טריומף טייגר 900 ראלי-פרו
  • מנוע/נפח: שלושה צילינדרים לרוחב/888 סמ"ק
  • הספק/מומנט: 95 כ"ס/8.8 קג"מ
  • מחיר: 130 אלף שקלים
לקראת 2020 הציגה טריומף הבריטית את 'טייגר 900' החדש, יורשו של טייגר 800 הוותיק. סדרת טייגר של טריומף לא כל-כך מוכרת לישראלים שכן יבוא המותג החל רק לאחרונה, אבל מדובר באחת מסדרות האדוונצ'ר הוותיקות באירופה, בה הוא ממוקם בחלק העליון של קטגוריית הביניים. לא דו-שימושיים בסיסיים, לא אדוונצ'רים גדולים ויקרים להחריד.
הוא מונע באמצעות הטריפל הייחודי שמזוהה עם טריומף, כאן בנפח של 888 סמ"ק והספק מרבי של 95 כ"ס. טריומף מציעה ממנו מספר גרסאות אבזור, כשהראלי פרו היא הקרבית שבהן. זו מצוידת במיגונים נחוצים ומתלי נשיאה לזיווד, חישוק "21, צמיגי שטח, מתלים משופרים עם מהלך מוגדל ומצב 'שטח' למערכות האלקטרוניות השונות.
------------------------------
סוזוקי ויסטרום 650 X
  • מנוע/נפח: V טווין ב-90 מעלות/645 סמ"ק
  • הספק/מומנט: 70 כ"ס/6.3 קג"מ (יש גרסת A1 מוגבלת הספק)
  • מחיר: 66 אלף שקלים
משפחת ויסטרום של סוזוקי נחשבת מזה שנים לאחת הפופולריות בקרב רוכבי אדוונצ'ר עם העדפה ברורה לכביש, אבל לא רק. האח הבינוני במשפחה - ויסטרום 650 שבמהדורתו הנוכחית נמצא איתנו מ-2017 – עבר לאחרונה עדכון קל, עם מנוע שמותאם לדרישות תקינה אירו 5 וסכימות צביעה חדשות.
אז כן, לוויסטרום 650 יש אמנם נטיית כביש מובהקת אבל הוא מוצע עם חישוקי "19 מלפנים ומאחור, ויש לו גרסת X משודרגת עם חישוקי שפיצים ומיגוני גחון וידיים. הוא אמנם הפחות קרבי מהקולגות המופיעים כאן, אבל הוא גם מהזולים בשוק כך שנותר עודף לעוד סט חישוקים וצמיגים קרביים והרבה דלק לטיולים.
------------------------------
ב.מ.וו F850GS אדוונצ'ר
  • מנוע/נפח: טווין מקבילי/853 סמ"ק
  • הספק/מומנט: 89 כ"ס/8.6 קג"מ (יש גרסת A1 מוגבלת הספק)
  • מחיר: 109,500 שקלים
ב.מ.וו הייתה מהראשונות לזהות את ההזדמנות ולהמציא את נישת אופנועי האדוונצ'ר לפני 40 שנה עם דגמי ה-GS. כיום היא מציעה מגוון גדול של דגמי GS לחובבי הטיולים בכביש ומעבר לו, ו-F850GS הוא האופציה שלה לרוכבי אדוונצ'ר שלא רוצים, או יכולים, או צריכים R1250GS יקר.
הוא מצויד במנוע טווין מקבילי עם 89 כ"ס ובגרסת אדוונצ'ר מקבל בנוסף חישוקי שפיצים ("21 מלפנים, "17 מאחור), מיכל דלק מוגדל, מיגונים היקפיים כולל מיגוני צד אינטגרליים ומתלי מזוודות צד כדי שניתן יהיה לרכוב למרחקים, או סתם לעשות כאילו.
------------------------------
ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R
  • מנוע/נפח: טווין מקבילי/889 סמ"ק
  • הספק/מומנט: 105 כ"ס/10.1 קג"מ
  • מחיר: 105 אלף שקלים
האדוונצ'ר הבינוני של היצרנית האוסטרית עבר לאחרונה שדרוג משמעותי עם הגדלת נפח המנוע מ-790 ל-890 סמ"ק. השדרוג נועד כמובן להוסיף מומנט והספק, אך יותר מכל כדי לעמוד בדרישות תקינה אירו 5. כמקובל בק.ט.מ, לצד גרסה סטנדרטית שפונה לקהל רחב, מוצעת גם גרסת 'R' קרבית וממוקדת יותר לרכיבת שטח.
בגרסה זו תוכלו למצוא מלבד מיגונים משופרים וכנף קדמית גבוהה יותר, גם מתלים משודרגים עם כוונון מלא ומהלך ארוך יותר ב-4 ס"מ, מרווח גחון מוגדל, אלקטרוניקה מותאמת לרכיבת שטח וצמיגים קרביים. האדוונצ'ר R יקר ב-10 אלף ש"ח מהדגם הסטנדרטי, ואם אין לכם בעיית תקציב מוצעת גם גרסת 'ראלי' ביצור מוגבל של 500 יחידות, עם מכלולי קצה (מערכת פליטה של אקרפוביץ ומיגוני קרבון) במחיר של 155 אלף ש"ח.
------------------------------
ימאהה טנרה 700
  • מנוע/נפח: טווין מקבילי/689 סמ"ק
  • הספק/מומנט: 73 כ"ס/6.8 קג"מ
  • מחיר: 70 אלף שקלים
אחרי היעדרות ארוכה חזרה ימאהה לפני כשנתיים לשוק האדוונצ'רים הבינוניים עם שם מיתולוגי. בימאהה לא בזבזו אנרגיה על משחקי 'כאילו' ובהתאם לשמו, טנרה 700 הוא אדוונצ'ר שנולד לשטח כפי שמעידים חישוקי השפיצים בקוטר "21 ו-"18, תנוחת רכיבה גבוהה ומושב שטוח שמאפשר לנוע עליו ברכיבה אגרסיבית.
בבסיסו זהו מנוע הטווין המקבילי שמוכר מ-MT07, לאחר התאמות לייעוד החדש עם יותר זמינות כוח ופחות כוח מתפרץ. מתלי קאייבה מתכווננים באופן מלא ובניגוד לכלים אחרים, הטנרה סומך על הרוכב ואינו מציע מערכות עזר אלקטרוניות לשיפור האחיזה (וחוסך בכל כסף) למעט ABS ניתנת לניתוק לטובת רכיבת שטח.