יחד הם נתפסים כמראה זר, לא מהוגן ומתריס, שלא מכבד את הסביבה. סנדלים עם גרביים בתצוגת אביב-קיץ 2022 לגברים של דיור

יגיע לרחוב הישראלי? קולקציות הגברים מחזירות את השילוב בין סנדלים לגרביים

חיבור אופנתי מתוחכם או מגמה מיותרת שמעידה על חוסר טעם אישי – הטרנד הלוהט שלרוב מתקבל בארץ בזלזול, מככב כעת אצל המותגים הנחשבים בחו"ל

פורסם:
בכל כמה שנים מתעורר הפולמוס הגדול: האם גרביים וסנדלים הם שילוב ראוי ואופנתי, או שמדובר במגמה מיותרת שמעידה על חיפוש תשומת לב וחוסר טעם אישי? תצוגות הגברים לאביב-קיץ 2022 מחזירות את החיבור השנוי במחלוקת כאחת המגמות הרותחות של הרגע. וזה לא סתם ביטוי. בישראל, שבה השרב כבר הגיח לביקור, אפשר לוותר על גרביים; במדינות אירופה הקרירות, מדובר באפשרות לבוש לגיטימית. בכל זאת, כיסוי הבהונות יוצר מראה שנחשב פחות וולגרי. כמה גברים שעושים פדיקור אתם מכירים?
2 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2022 לגברים של דיור
תצוגת אביב-קיץ 2022 לגברים של דיור
במקום פדיקור. תצוגת אביב-קיץ 2022 לגברים של דיור
(צילום: Getty Images)

החיבור בין גרביים לסנדלים או כפכפים בלט הקיץ בתצוגות ובקולקציות של דיור, איזבל מארה, טוד'ס, קסימי, ג'ונתן אנדרסון ואחרים. המראה המתקבל הוא נינוח ונדמה לפרקים כמו שדרוג אופנתי של הסגנון שבלט בתקופת הקורונה: חצי פורמלי, חצי ביתי. מראה שיותר מכל משדר נונשלנטיות – בין אם האנסמבל הזה משתלב בחליפת מכנסיים קצרים של דיור, במראה נובו-ספארי של טוד'ס או בסגנון ספורטיבי של המעצב ג'ונתן אנדרסון בתמונות ביתיות שיצר צלם האופנה יורגן טלר.
מראה ביתי וספורטיבי. קולקציית אביב-קיץ 2022 לגברים של ג'ונתן אנדרסון

הסיכוי שהמראה הזה יצא מגבולות מגזיני האופנה לרחוב הישראלי קלוש – למעט בזירות היפסטריות בקו הגבול של מתחם "התדר" בתל אביב בואכה פארק המסילה – והוא קשור לזיכרון הקולקטיבי הישראלי: תחילה בהתיישבות הציונית בקיבוצים מתחילת המאה ה-20 והלאה, כשבהמשך הפך למזוהה עם תנועת גוש אמונים וההתנחלויות. בדומה לחילוניות שלובשות חצאיות מקסי וזוכות מיד להערות על דקדוקי צניעות, גם הטרנד הזה הופך את הנועל ל"חשוד מיידי" בהשתייכות מגזרית-דתית.
צילומי קולקציה של דהרוב קאפור


לא בכדי, חיפש מהיר בגוגל מגלה כי אחת התוצאות הראשונות שעולות היא שאלת רב באתר "למעשה: אקטואליה הלכתית": "האם ראוי לבן תורה שגם שהולך עם סנדלים שיהיו עם גרביים?" התשובה מפי הרב יעקב אריאל: "אדם שהולך עם נעליים הוא מכובד יותר, כמו מופיע לפני מלך, אולם שיש שיופיעו גם לפני מלך בסנדלים עם גרביים. ויש בארץ ישראל כאלו שבגלל החום הגבוה יחסית הורגלו ללכת בסנדלים גם ללא גרביים, ואין בכך פחיתות כבוד לדעתם. עם זאת, ראוי בכל זאת לכסותם בגרביים".

הלכה בצד, כדאי להתעכב ולבדוק מה בצימוד בין גרביים לסנדלים גורם לאנשים לצאת מכליהם ולהגיב בקיצוניות? ייתכן כי זו ה"הזרה" שהסנדלים עוברים. במילים אחרות, סנדלים או כפכפים הם פריטי הנעלה המשדרים חופש, נינוחות, חוסר פורמליות. השילוב עם גרביים מייצר חוסר הרמוניה שמערער על הסדר הקיים – הרי גרביים גורבים כשקר, וסנדלים נועלים כשחם. יחד הם נתפסים כמראה זר, לא מהוגן ומתריס, שלא מכבד את הסביבה. כזה שלא מסתדר לכולם בעיניים וכתוצאה מכך מעורר דחייה.
צילום של יורגן טלר לג'ונתן אנדרסון
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button