על אף החששות מביטולו של פסטיבל הסרטים של ברלין ה-72 בעקבות התפרצות האומיקרון, ולמרות ההחלטה להעביר את פעילות שוק הקולנוע שלו לממד האינטרנטי, האירוע היוקרתי קיבל את אישור ממשלת גרמניה לצאת לדרך בחודש הבא תחת מגבלות כאלה ואחרות. כך או כך, הימים האחרונים הוקדשו לחשיפת התוכנית, הכרזה אחר הכרזה, ואתמול (שלישי), עם פרסום מסגרת פנורמה של הפסטיבל, אפשר לציין את בחירתו של הסרט הישראלי "אזרח מודאג" של הבמאי עידן חגואל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אזרח מודאג"
מתוך "אזרח מודאג"
מתוך "אזרח מודאג"
(צילום: גיא סחף)
"אזרח מודאג" מתואר כסאטירה פרובוקטיבית העוסקת במפגש שבין הבורגנות הצעירה לבין מהגרי העבודה בשכונת נווה-שאנן שבדרום תל-אביב. שלומי ברטונוב ואריאל וולף מופיעים בתפקידים הראשיים. הבמאי חגואל יחזור לברלינלה, שם הוקרן סרטו הראשון "אינרציה" לפני שש שנים.
סרטו של חגואל הינו השני מתוצרת כחול לבן שנכלל בתוכניה של הברלינלה השנה, אחרי שיצירתו הדוקומנטרית החדשה של הבמאי רן טל "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" נבחרה למסגרת הספיישלים של הפסטיבל. הסרט סוקר את חייו ועבודתו של הצלם מיכה בר-עם שתיעד את ישראל לאורך יותר מיובל.
מעבר לכך, במסגרת התחרות הרשמית יהיה ניתן לצפות ב-Call Jane של פיליס נאג' - סיפור אישי של אישה שהעובר בבטנה מסכן את חייה ונדרשת לעזרה. בסרט, אותו הפיקה לי ברודה הישראלית, מככבות אליזבת בנקס, סיגורני וויבר, וקייט מארה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "Call Jane"
מתוך "Call Jane"
מתוך Call Jane
(צילום: Sundance Film Festival)
שני סרטים בקטגוריית Generation KPlus הופקו על ידי גרין פרודקשנס אוסטרליה וניו זילנד של גל גרינשפן ורועי קורלנד. הראשון הוא Moja Vesna המגולל את סיפורה של מוג'ה בת העשר, שלאחר מותה הפתאומי של אמה, הופכת למבוגרת האחראית במשפחתה המפוצלת המתגוררת בפרברי מלבורן. והשני הוא Datsun, סרט קצר המספר את סיפורו של מאט בן הארבע עשרה, שלוקח את מכונית הדאטסון הצהובה של אביו לטיול פרוע אחרון עם החבר הכי טוב שלו ואחיו הקטן.
פסטיבל ברלין יפתח ב-10 בפברואר עם הקרנת סרטו החדש של פרנסואה אוזון הצרפתי "פטר פון קאנט" שמתואר כעיבוד חופשי לדרמה של ריינר ורנר פסבינדר מ-1972 "הדמעות המרות של פטרה פון קאנט"). תוכנית הקרנות הבכורה תסתיים תחת מגבלות הבריאות שנקבעו ב-16 בפברואר. ביום זה יערך טקס פרסי דב הזהב, ואחריו יערכו הקרנות חוזרות עד לנעילת האירוע בתאריך הסיום המקורי - ה-20 בפברואר.