2 צפייה בגלריה
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים
(צילומים: shutterstock)
ירושלים ותל אביב נבחרו לרשימת עשר ערי התיירות הטובות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה על ידי קוראי מגזין התיירות האמריקני היוקרתי "טרוול אנד לייז'ר". הסקר היה פתוח להצבעה בין 11 בינואר ל-10 במאי בזמן שיעדים שונים ברחבי העולם הסירו מגבלות שונות במסגרת המאבק במגפת הקורונה. הקוראים התבקשו לקחת בחשבון את אתרי התיירות שבכל עיר, התרבות שבה, האוכל, רמת הידידותיות של המקומיים, קניות וציון כללי.
ירושלים הגיעה למקום השלישי ותל אביב אל המקום השישי. עיר התיירות הטובה ביותר באפריקה ובמזרח התיכון, על פי קוראי המגזין, היא קייפטאון שבדרום אפריקה. אחת משלוש ערי הבירה של דרום אפריקה ובירת פרובינציית הכף המערבי מספקת לתיירים שילוב של טבע ועיר בזכות המיקום המיוחד שלה בין האוקיינוס האטלנטי להרים. "זה אחד מהמקומות היפים ביותר בעולם", כתב אחד הקוראים. קורא אחר הוסיף: "ללא ספק אצא כאן לפנסיה!".
בקיץ 2019, עוד לפני הקורונה, שירי הדר הספיקה לבקר בקייפטאון - כך זה נראה אז:


מרקש הגיעה אל המקום השני, וזו הזדמנות טובה להיזכר בביקור שערכנו בעיר המרוקאית רק בחודש שעבר.

על אף הופעתן של שתי נציגויות ישראליות ברשימה של המזרח התיכון ואפריקה, אף עיר מישראל לא הגיעה לרשימת 25 ערי התיירות הטובות בעולם של המגזין האמריקני. את המקום הראשון, והיוקרתי, קטפה העיר המקסיקנית סן מיגל דה איינדה ששוכנת במרכז מדינת גואנחואטו במרחק של 274 קילומטרים ממקסיקו סיטי. אודייפור ההודית ואיסטנבול הטורקית משלימות של השלישייה הראשונה. בסך הכול יש תשע נציגויות מאירופה ושמונה מאסיה ברשימת ערי התיירות הטובות בעולם, על פי קוראי המגזין.
2 צפייה בגלריה
הכיכר המרכזית בסן מיגל דה איינדה
הכיכר המרכזית בסן מיגל דה איינדה
הכיכר המרכזית בסן מיגל דה איינדה
(צילום: shutterstock)