הסרטונים של משפחת כוכבי הרשת שהפחידו את הילדים - והסרתם מהאוויר. לפני כמה חודשים פרסמה משפחת טרסוב, המככבת ביוטיוב וידועה בקרב ילדים רבים, סרטון המתעד ניסיון גניבת אופניים מביתה. הפרק המדובר עורר אז סערה בקרב הורים, שהתלוננו כי התוכן הפחיד את ילדיהם. חלקם אף תיארו חוויות של חרדה, קשיים להירדם וסיוטים, בעקבות הצפייה בו. כעת, בשל הביקורת הקשה, הוא הוסר מהאוויר.
3 צפייה בגלריה
גו סטייל
גו סטייל
"נהיה קשובים". בני הזוג טרסוב
(צילום: באדיבות מורן טרסוב)
הסרטון, שנקרא "גנב האופניים", גרר עוד אז טענות מצד הורים וילדים, אלא שהמשפחה ככל הנראה לא פעלה בנידון. למשל, לפני כשישה חודשים ילדה פרסמה סרטון משלה, שבו היא פנתה ישירות למשפחת טרסוב ואמרה שהסרטונים הללו מפחידים אותה, אולם לא קיבלה מענה.
במקביל, הורים רבים כתבו על ההשפעות שלדבריהם ילדיהם חוו בעקבות הסרטון. "הילדות שלי בנות ארבע ושש, והן לא מוכנות ללכת לבד לשירותים או לעבור במסדרון בבית, רק בגלל הסרט שלהם על גנב האופניים", אמרה ל-ynet טלי, אימא לשתי בנות, "למה סרטונים שמיועדים לילדים צריכים להיות מפחידים כאלה? איפה ההיגיון?"
עידית, אם לילדים שצפו בכך גם כן, שיתפה: "אני פשוט אסרתי על הילדים שלי לצפות בהם מאז שנתקלו בסרטון על גנב האופניים. מה שהם ראו שם גרם להם לפחדים מחושך ומגנבים, וזו לא פעם ראשונה שמתלוננים עליו. יותר מזה, בעלי כתב למורן טרסוב על כך בעבר - שלא טרחה להגיב או להוריד את הסרטונים. מרתיח".
3 צפייה בגלריה
משפחת טרסוב פוסטים גנב האופניים
משפחת טרסוב פוסטים גנב האופניים
"הבת שלי בכתה". התגובות לסרטון
במשפחת טרסוב הגיבו לדברים, ואמרו תחילה: "בימים האחרונים אנחנו ערים לפניות שעולות מצידכם, ההורים, ואנחנו עובדים על התאמות כדי לענות על הצורך שהעליתם. כידוע לכם, המטרה שלנו היא לייצר תוכן איכותי, ערכי, מרגש, וגם בידורי לכל המשפחה, ואם חלק מהתכנים נמצאו בעייתיים או מפחידים, אנחנו כהורים לילדים קטנים נהיה הראשונים שקשובים לכך, ונפעל בהתאם".
עם זאת, כוכבי הרשת לא הסירו את התכנים - ורק בעקבות לחצים נוספים וביקורת עזה ברשתות החברתיות, וכן בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", הוחלט להורידם מהאוויר עד ל"בדיקה מקיפה", לדברי נציגי המשפחה.
3 צפייה בגלריה
גו סטייל
גו סטייל
"יש לי מה להגיד, ואנשים רוצים לשמוע". מורן טרסוב
(צילום: יקיר פולק)
מורן, בן זוגה ג'וזף סטאר וילדיהם אמה, מיילו וריו, המתגוררים בראשון לציון, מככבים בכמה ערוצי יוטיוב שאליהם מנויים מאות אלפי עוקבים. הם פעילים גם באינסטגרם ובטיקטוק, ומוכרים מאוד בקרב קהל הילדים. לפני כמה חודשים סיפרה מורן על תחילת הדרך ברשת: "זה התחיל כשעשיתי הסבה בגיל 30, הלכתי אחרי הלב שלי ולמדתי איפור. הבנתי ששם הלב שלי נמצא, שיש לי מה להגיד, שרוצים לשמוע אותי וכנראה שאני מעניינת מספיק".
על העשייה ברשת היא אמרה: "יש הרבה רגעים שלא מצלמים, ובשביל סרטון של 15 דקות אני צריכה לצלם שעה. אנחנו מייצרים חוויות באופן קבוע כדי שיהיה עניין. אנחנו מטיילים יותר ממשפחות רגילות, טסים לחו"ל יותר, ועושים דברים מעניינים ומרגשים כי אנחנו מייצרים תוכן".