איך את מרגישה בבוקר שאחרי סטוץ חד-פעמי? האם את חשה חיונית, מאושרת ושלווה? או שאולי את סורקת בשאט נפש את הסדינים המלוכלכים ומתמלאת בחרטה? מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Sexuality & Culture, מצא כי סקס מזדמן לא פעם מניב תוצאות רגשיות שליליות עבור נשים, ביניהן: חרטה, דיכאון וחרדה מהסטיגמה החברתית, אשר לרוע המזל, עדיין נדבקת לא פעם לנשים ליברליות מבחינה מינית.
במחקר, שנקרא Was it Good for You? Gender Differences in Motives and Emotional Outcomes Following Casual Sex, התבקשו 701 משתתפים, גברים ונשים, סטרייטים ולהט"ב, למלא שאלון מקוון שביקש לבדוק מה מניע אנשים לקיים יחסי מין מזדמנים, איך הם מרגישים בימים שאחרי המפגש, והאם ישנם הבדלים מגדריים בין החוויות והמניעים השונים.

1 צפייה בגלריה
סטוץ
סטוץ
סטוץ. כשזה מגיע למין מזדמן, בהחלט נמצאו הבדלים מגדריים במוטיבציות השונות
(צילום: shutterstock)

נמצא כי גברים ונשים היו בסבירות שווה להיכנס למין מזדמן מטעמי משיכה פיזית או לשם הנאה מינית אישית, אולם יותר נשים הודו כי לא פעם הן נכנסות למין מזדמן בגלל שהן מרגישות אומללות ובודדות, ומקוות שבעזרת הסטוץ הן ירגישו טוב יותר לגבי עצמן. במידה דומה, נשים נטו יותר מגברים לדווח על תוצאות רגשיות שליליות אחרי המפגש, כגון תחושת בדידות גדולה, אומללות, חרטה וחשש משיפוטיות.
ומה עם הגברים? נו, הם כמובן דיווחו על רגשות חיוביים מאוד בבוקר שאחרי, ביניהם סיפוק מיני גבוה, אושר, העלאה של הביטחון העצמי, שביעות רצון ומצב רוח מרומם.
"גברים ונשים היו בסבירות שווה להיכנס למין מזדמן מטעמי משיכה פיזית או לשם הנאה מינית אישית, אולם יותר נשים הודו כי לא פעם הן נכנסות למין מזדמן בגלל שהן מרגישות אומללות ובודדות, ומקוות שבעזרת הסטוץ הן יחושו טוב יותר לגבי עצמן"
עד כאן, הגיוני. אולם הגילוי המעניין באמת במחקר החדש, הוא ששלושת החוקרים שהיו אמונים עליו, בילי מקין, ריאן סי אנדרסון ודיוויד מיטשל, מצאו קורלציה בין המניעים השליליים שקדמו לסטוץ לבין התחושות השליליות שהתקבלו בסיומו. כלומר, אישה שמראש הגיעה למין המזדמן עם תחושת אומללות או עצבות מסוימת, גם יצאה ממנו בצורה הזאת. מהנה ככל שיהיה, סטוץ לא יכול לרפא כאב נפשי.
"בהתאם למחקרים קודמים שעסקו בסטוצים ובמין מזדמן, גם אנחנו מצאנו שמין מזדמן מוביל בדרך כלל לתוצאות חיוביות יותר עבור גברים מאשר עבור נשים", הסביר אנדרסון לאתר Psypost. "דבר אחד שאנחנו יכולים להסיק מהנתונים הוא שאם אתה נכנס למין מזדמן במטרה להקל על איזשהו קושי רגשי שיש לך, סביר להניח שהמיניות הזאת לא תעניק לך חוויה חיובית".
  • הכתבה עלתה לראשונה בשבועון "לאישה".