3 צפייה בגלריה
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
סמל א"מ, החשוד בהריגתו של חברו נתן פיטוסי ז"ל במהלך שמירה בקו התפר באזור טול כרם, פנה היום (רביעי) לפרקליטות הצבאית בדרישה להפסיק את חקירתו אף שרק החלה, וטען שלא ניתנה לו אפשרות לשוחח עם סנגוריו או לנוח אחרי האירוע הקשה.
במכתב ששלחו עורכי דינו, הסנגורית הצבאית הראשית אל"מ אופירה אלקבץ ועורך הדין ז'ק חן, נכתב כי על אף הפניות לסגן מפקד מצ"ח שמנהל את החקירה - לא אפשרו להם לדבר עם החייל היורה.
החייל טען כי את שעות הלילה הארוכות מאז האירוע, הוא בילה בעל כורחו ובלית ברירה בתחקירים רבים שנערכו בשטח, ורק בסביבות השעה 07:00 הוא נשלח לנוח, אך לא הצליח לעצום עין. לדבריו, בשעות הצהריים הובא להתייעצות עם עורכי דינו ובסביבות השעה 17:30 נלקח לחקירת מצ"ח שנמשכה שעות ארוכות, עד שבשלב מסוים "התחנן על נפשו כשהוא כבר מותש וביקש להפסיקה", כדבריו.
הוא ציין כי "תגובת החוקרים הייתה נוקשה ולא במקומה", ואמר כי למרות מצבו, החוקרים התעקשו להוסיף ולחקור אותו, והתעקשו כי הם מחזיקים בהיתר לחקור אותו בשעות הלילה. החייל אמר כי בלית ברירה ועל פי העצות שנתנו לו עורכי דינו, הוא סירב להיחקר בשל מצבו, ואף השיב בשלילה לדרישת חוקריו לצאת לשחזור בזירת האירוע.

3 צפייה בגלריה
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
החברים ליחידה בהלוויית הלוחם
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
הלוויתו של נתן פיטוסי שנהרג מאש כוחותינו בטול כרם
(צילום: יאיר שגיא)
החייל הוסיף כי החקירה היום החלה בסביבות השעה 10:00, לאחר שניתנה לו ההזדמנות להיפגש עם עורכי דינו, והתאפשר לו לישון כמה שעות - אך העומס הרגשי והנפשי שבו הוא נתון "לא נעשה קל יותר".
עורכי דינו של החייל יצרו קשר עם האחראי על החקירה כדי לאפשר לו לנוח פעם נוספת, אך הוא סירב למרות שלטענתם הוא הבטיח להם לשוחח איתו שוב.
עורכי הדין אמרו כי "מניסיוננו, אין להלום חקירה בת שעות כה ארוכות כאשר מדובר באירוע קצר שהנסיבות הרלוונטיות שאופפות אותו אף הן אינן מהמסובכות לבירור. אין כל סיבה מתקבלת על הדעת להעמיד את החייל שנמצא במצוקה נפשית כה קשה ומובנת, בחקירה אימתנית ונקושה, שנמשכת שעות כה ארוכות. הסיבה היחידה שהיא מתנהלת בצורה זו היא הניסיון להביא את החייל לשנות את גרסתו הפשוטה באשר לאירועי אותו לילה - ואת זאת אין להרשות.
"למרבה הצער, מצטרפים הדברים להדלפות אסורות ובלתי-פוסקות לתקשורת המטילות דופי בחייל ובגרסתו. כבר משלב התחקירים שנערכו בשטח, תודרכו כתבים ופרסמו גרסאות ותהיות באשר להתנהלותו", כתבו הסנגורים והוסיפו כי "פרסומים אלה מתגברים ומתעורר הרושם שבכך מבקש הצבא לגדר את האחריות לקרות האירוע למרשנו ולמנוע דיון ציבורי פתוח בנוגע להוראות הפתיחה באש, ולתנאים ולנסביות האחרות שרלוונטיות לבחינה ובהן נאלץ מרשנו לתפקד. בדעתנו לפעול גם נגד התנהלות פסולה ולא אחראית זו".

עוד קודם אמרו עורכי הדין כי "מרשנו לוחם צעיר כבן 19. למגינת הלב, בשל טעות בזיהוי, הוא ירה והרג בשוגג את חברו הטוב, סמל פיטוסי ז"ל. מטרת פנייתנו היא להלין בפניכם על התנהלות שערורייתית של החקירה שבה הוא נתון על מנת שתפעילו את סמכותכם, כל אחד בתחום אחריותו, להפסיקה לאלתר".
הסנגורים חן ואלקבץ הוסיפו כי "האירוע הנורא התרחש בשעה האחרונה למשמרת בת שמונה שעות רצופות. אין צורך להרבות במילים על-מנת להבין את גודל המצוקה הרגשית והנפשית שבה מרשנו נתון מאז שהתברר לו שהרג בשוגג את חברו הטוב, הלוחם שלצידו. על חייל צעיר זה שצה"ל הכשיר ובידיו הפקיד אחריות גדולה בתנאים קשים ביותר, לשאת בתוצאות מעשיו לשארית חייו".