התחלואה בישראל ממשיכה לטפס, ובעולם מגיבים: משרד הבריאות של קפריסין הודיע היום (ג') כי החל מיום חמישי הקרוב (29 ביולי) ישראל תעבור מקטגוריה ירוקה לכתומה. המשמעות: ממצב שבו אין צורך להציג מסמכים רפואיים כלשהם, יידרשו הישראלים להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה. נזכיר כי החל מה-30 ביולי, יצטרפו קפריסין, בריטניה, טורקיה וגיאורגיה לרשימת המדינות שמוגדרות כיעד בסיכון מירבי - והטיסה אליהן תהיה אסורה, פרט למי שיעבור ועדת חריגים, וכרוכה בקנס של 5,000 שקלים.
כמו כן, החל מיום שישי האחרון קיימת אזהרת מסע חמורה על קפריסין, בריטניה, טורקיה וגיאורגיה - וכל מי שישוב מהן יידרש להיכנס לבידוד באורך מלא. לרשימה התווספו גם אוגנדה, מיאנמר, פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה. עם זאת, מי ששהה בטורקיה פחות מ-12 שעות ולא יצא מנמל התעופה (טיסת קונקשן) לא צריך להיכנס לבידוד מלא, אך מחויב כמו כולם בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה.
קפריסין קיבלה את ההחלטה לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) העלה את ישראל מדרגה 2 (רמה בינונית) לדרגה 3 (רמה גבוהה) באזהרות המסע שלו - דרגה אחת לפני הרמה החמורה ביותר.הקפריסאים פרסמו הודעה דומה גם לגבי שוויץ ואסטוניה. בנוסף, דנמרק ואירלנד עברו מצבע כתום לצבע אדום. נוסעים ממדינה שמוגדרת אדומה מחויבים גם בבדיקת קורונה שלילית וגם בבידוד.
2 צפייה בגלריה
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' באיה נאפה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
טייל פאפוס קפריסין
טייל פאפוס קפריסין
הטיילת בפאפוס
(צילום: shutterstock)
משרד הבריאות הישראלי עדכן הבוקר כי 2,112 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו אתמול. כמו כן, מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 138. ביום שלישי בשבוע שעבר היו 62 חולים במצב כזה, ותוך שבוע המספר יותר מהכפיל את עצמו.
בנוסף, החל מהיום לא מותרת כניסת מלווים ומקבלי פנים לטרמינל הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון. הכניסה לטרמינל 1 ו-3 מותרת רק לנוסע שמציג כרטיס טיסה לארבע השעות הקרובות, או שצריך לבצע פעולה למטרת נסיעתו. כמו כן מותרת כניסה למלווה של נוסע קטין, או של אדם עם מוגבלות עם צרכים מיוחדים, וכן כניסה למטרות תעסוקה.
אתמול חזר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש על קריאותיו לציבור להתחסן ולהימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל. "העלייה בתחלואה היא כלל-עולמית", אמר. "הסיכון להידבק בטיסות לחו"ל - גם במדינות עצמן וגם בדרך אליהן - הוא גדול. אנחנו לא רוצים שאנשים יידבקו בנסיעות האלה ויביאו תחלואה לארץ". לאחר מכן הזהיר פרופ' אש: "אני ממליץ לכל מי שמתכנן נסיעה לחו"ל לקחת בחשבון שייתכנו שינויי מדיניות בחזרה לארץ. גם כשמזמינים את הכרטיסים וגם כשטסים, צריך לקחת את זה בחשבון".