל באר-שבע על מכבי ת"א, שהחזיר אותה למאבק האליפות, סלל מהלך מבריק של שאפי סולימנוב. הקשר הרוסי העביר מסירת רוחב, ניר ביטון הרחיק את הכדור ישירות אליו. הפעם סולימנוב שלח מסירת רוחב מדויקת לאדריאן פאון, שדחק מקרוב את ה-0:1. הצהובים, שעוד היו במשחק עד אותו רגע, נעלמו לגמרי ופינו את הבמה לחבורה של אליניב ברדה.
באופן די אירוני, לא בטוח שכוכב המשחק יודע שבסיטואציה אחרת הוא יכול היה להיות בצד השני של המגרש. בקיץ הציעו אותו סוכניו לראשי הצהובים שהתמהמהו - עד שנעשתה פנייה דומה לבאר-שבע - שם כבר היו הרבה יותר רציניים והחלטיים.
3 צפייה בגלריה
שאפי סוליימנוב חוגג
שאפי סוליימנוב חוגג
שאפי סולימנוב. כמעט הגיע למכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
היה זה הבישול השלישי העונה של הרוסי בליגה, כשבאמתחתו גם כמות זהה של שערים. הערב (חמישי, 22.00) בטוטו-טרנר מול אוסטריה וינה, באר-שבע חייבת אותו בשיאו, כשרק ניצחון ישאיר לה סיכוי לעלות לפלייאוף הליגה האזורית. בפעם הקודמת שבה באר-שבע הייתה צריכה את סולימנוב באירופה הוא היה שם בשבילה. זה קרה בהופעת הבכורה שלו, נגד קראיובה הרומנית, בגומלין פלייאוף העלייה לשלב הבתים. הקשר נכנס במחצית השנייה ובפיגור של 1:0 בהארכה הדביק כדור גאוני על ראשו של תומר חמד, שנגח את השוויון. בהמשך הוא גם תרם שער בדו-קרב הפנדלים.
במשחק הזה הוא גרם לאוהדים להתאהב בו. שלושה ימים מאוחר יותר הוא כבר כבש שער מרהיב נגד בית"ר ירושלים. בקיצור, פתיחה חלומית עבור זר שעוד לא הספיק להבין איפה הוא נחת - כל כך רחוק ממה שקרה לו בעונה הקודמת בגירסונספור הטורקית.
3 צפייה בגלריה
שאפי סולימנוב
שאפי סולימנוב
כבר עכשיו מצליח יותר מהעונה שעברה. סולימנוב
(צילום: הרצל יוסף)

האקזיט הבא

סולימנוב כבר הוכיח במדי קרסנודאר שיש לו פוטנציאל ענק. הוא כבש שער בשלב הבתים של ליגת האלופות נגד סביליה, הבקיע צמד במוקדמות נגד פורטו והוסיף עוד שלושה בליגה האירופית. מצד שני, הקריירה שלו בליגה הרוסית הייתה תקועה והוא החליט לצאת לעונת התאווררות בטורקיה. הפתיחה הייתה מעודדת, אך אז חלה בקורונה ופיתח סימפטומים קשים מאוד, כולל דלקת ריאות שבגללה אושפז. לקח לו לא מעט זמן להתאושש, ובסוף חזר לקרסנודאר כשהוא כבר לא במעמד "הכוכב העולה של הכדורגל הרוסי" כפי שהיה עד לא מזמן.
3 צפייה בגלריה
חביב נורמגומדוב
חביב נורמגומדוב
הספורטאי הכי מוכר שהגיע מדגסטן. חביב נורמגומדוב
(צילום: רויטרס)
כשהגיעה ההצעה מבאר-שבע שאפי לא התלבט יותר מדי. השאיפה שלו הייתה לשחק בקבוצה שנאבקת על תארים ובעיקר מתמודדת במסגרת אירופית, מה שכבר לא יכול היה לקרות אם היה נשאר ברוסיה. באר-שבע ידעה שלא כל יום היא תקבל שחקן בן 22 עם פוטנציאל כזה, והחליטה לשלם על השאלתו 200 אלף אירו עם אפשרות לרכוש אותו בסוף העונה ב-800 אלף אירו. במצב העניינים הנוכחי, אין ספק שאלונה ברקת תממש את האופציה. אגב, באתר טרנספרמרקט שוויו מוערך בשלושה מיליון אירו, כך שהאדומים צפויים לרכוש אותו בשליש מהמחיר הריאלי שלו, שעתיד עוד לטפס בדרך לאקזיט.

קרש קפיצה

סולימנוב הוא מוסלמי אדוק שמקפיד להתפלל חמש פעמים ביום. הקשר מרגיש נהדר בבאר-שבע, בטח כשהקהל מרעיף עליו אהבה. בעיר יש קהילה גדולה של עולים מחבל הקווקז שמזמינים אותו לארוחות. הוא מגיע מאזור דגסטן, שהספורטאי המפורסם ביותר שיצא משם הוא לוחם ה-MMA חביב נורמוגדוב. אגב, בארץ כבר שיחק שחקן מדגסטן שהשתלב בצורה נהדרת ואף הפך לישראלי לכל דבר. מדובר במוראד מגמדוב, הבלם האגדי של מכבי פ"ת. אבל במקרה של סולימנוב, קשה להאמין שיישאר פה יותר מדי שנים. המטרה שלו היא להגיע לקבוצה בכירה יותר באירופה, והופעה טובה הערב, ייתכן שוב כמחליף שמשנה משחק, תקדם אותו לעבר המטרה.