בית הסקרנות הנצחית של אבו דאבי

17 אלף מ"ר ללא חלונות: כך ייראה בית האמנות האימרסיבית של אבו דאבי

"בית הסקרנות הנצחית" שתוכנן בידי קולקטיב אמנות יפני ומשרד אדריכלים אמירתי, עתיד להיפתח לציבור ב-2024 ולבחון את מערכת היחסים בין האדם לסביבתו באמצעות שורת מיצבי ענק דיגיטליים. המבנה הא-מורפי והלא שגרתי תוכנן כמעין פטרייה לבנה וענקית שתצטרף למבנים גרנדיוזיים נוספים ברובע התרבות באי סעדיאת

ynet אדריכלות
פורסם:
קולקטיב האמנות היפני TeamLab צפוי להקים גלריית קבע באי סעדיאת שבאבו דאבי, שתיקרא "בית הסקרנות הנצחית" (Home for infinite curiosity) או "תופעת TeamLab אבו דאבי". המבנה החללי יכיל את שלל יצירות האמנות האימרסיביות והאינטראקטיבית של הקולקטיב, ויחלוש על פני 17 אלף מטרים רבועים.
8 צפייה בגלריה
בית הסקרנות
בית הסקרנות
בית הסקרנות הנצחית של אבו דאבי
(הדמייה: TeamLab, MZMZ Architects)
בית הסקרנות עתיד לקום בשנת 2024, ובכך יהיה מוסד התרבות השני שנפתח ברובע התרבות של האי סעדיאת, אחרי מוזיאון הלובר של אבו דאבי שתוכנן בידי האדריכל הצרפתי זוכה פרס פריצקר, ז'אן נובל. בדומה למבני תרבות נוספים שיקומו ברובע התרבות, גם בית הסקרנות מתוכנן כמסה א-מורפית הצמודה לקו המים.
למלאכת תכנון הגלריה הצטרף משרד האדריכלים האמירתי MZ, שיחד עם הקולקטיב היפני יצרו מבנה בעל צורה פטרייתית ולבנה, שכמו צומח מן האדמה. הכניסה הראשית למבנה תמוקם בפתח מקושת בקומת הקרקע, ובקומת הגג מתוכננת לקום רחבה שתכלול שימושים שונים, בהם מסעדות וחנויות, אליה יוביל גרם מדרגות גדול ממדים.
8 צפייה בגלריה
בית הסקרנות
בית הסקרנות
מדרגות מובילות אל רחבה ציבורית בקומת הגג
(הדמיה: TeamLab, MZMZ Architects)
כדי למקסם את השימוש בחללי הפנים, שצפויים להכיל גלריות לאמנות דיגיטלית ואימרסיבית בגדלים שונים, היקף המבנה תוכנן ללא חלונות. "המטרה היא לתת למבקרים לשקוע אל תוך עולם אחר", סיפר בהודעה לתקשורת מייסד הקולקטיב TeamLab, טושיוקי אינוקו. "העולם שאנחנו רוצים ליצור יתפתח וישתנה תוך כדי תנועת המבקרים בו, ויגרום להם לראות את העולם בצורה אחרת".
8 צפייה בגלריה
בית הסקרנות
בית הסקרנות
הכניסה הצנועה בקומת הקרקע של בית הסקרנות הנצחית
(הדמיה: TeamLab, MZMZ Architects)
8 צפייה בגלריה
בית הסקרנות
בית הסקרנות
ללא חלונות כלל: בית הסקרנות של אבו דאבי
(הדמיה: TeamLab, MZMZ Architects)
לדבריו של אינוקו, המיצבים השונים בגלריה צפויים להשתנות באופן קבוע, וישלבו אלמנטים של מדע, טבע, אמנות וטכנולוגיה. כך, כדי לאפשר למבקרים "לגלות את דרכם בחלל באופן אינטואיטיבי", הגלריות לא כוללות תוכניות רצפה קבועות.

החלל החיצון, גרסת אבו דאבי

הקולקטיב TeamLab, המורכב מאנימטורים, אמנים, מהנדסים, מתכנתים ומתמטיקאים, מציג את יצירותיו במקומות שונים בעולם, בהם ניו יורק, סידני, לוס אנג'לס וטוקיו, ומבקש לחקור את מערכת היסים המורכבת שבין האדם לסביבתו. מיצבי הענק שהם מקרינים על חללים ברחבי העולם משתנים ומתעצבים בהתאם לתנועת האדם בתוכם, ומתמקדים לרוב בבחינה של נוף מסוים או תופעת טבע מנקודת מבט זרה וחוצנית.
8 צפייה בגלריה
TeamLab
TeamLab
המיצב "מערבולת האור" במוזיאון אמוס רקס, הלסינקי
(צילום: teamlab.art)
8 צפייה בגלריה
TeamLab
TeamLab
המיצב "טבע גרפיטי" של הקולקטיב TeamLab
(צילום: teamlab.art)
דוגמה פופולרית לכך היא המיצב "מערבולת האור" שהוצג בשנת 2018 במוזיאון אמוס רקס בהלסינקי. במיצב, שכלל 50 מקרנים ומערכות סאונד מתקדמות, חישבו הקולקטיב באמצעות נוסחאות מתמטיות את תנועתם של חלקיקי מים בהיעדר כוח הכבידה, ודימו את זרימתם מעלה, אל חור שחור שמוקם בקצה חלל כיפתי גדול ממדים.
"בית הסקרנות" השאפתני מצטרף, כאמור, לשורת מבנים שמשרתים את החזון של איחוד האמירויות הערביות - להפוך את אבו דאבי למעצמת אמנות ותרבות עולמית. במסגרת אותו מאמץ משקיעה המדינה מיליארדי דולרים כדי להגדיל את מערך מוסדות האמנות והתרבות שלה, כשעל מרבית המונומנטים הגרנדיוזיים והחלליים חתומים אדריכלים בינלאומיים.
8 צפייה בגלריה
גוגנהיים אבו דאבי
גוגנהיים אבו דאבי
מוזיאון גוגנהיים הגדול בעולם צפוי להיפתח באבו דאבי
(הדמיה: Gehry Partners)
8 צפייה בגלריה
מוזיאון לאומי אבו דאבי
מוזיאון לאומי אבו דאבי
המוזיאון הלאומי של אבו דאבי
(הדמיה: Foster+ Partners)
ב-2023 צפוי להיחנך המוזיאון הלאומי "זאיד" שיציג את ההיסטוריה, התרבות והשינויים החברתיים באמירויות, שתוכנן בידי האדריכל-סלב נורמן פוסטר ועתיד לחלוש על שטח של כ-44 אלף מטרים רבועים. לא רחוק משם מתוכנן לקום מוזיאון גוגנהיים הגדול בעולם בתכנונו של אדריכל פרנק גרי, ומרכז לאמנויות הבמה שתכננה האדריכלית המנוחה זהא חדיד. עוד ברובע התרבות צפויים להיבנות מוזיאון ימי שאותו תכנן האדריכל היפני טדאו אנדו, ומרכז "משפחת אברהם" - מרכז תפילה לשלוש הדתות המונותאיסטיות שתוכנן בידי האדריכל הבריטי-דנאי סר דיוויד אדג'יה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button