חיילי המחזור החדש של חטיבות הקומנדו והצנחנים עולים על מדים – וזוכים לקבלת פנים לא שגרתית. החזן הראשי לצה"ל, שי אברמסון, הקליט שיר חדש לרגל גיוסם של הלוחמים החדשים מחר (יום ה'), למילות "ברכת דרך" מקורית שחיבר עבורם ארגון רבני צהר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
התפילה המיוחדת נכתבה עבור הורי החיילים הטריים, כדי שבאמצעותה יוכלו לברך את הבנים והבנות לקראת השירות. כעת היא זוכה ללחן חדש של סול זים ולביצוע של אברמסון – חזן בינלאומי גם באזרחות – יחד עם להקת הרבנות הצבאית, שגם הפיקו קליפ – כאן בבכורה לגולשי ynet. אופיר סובול אחראי על העיבוד, הניצוח וההפקה המוזיקלית.
קראו עוד בערוץ היהדות:
את הנוסח חיבר הרב אייל ורד יחד עם ההנהלה הרבנית של צהר, והיא תורגמה ומפורסמת בלא פחות משבע שפות שונות – עברית, אנגלית, רוסית, אמהרית, צרפתית, ספרדית וערבית – במטרה לאפשר לכלל המתגייסים והוריהם, מכל חלקי החברה הישראלית, להתפלל ולהתחבר אליה. בשנה שעברה הלחין וביצע אות התפילה המוזיקאי קובי אוז, וכעת היא הולחנה מחדש עבור החזן הצבאי ולהקתו.

הנוסח העברי המלא:
רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, מֶלֶךְ שֶׁהַשָּׁלוֹם שֶׁלּוֹ.
בְּיוֹם זֶה שֶׁבּוֹ אָנוּ מְלַוִּים אֶת בְּנֵנוּ/בִּתֵּנוּ לְשָׁרֵת אֶת עַם יִשְׂרָאֵל וְאֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל בַּשֵּׁרוּת הַצְּבָאִי אָנוּ מַפִּילִים תְּחִנָּתֵנוּ לְפָנֶיךָ שֶׁתִּפְרֹשׂ סֻכַּת שְׁלֹמֶךָ עָלָיו/עָלֶיהָ וְעַל כָּל חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָָּה לְיִשְׂרָאֵל.
תֵּן בָּהֶם כֹּחַ, זְרִיזוּת וְשִׂמְחָה לְקַיֵּם מִצְוַת "עֶזְרַת יִשְׂרָאֵל מִיָּד צַר", וְתֵן בָּהֶם אֹמֶץ, תְּבוּנָה וּגְבוּרָה.
שְׁמֹר אוֹתָם מִכָּל צָרָה וְצוּקָה, פֶּגַע אוֹ מִכְשׁוֹל, וְהַחֲזִירָם לְבֵיתָם וּלְמִשְׁפַּחְתָּם שְׁלֵמִים בְּגוּפָם, בְּרוּחָם וּבְנַפְשָׁם, וִיקֻיַּם בָּהֶם מִקְרָא שֶׁכָּתוּב "הָאֵ-ל הַמְאַזְּרֵנִי חָיִל וַיִּתֵּן תָּמִים דַּרְכִּי".
וְקַיֵּם בִּבְנֵנוּ/בְּבִּתֵּנוּ וּבְכָל חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָָּה לְיִשְׂרָאֵל אֶת הַפָּסוּק "ה' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ, ה' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם". אָמֵן סֶלָה.
ניתן להוסיף:
יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.