גילעד סוויט, מייסד ומנהל מקצועי של ארגון "מדרסה" שנמצא בעיצומו של קמפיין הקורא למשרד החינוך ללמד ערבית, מעביר שיעור בערבית מדוברת, לאטילה שומפלבי, ולנו באולפן ynet.
צפו בשיעור באולפן ynet:
צפו בשיעורים הקודמים בפינה:
אטילה: "מרחבא ידידנו גילעד".
גילעד: "אהלן אטילה, כיף חאלק?"
אטילה: "תאמם, כיף חאלק?"
גילעד: "אנא תאמם מבסוט אשופך, שמח לראות אותך. תשמע אטילה, זו הזדמנות לאחל לך שנה טובה גם באופן אישי, אבל גם נלמד איך להגיד שנה טובה בערבית".
אטילה: "ראש השנה לא אומרים 'ראס השנה?'"
גילעד: "הופה איזה יופי אז אתה"..
אטילה: "עשיתי אדפטציה".
גילעד: "מצוין, אני רואה וזה מעולה ואתה לגמרי יכול להשתמש בזה. בואו נלמד 'כל עם אנתום חייר', שמו לנו שקופית עם 'סנה סעידה' זה גם סבבה, 'סנה סעידה' בשביל שנה טובה, אז או 'סנה' או 'סינה' תלוי אם אתה מהצפון".
אטילה: "סינה סעידה גילעד".
גילעד: "יופי מעולה, בואו נסתכל על הברכה עכשיו הארוכה יותר אבל השימושית מאוד, 'כל עאם ואנתו בחיר' – 'כל עאם ואנתו בחיר'".
אטילה: "כל עאם ואנתו חיר".
גילעד: "מצוין, כיף שאתה אומר את זה, 'עאם' זה שנה, 'כל עאם' כל שנה 'ואנתו בחיר', ואתם בטוב, 'ואנתו' זה לא משנה אם זה לזכר או נקבה, אז גם אם אתה פוגש מישהו או מישהו תגיד לה שנה טובה כמו שכתוב".
4 צפייה בגלריה
מרחבא אטילה
מרחבא אטילה
מרחבא אטילה
אטילה: "כל עאם ואנתו בחיר".
גילעד: "מושלם יופי, עכשיו נתקדם לשאלה איפה אתה עושה את החג, אם המילה 'עיד' זה חג, אז נשאל מישהו 'וין מעיד'?"
אטילה: "וין מעיד".
גילעד: "כן, זה איפה אתה מחגג או איפה אתה עושה את החג, 'וין מעיד', בדיוק, אז תשאל מישהו במשרד, 'וין מעיד' במשרד או אולפן אני לא יודע איך קוראים לזה אצלכם, 'ואין מעיד'?"
אטילה: "בבית".
גילעד: "פיל בית, פל בית, אני מעיד פל בית, מעולה מצוין".
אטילה: "מה עוד?"
גילעד: "עכשיו המשפט האחרון שנלמד זה 'אני מת על דבש אבל שונא רימון' כדי שוכל לדבר על פירות וזה. אז תראו מה רואים, אנא במות ע(א)לעסל, בס בכרה א(ל)רמאן, קצת קשה לנו אז נעשה חצי חצי, קודם כל תגיד לי בבקשה 'אנא במות ע(א)לעסל'".
אטילה: "אנא במות ע(א)לעסל".
גילעד: "מעולה, אתה רואה 'אנא במות', אני מת חס וחלילה בקטע של מאוד אוהב, 'ע(א)לעסל' על הדבש, כן? אז 'אנא במות ע(א)לעסל' אולי אתה מכיר את זה מה'יום עסל יום בסל', כן? 'יום דבש ויום בצל', אז 'אנא במות ע(א)לעסל, בס בכרה א(ל)רמאן' אבל אני שונא את הרימון, תנסה להגיד בכרה א(ל) רמאן".
אטילה: "בכרה, בס, בכרה א(ל)רמאן".
גילעד: "מעולה, 'בס בכרה א(ל)רמאן'. כל הכבוד זה הכל אז אנחנו נאחל לכם 'כל עאם ואנתו בחיר' שנה שאתם בטוב' ואתה יכול להחזיר לי גם ואנתו בחיר".
אטילה: "ואנתו בחיר גילעד"
גילעד: "מעולה שתהיה שנה טובה ורק בשורות טובות ונתראה".
אטילה: "סלמאת".