המהדורה ה-60 יוצאת לדרך (תמונה באדיבות Salone del Mobile)

שבוע העיצוב מילאנו 2022: המומלצים של לג'יט

אוטוטו הוא מגיע, האירוע הגדול בעולם העיצוב הולך ומתקרב ואנחנו עוזרים לכם להתכונן לקראתו. האירועים הכי נוצצים, השמות המובילים והמיצבים החדשניים, הכל בכתבה לפניכם

עוד שבוע וקצת זה קורה, 'סלונה דה מובילה' חוזר ובגדול. אחרי שנתיים של ביטולים, דחיות ואירועים היברידיים, המהדורה ה- 60 של יריד העיצוב והריהוט המפורסם יוצאת לדרך . קיומו של האירוע במתכונת הישנה והמוכרת, מסמלת את החזרה לשגרה וחוגגת את שובם של האירועים התרבותיים הפיזיים הבינלאומיים. נגב בשיתוף לג'יט מביאים לכם ראשונים את כל המידע על האירועים הגדולים בעולם העיצוב, השמות המובילים והמיצבים החדשניים. קבלו את רשימת ההמלצות שלא כדאי לכם לפספס!
 
 
Design with Nature
 
השנה, ב'סלונה דה מובילה' יחכה לכם מיצב ענק באוצרותו של האדריכל מריו קוצ'ינלה (Mario Cucinella). 1,400 מטרים רבועים יתנו הצצה אל עתיד המגורים שלנו, עם חומרי גלם פוטנציאליים חלופיים, שמזמינים את המבקרים להתקרב ולגעת. בנוסף היריד שם דגש מיוחד על נושא הקיימות ותהליכי עיצוב ידידותיים לסביבה. במטרה זו, יצא היריד עם הנחיות מיוחדות, שיסייעו לחברות השונות המשתתפות לעמוד בקריטריונים ירוקים הנוגעים לבחירת חומרי גלם, לוגיסטיקה ועד למקורות האספקה של אותם החומרים.
 
 
The Art of Dreams
 
הופעת הבכורה של יצרנית הרכבים היוקרתית 'פורשה' בשבוע העיצוב האיטלקי, היא חלק מסדרת אירועי אמנות ועיצוב של המותג. חברת מכוניות הספורט היוקרתית תציג פסל מרהיב בשיתוף פעולה עם אמנית הפרחים רובי ברבר האישה מאחורי סטודיו 'Mary Lennox' שעוסק בפיסולים בוטניים שאותה הכרנו לכם בעבר. היצירה משלבת את היופי השברירי של הפרחים עם טכנולוגיה מתקדמת והמיצב יתעורר לחיים להופעות כוריאוגרפיות. המיצב יהיה חלק מסדרת אירועים אקסקלוסיביים שכוללים שיעורי מדיטציה ויוגה ובית קפה בחצר הארמון להפסקת ריענון בימי היריד העמוסים.
Palazzo Clerici, Via Clerici 5 (המיצב יופעל בשעות מסוימות במשך היום)
Twenty
 
המעצב הבריטי, טום דיקסון (Tom Dixon), חוגג שני עשורים למותג העיצוב היוקרתי בתערוכה מיוחדת בארמון היסטורי במרכז העיר. בתערוכת 'TWENTY' שתמוקם בארמון הנאו-קלאסי 'Palazzo Serbelloni', יוצגו כמספר השנים למותג, עשרים יצירות שסוקרות את עבודותיו של דיקסון לאורך הקריירה, אך עם מבט קדימה אל העתיד. האירוע יתמקד בחדשנות וחומריות עם עיצובים חדשים בהשראת ארסנל המוצרים המזוהים עם המעצב. שדרוגים של עבודות מוכרות יוצגו לצד התנסויות עיצוביות מסקרנות.
Palazzo Serbelloni, Sotheby’s Milan, Corso Venezia 16
 
Tom Dixon (באדיבות יח"צ)
Dior by Starck
 
נצחי כמו שמלה שחורה קטנה, הכיסא Dior Medallion היה יקר לליבו של המעצב האגדי כריסטיאן דיור וליווה את בית האופנה לאורך השנים. כעת, המעצב הצרפתי פיליפ סטארק, ממציא מחדש את הכיסא האייקוני בגרסה חדשה בשם Miss Dior. המהדורה החדשה חולקת כבוד עם מותג הקוטור, מזקקת את עיצובו המוכר ומשלבת נשיות, אלגנטיות ונועזות. הכיסא מגיע בארבעה חומרים ובעל וורסיות שונות של משענות יד, שיושקו במיצב במילאנו על רקע מופע מוזיקלי סוחף.
Boost Your Perspective
 
האדריכל האיטלקי האגדי, פיירו ליסוני (Piero Lissoni), אצר מיצב מיוחד עבור חברת 'אטלס קונקורד' מותג המיובא בבלעדיות לארץ על ידי נגב, נותנת החסות הראשית של סיקור מגזין לג'יט במילאנו. במרכז שיתוף הפעולה בין ליסוני לחברת משטחי הקרמיקה, שאלת היחסים בין חדשנות טכנולוגית ועיצוב עכשווי. המיצב בשם 'Monoloti', בנוי מ-18 אלמנטים אנכיים המסודרים ברווחים שווים ומכוסים בלוחות המותג, שמדמים מראה אבן, בטון ואדמה טבעיים. בהשראת ארכיטיפים של האדריכלות, המיצב ממחיש את רב התכליתיות של החומר הקרמי. למי שרוצה להמשיך ולחקור עבודות נוספות של ליסוני, הסטודיו שלו יקיים ימים פתוחים לקהל הרחב עם תערוכה אודות פרויקטים נבחרים שלהם ומיצב מיוחד בעיצובו של ליסוני.
Atlas Concorde studio Milano, via San Marco 12
Via Goito 9
 
Stanze
 
חברת הרהיטים 'מורוסו', בניהולה האמנותי של פטריסיה מורוסו (Patrizia Moroso) מציגה את 'Stanze', בעברית 'חדרים'. חמש פרשנויות של אזור המגורים יפרשו במוקדים שונים בעיר. החברה תחייה אובייקטים נבחרים ממגוון העיצובים רבי המכר שלה לאורך השנים, לצד הקולקציה האחרונה 'Pacific', בעיצובה של פטרישיה אורקיולה (Patricia Urquiola). המותג ממשיך גם השנה עם שיתוף הפעולה עם חברת האופנה 'דיזל' ותציג בין כותלי היריד את הקולקציה החדשה, הנינוחה והבלתי פורמלית של מוצרים לבית ואובייקטים שיצרו יחד. בנוסף, בתוך מבנה תיאטרון 'Teatro dei Filodrammatici' יציג מיצב מיוחד בשם 'Forest Wandering'.
Patrizia Moroso (Gionata Xerra Studio)
A Life Extraordinary
 
המותג MOOOI, שבראשו עומד המעצב Marcel Wanders, מכין לכבוד שבוע העיצוב חוויה רב חושית שמפגישה בין עיצוב, לייף סטייל וטכנולוגיה. עם שיתופי פעולה מסקרנים עם חברת IDEO ו- LG OLED, הטכנולוגיה תהיה במרכז המיצב. בשונה משנים קודמות, השנה הם התחדשו בלוקיישן חדש, שם ישיקו את עיצוביהם החדשים ויציגו לראווה קולקציה ייחודית עם האמנית Ada Sokol.
Via S. Gregorio 29
 
Monumental Wonders
 
אחד מספקי האבן הטבעית הגדולים 'SolidNature', יציג לראשונה במהלך שבוע העיצוב במילאנו. החברה שכרה את שירותיה של משרד האדריכלות הבינלאומי 'OMA' ,שבראשה האדריכל הידוע רם קולהאס (Rem Koolhaas), לעיצוב חלל התערוכה בין חמישה חדרים שונים. בפלטפורמת 'Alcova' בעיר, היא תציג גוף עבודות שבמרכזן, יצירה של המעצבת ההולנדית סאבין מרסליס (Sabine Marcelis), חדר אמבטיה כפסל מוקפד בצבע ורוד חיוור.
Alcova, Via Simone Saint Bon 1
 
Prada Frames
 
מותג האופנה העילית פראדה מכין למילאנו כנס מולטידיסציפלינרי מיוחד שיתעמק במפגש בין עיצוב לסביבה הטבעית. את האירוע אצר הצמד FORMAFANTASMA ובמהלכו, במבנה הספריה הלאומית בעיר, יציגו קטעי קריאה, דיונים, שיחות והקרנות וידאו בנושא.
National Braidense library, Via Brera 28
 
Objects Nomades
 
בית האופנה לואי ויטון חוגג בשבוע העיצוב עשר שנים לקולקציית 'Objects Nomades'. בחלל תצוגה ייחודי יציג מותג הקוטור אובייקטים נבחרים מהקולקציה לאורך השנים, לצד יצירות חדשות עם עיצוביהם של האחים Campana, סטודיו Raw Edges ו-Atelier OI.
Garage Traversi, Via Bagutta 2
 
Ikea Festival
 
פסטיבל איקאה מגיע לטורטונה עם שלל אירועים וחוייות המציגים את עתיד הקמעונאות והעיצוב. דרך הפעילויות השונות ענקית השוודית חוקרת את היחסים בין האדם לביתו ואיך שיפור ביומיומיים שלנו יכול ליצור בית מודע ושלם יותר.
BASE, Via Bergognone 34
 
Welcome back dreams
 
בית העיצוב האיטלקי המוכר 'מיסוני', הידוע בעיצוביו הסרוגים השופעים בצבע, חוגג את רב הגוניות שלו עם מיצגים והשקות חדשות. בקומת הקרקע של חלל התצוגה, מחכה לכם התערוכה המרכזית, שמסמלת חלום פנטסטי ומלווה את המבקר בין רגשות, תשוקות והרצון לברוח. אם תמשיכו לקומה הראשונה, המותג שם ישיק את קולקציית הקפסולה החדשה למוצרי מתנות עם פריטים בקנה מידה קטן.
the Missoni Showroom of via Solferino 9
 
Schizzo MISSONI SHOWROOM Solferino (MISSONI יח"צ)
Mega-Verso
 
המיצג השני של המותג המיתולוגי, יתקיים בחצר הראשית של אוניברסיטת 'סטאטלה' ('La Statale') ובנוי משני מיצבים שמעוררים רגשות ומדגישים את יכולתו של המותג להמציא את עצמו כל פעם מחדש.
Università Statale in via Festa del Perdono 7
 
Chairs Miss Wood (MISSONI יח"צ)
Future of Fashion
 
מהדורתו השנייה של מיצבה הנודד של המעצבת הבריטית סטלה מקרטני (Stella Mccartney) מזמין אתכם לגלות את האפשרויות הרבות מאחורי חדשנות חומרית. פריטים מיוחדים משימוש חוזר בפסולת ועד תפטיר, בנוסף, יוצגו שיתופי פעולה מרתקים עם האדריכל האיטלקי מריו בליני (Mario Bellini) ומותג הטפטפים 'Cole & son'. כל זאת לצד חלל ניסיוני עם מוזיקה שנוצרה מפטריות, חדר הקרנה לסרט התיעודי 'Fantastic Fungi' ופופ-אפ בלעדי.
Caselli di Porta Nuova, Piazzale principessa Clotilde 11-12
 
BluE, The Underwater Experience
 
לכבוד הופעת הבכורה של המספנה האיטלקית היוקרתית ,'Rossinavi' בשבוע העיצוב במילאנו, היא מזמינה אתכם אל מעמקי הים עם מיצב אינטראקטיבי. שם, יוכלו המבקרים לחוות את העולם התת ימי וללמוד במיוחד אודות הפיטופלנקטון, יצורים ימיים זעירים ביותר, אך עם השפעה גדולה על איכות הסביבה שלנו, זאת בזכות שחרור החמצן אל אוויר העולם וקליטת פחמן דו חמצני. יצורים חיוניים אלה ויכולתם להמיר את אור השמש לאנרגיה, היוו השראה לפרויקטים ברי קיימא של יצרנית היאכטות, שתציג חידושים מתקדמים וירוקים.
Superdesign Show, Superstudio Più, Via Tortona 27
 
Belvedere
 
כריסטינה סלסטינו (Cristina Celestino) היא אספנית נלהבת של יצירות עיצוב איטלקי, מעצבת וחוקרת אובייקטים. השנה בשבוע העיצוב, היא משתתפת בשני מיצבים מסקרנים במיוחד. הראשון, מיצב של חברת'Fornace Brioni', מותג לאריחי טרקוטה בעבודת יד. תחת ניהולה האמנותי, המיצב חוקר את הפוטנציאל הנחבא במלאכות היד דרך עיצוב, עם מסלול המלווה את המבקר בחוויית הגילוי.
Fornace Brioni, via Statuto 18
 
Bathscape
 
המיצג השני הוא של החברה הגרמנית 'Kaldewei', יצרנית פתרונות אמבטיה המשלבים יוקרה עם חשיבה בת קיימא. לשבוע העיצוב השנה הם איחדו כוחות עם מגזין האופנה האגדי 'VOGUE' ובעיצובה של סלסטינו יציגו את‘Bathscape’ .
Bruno Bordese Store, Via Maroncelli, 2
 
Connect To Extraordinary
 
מקרר שמסוגל לנהל את כל מערכות ומכשירי הבית או מרתף יין דיגיטלי, חברת האלקטרוניקה 'Haier' שמה השנה במרכז את האדם, רצונותיו ובחירותיו האישיות. כאן, הבינה המלאכותית והטכנולוגיה המתקדמת באות לידי ביטוי בצורת משחק אינטראקטיבי של מראות, אורות וסאונד. מערכת חכמה שצופה ומנתרת את צעדיו של האדם כדי להקנות לו חוויה תפורה למידותיו, עם מיצב שמכניס את הצופה למצבים יומיומיים בעולם הבית החכם.
Via Tortona 27
 
ולקינוח, קצת גאווה ישראלית
 
במילאנו תראו השנה נוכחות ישראלית בולטת ומרגשת והנה המקומות שתוכלו לראות אותה:
במותג MDF Italia תוכלו למצוא את המחיצה הדינמית החדשה DIVIDE IT שעיצב משרדו של פיצו קדם שעיצב גם את כל הביתן של המותג בסלונה. בקפיצה קטנה לעיר, תוכלו לפגוש שוב את משרדו של קדם, בהשקת כיור חדש ומרשים למותג Vaselli שההשראה אליו הגיעה מזרימת מי מפלים.
MDFItalia, via della Spiga 29
Vaselli, via santa cecilia 6
המעצבת הישראלית הצעירה סתיו רג'ואן, תחשוף בבכורה את הקולקציה הראשונה שלה בתערוכת Raising Talents של Isola design district. סדרת אובייקטים המודפסים במדפסת תלת מימד ישירות על גבי טקסטיל, שבעזרת מחברים חכמים מקבלים צורה ונפח. זהו פרויקט שהחל בימי הסגר בתקופת הקורונה, בהם נאלצה רג'ואן לעבוד עם חומרי גלם וטכניקות מוגבלות בתחומי הבית, אותו המשיכה לפתח במסגרת פרויקט הגמר שלה וכעת, הקולקציה שודרגה והורחבה במיוחד לקראת שבוע העיצוב האיטלקי.
Rising Talents, c/o Studio Farini, via Farini 35
 
כוחו של אלתור (צילום: דניאל אלקיים)

אורי שיפרין יקח חלק בתערוכת 1000VASES במתחם SUPERSTUDIO, שברחוב טורטונה התוסס. שם, יציג שלושה כדי פורצלן מתוך סדרת 'כחולים' הזהים בגודלם וצורתם, כשהשוני ביניהם טמון בגוון הכחול קובלט היייחודי.

תערוכת 1000VASES (אורי שיפרין ענבי)
סטודיו Aqua Creations, שמאחוריו עומד אלבי צרפתי, יציג שיתוף פעולה יוקרתי עם ענקית הרכב לקסוס. תערוכה צבעונית ואופטימית שכוללת שתי קוקלציות של גופי תאורה ומזמינה את המבקרים להביט למעלה, אל עבר עתיד מבטיח.
Superstudio Più – via Tortona, 27, Milano
שת"פ ישראלי עם ענקית הרכב לקסוס (באדיבות סטודיו Aqua Creations)
המעצב אריאל צוקרמן בשיתוף פעולה עם חברת הריהוט האיטלקיתIncanto Italia, יציגו את הקולקציה עטורת הפרסים 'Knitted'. מדובר בסדרת גופי תאורה המורכבים משרוול חוטי צמר סרוג במכונה תעשייתית, כשבפנים מסתתר שלד קשיח שמפיץ אור וצבעוניות עשירה.
Salone Internazionale del Mobile 18, B21-C22
סדרת גופי תאורה Knitted (יואב גורין)
במתחם הצעיר של היריד 'SaloneSatellite' יציגו השנה שלושה מעצבים ישראלים עם עיצובים מרעננים. גילה בביץ', מעצבת רהיטים, נגרית ובעלת הסטודיו frill furniture, תציג את קולקציית ה'מגזרת'. מדובר בסדרה של רהיטים ועבודות קיר, שבבסיס עיצובם משחק עם שתי שכבות דקות של עץ עם חיתוכים בצורות שונות, שמזכירים מעין וילון תחרה.
SaloneSatellite, Fiera Milano, Booth D29
 
כמו מגזרות נייר (הדר דולן)
המעצב התעשייתי רועי מגדסי יציג קולקציה חדשה של רהיטים, גופי תאורה ואקססוריז, פרי עבודתו במהלך השנתיים האחרונות. סדרת מוצרים שמשקפים מחוות קטנות, לשימוש אינטואיטיבי, שנותן ערך מוסף לחפצי היומיום שלנו.
SaloneSatellite, Fiera Milano, Booth C22
 
מאיר באור חדש את אובייקטים שסובבים אותנו (Vera Vladimirsky)
אחרונה חביבה, מעצבת גופי התאורה, חן תעוז, תציג פריטים נבחרים של הסטודיו עם דגש על תהליכי ייצור מסורתיים, לצד דגם חדש שיחשף שם לראשונה.
SaloneSatellite, Fiera Milano, Booth D09
 
תהליכי ייצור מסורתיים (יניב גבאי)
מצפה לכם שבוע שכולו השראה וחדשנות ואנחנו כמובן נמשיך להביא אליכם עדכונים לייב מהאירוע עצמו, אז שווה לעקוב.
 

אולי יעניין אותך גם...