השחקן הצרפתי גספר אוליאל הלך לעולמו היום (ד') בגיל 37, בעקבות תאונת סקי קטלנית - כך הודיעה משפחתו הערב.
4 צפייה בגלריה
גספר אוליאל
גספר אוליאל
גספר אוליאל
(צילום: רויטרס)
לאחר התאונה, שעל פי הדיווחים התרחשה אתמול כתוצאה מהתנגשות במדרונות מחוז סבואה, אוליאל הועבר במסוק לבית החולים שבעיר גרנובל שבצרפת עם פציעת ראש חמורה, אולם לבסוף מת בבית החולים.
אוליאל נולד בשנת 1984 בפריז להורים בעסקי האופנה. קריירת המשחק שלו החלה בגיל 12, ובשנת 2007 התפרסם כשהשתתף בסרט הפריקוול, "חניבעל: מקור הרוע". עשור לאחר מכן, גספר כבר זכה בפרס סזאר היוקרתי על תפקידו הראשי בסרט של קסבייה דולן, "זה רק סוף העולם". בסרט מגלם אוליאל יוצר מצליח שחוזר לבית ילדותו אחרי היעדרות ממושכת של 12 שנה כדי לבשר למשפחתו שהוא חלה במחלה סופנית וימיו ספורים.
4 צפייה בגלריה
גספר אוליאל
גספר אוליאל
גספר אוליאל
(צילום: AFP)
"הסרט מתעסק במישהו שיש לו את הכוח והרצון להתקדם, במי שהולך לכיוון הגורל, בעוד בני משפחתו נותרים תקועים בעולם קפוא", סיפר בריאיון ל-ynet שנערך ב-2017 לרגל עליית הסרט. "המשפחה היא המקום האחרון שבו אתה יכול להיות עצמך - האחים והאחיות שלך יודעים מי אתה באמת. במהלך חיי חוויתי קושי רב יותר בחברויות או במפגשים עם אנשים שפגשתי לאורך הדרך - הרי בלתי נמנע שיהיה להם דימוי מזויף שלי, שמשתקף במדיה, בסרטים, בדימוי שיש להם בראש. המשפחה היא אולי המעוז האחרון לאני האמיתי".
כשנשאל אם עשיית הסרט והכניסה לדמות שינו את גישתו למוות, ענה: "לא ממש. אולי באופן לא מודע. התחלתי את העבודה על הדמות שלי בסרט מההנחה שהיא הולכת ביודעין למותה. במובן מסוים ניסיתי לגשת לדמות כאילו היא כבר מתה, רציתי שהיא תזכיר רוח רפאים. אני אוהב את הרעיון שייתכן ובסוף הוא בעצם היחיד שחי, בעוד שאר הדמויות שסביבו קפואות, לא זזות. הוא היחיד שהולך - ייתכן ולכיוונו של המוות, אך הוא עדיין בתנועה. הסרט הזה נוגע בכל אחד מאתנו במקום שונה, בדרכים שונות".
4 צפייה בגלריה
גספר אוליאל
גספר אוליאל
גספר אוליאל
(צילום: AFP)
במרץ הקרוב יופיע אוליאל על המסך כדמות הקומיקס איש החצות בסדרה "מון נייט" (Moon Knight) של מארוול, שאליה הצטלם לצד אוסקר אייזק ואיתן הוק. כמו כן, גילם בעבר גם את מעצב האופנה איב סן לורן והשתתף בסרט "שנים של אירוסין" עם מריון קוטיאר. "הדבר החשוב ביותר הוא לבחור תפקידים או פרויקטים שיאפשרו לך להתעלות מעל עצמך ויאתגרו אותך", אמר אז ל-ynet, "משהו שאולי יביא למקומות שלא הכרת".
בשנת 2009 כיכב בסרט "החזקים שורדים", שבמסגרת צילומיו הגיע לישראל ושיחק עם שלל שחקנים מקומיים - אורי פפר, משה איבגי, ליאור אשכנזי, ועוד. "זאת הייתה חוויה מאוד נחמדה", סיפר ל-ynet. "מאוד נהניתי. רוב הצילומים היו בירושלים, אבל הבסיס שלי היה בתל אביב, וזוהי עיר כזאת כיפית. האנשים מקבלי פנים ומלאים באנרגיה. כשיצאתי לבלות, שאלתי את עצמי: 'איך האנשים האלה קמים בבוקר לעבוד, אחרי שהם בילו כל הלילה במועדון?'. בפריז, יש אמנם מקומות שיקים, אבל האנשים לא כל כך נחמדים, חוגגים וחברותיים כמו בישראל".
4 צפייה בגלריה
גספר אוליאל ואשתו גאל פייטרי
גספר אוליאל ואשתו גאל פייטרי
גספר אוליאל ואשתו גאל פייטרי
(צילום: gettyimages)
לצד משחק, אוליאל התפרנס גם מדוגמנות ואף היה לפרזנטור של בושם "שאנל". "הרבה פעמים אמרו לי שאני אדם יפה, וזה החמיא לי, אבל בעיניי ליופי יש הרבה משמעויות ואספקטים. אני גם מנסה להימנע מלקבל תמיד את אותם תפקידים של בחורים שרק נראים טוב. עולם האופנה הוא קרקס גדול. אופנה היום היא כל כך הרבה דברים והתעשייה הזאת עצומה וסבוכה - היא בכל מקום. לפעמים זה קצת יותר מדי. היא מושכת ומרתיעה אותי בו זמנית".
אוליאל הותיר אחריו את בת זוגו, הדוגמנית-זמרת הצרפתייה גאל פייטרי, ובנם.