כוכב ברוקלין קווין דוראנט הוא השחקן הטוב ב-NBA, כך על פי הדירוג השנתי של ESPN. באתר האמריקאי דירגו כמו בכל שנה את 100 השחקנים הטובים בליגה והיום (שישי) חשפו את החמישייה המובילה, כשדוראנט נמצא מעל כולם בפסגה.
בשנה שעברה, אליה הגיע אחרי שנעדר בעקבות קרע בגיד האכילס, הוא דורג במקום השישי, אך ב-20/21 הוכיח בעונה הסדירה (למרות ששיחק הכי מעט דקות בקריירה) ובעיקר בפלייאוף, כשסחב את הנטס הפצועים על הגב וסיפק כמה משחקים ומהלכים בלתי נשכחים, שהוא כמעט בלתי ניתן לעצירה.
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
הכי טוב בליגה. קווין דוראנט
(צילום: AP)

אל העונה הזו ברוקלין מגיעה עמוקה יותר, כנראה גם כשירה יותר (אלא אם שוב נראה את קיירי או הארדן נפצעים ונעדרים לתקופה ארוכה) וקיי-די וקבוצתו נכון לעכשיו מסומנים כפייבוריטים ללכת עד הסוף. כרגע קשה להמר נגדם.
אתמול כתבנו כאן על שני השחקנים המשלימים של מילווקי, קריס מידלטון וג'רו הולידיי, שזינקו בדירוג, וגם יאניס אנדטוקומבו עלה (מקום אחד אמנם, אבל גם זה משהו) ונמצא במקום השני (שלישי בשנה שעברה). אנדטוקומבו נבחר בצדק ל-MVP של סדרת הגמר, כשבמשחק השישי בסדרה, זה שסידר לבאקס את האליפות, סיים עם 50 נקודות.
מדהים לחשוב שהוא עדיין יכול להשתפר, שכן יאניס בסך הכל בן 26 ורק מגיע לשנות השיא שלו בקריירה. האם מילווקי מסוגלת לשמור על התואר? קל זה בטוח לא יהיה, אבל איתו הכל אפשרי.
3 צפייה בגלריה
יאניס עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר וגביע האליפות
יאניס עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר וגביע האליפות
סה"כ שחקן לא רע. יאניס עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר וגביע האליפות
(צילום: AP)
לברון ג'יימס מתחיל את עונתו ה-19 בליגה וקיבל את המקום השלישי בדירוג. בשנתיים האחרונות לברון נאלץ להתמודד עם פציעות לא פשוטות, שגרמו לו להחמיץ משחקים רבים, ואין ספק שאם הלייקרס (והוא) רוצים ללכת עד הסוף, זה חייב להשתנות.
שימו לב שאת העונה הוא מתחיל עם 1,562 נקודות פחות מקארל מלון בטבלת קלעי כל הזמנים, ואם הכל יתנהל כמו שצריך (בעיקר עונה נטולת פציעות), ג'יימס אמור להעפיל למקום השני בדירוג הזה, ולעשות צעד נוסף כדי להפוך לקלע הגדול בהיסטוריה (רחוק 3,020 נקודות מקארים עבדול-ג'באר).
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
בלייקרס יעשו הכל כדי שלא ייפצע. לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
לוקה דונצ'יץ' נותר במקום הרביעי ונכנס לעוד עונה של חוסר ודאות בדאלאס. הקבוצה מסביבו עדיין לא מספיק חזקה, הוא דווקא מרשים במיוחד – מספיק רק לראות את התצוגות שלו בטוקיו עם נבחרת סלובניה כדי להבין.
מלך הסלים של הליגה בעונה שעברה, סטף קרי (32.0 נקודות למשחק), שב לחמישייה המובילה (מקום 8 לפני שנה) ומקווה שהפעם קליי תומפסון יהיה כשיר והספלאש בראת'רס יוכלו לחזור ולהציג את יכולות הקליעה שלהם.