הרב משה יזדי, שעמד בראש קהילת "עמודי השלום" בשכונת הבוכרים בירושלים במשך עשרות שנים, נחשד באונס במרמה ובעבירות מין נוספות בנשים רבות בקהילה. לפי החשד, יזדי ניצל חלק מהנשים מבחינה כספית גם כן, ולקח מהן כספים רבים. יזדי נמצא במעצר מה-27 באפריל, והיום (שלישי) בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בשבוע נוסף.
גורם המעורה בחקירה סיפר כי "מדובר בחיית טרף ואחד מעברייני המין הגדולים שהיו בשנים האחרונות. מדובר על מקרים שנמשכו עשרות שנים וכללו פגיעות מזוויעות עם נפגעות רבות". שם החקירה נגד יזדי הוא "לשם שמיים".
2 צפייה בגלריה
הרב יזדי בבית המשפט
הרב יזדי בבית המשפט
"לשם שמיים". תיק החקירה נגד הרב יזדי
(צילום: חיים גולדיטש)
בדיון בבית המשפט, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-13 ימים, בטענה כי החשד נגדו התחזק. ״יזדי השתמש בפלטפורמה של היותו רב ומורה רוחני בכדי לנצל מינית את המתלוננות", טענה נציגת המשטרה, רס"מ שרה אלחדד. "הוא נחשד שהשתמש במניפולציות כדי להסביר לתלמידות שלו ולנשים שבאו לקבל ממנו הדרכה רוחנית כי הוא מבצע איתן מעשה מיני שמהותו תיקון רוחני. מדובר במקרים רבים, שחלקם נמשכו שנים".
סנגורו של יזדי, עו"ד יהודה שושן, טען בדיון כי "הטיחו ברב עדויות של שש מתלוננות עד כה. מדובר באדם כריזמטי מאוד וכובש ויש כאלה שגם יימשכו. הרב עומד על הכחשתו אך לא ברור מה טענת המשטרה לאינוס במרמה. לשם ההמחשה נניח, כי מדובר ביחסים הדדיים בהסכמה, אין בכך כל מעשה פלילי. המתלוננות הן נשים שמצאו פורקן. לשיטת המשטרה, נשים שהיו איתו במשך שנים בעשרות אירועים, לא באירוע חד פעמי, אין כאן מרמה. התזה של המשטרה לא תוכל לעמוד במשפט".
2 צפייה בגלריה
הרב יזדי בבית המשפט
הרב יזדי בבית המשפט
הרב יזדי בבית המשפט. ביקש מהשופט לצאת כדי "לחלק לנזקקים אוכל"
(צילום: חיים גולדיטש)
יזדי טען כי הוא "למעשה מברך על החקירה הסמויה שהייתה במשך כמה חודשים, היות שהשוטרים נחשפו לפעילות הענפה של העמותה שאני אחראי עליה. מדובר בכמויות של משפחות בירושלים שהיו מקבלות פירות וירקות. אני לא רוצה רחמים, רק אומר שהמשפחות האלה לא מקבלות מלפפון אחד ולא עגבנייה אחת. אני אבקש שאדוני ישקול אם אוכל לצאת במסגרת כלשהי לחלק לנזקקים אוכל״.
השופט עמיר שקד כתב בהחלטתו להאריך את המעצר: "החשד כנגד יזדי התחזק. המעשים והחשדות המיוחסים לו מגלמים מסוכנות, ויש לו עבר פלילי".