ההונאות ברשת לא פוסקות: רשת מוצרי החשמל א.ל.מ מציעה מסך טלוויזיה QLED ב-10.50 שקלים. נשמע אמיתי? חלק מהנמענים של ההודעה הזאת בהחלט האמינו לה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בהתחזות לרשת ובמבצע שלא קיים. המתחזה בנה עמוד פייסבוק מזויף בשם א.ל.מ אאוטלט (ALM Outlet). הוא פרסם שם הודעה: "ענקית האינטרנט סמסונג חתמה על עסקה עם א.ל.מ בישראל ומציעה לאלף הנרשמים הראשונים מסך סמארט TV QLED ב-10.50 שקל. לשם כך יש למלא טופס עם פרטים אישיים".
1 צפייה בגלריה
הפוסט בפייסבוק של המתחזה לרשת א.ל.מ
הפוסט בפייסבוק של המתחזה לרשת א.ל.מ
הפוסט בפייסבוק של המתחזה
(צילום מסך)
כמה מהמגיבים שם תייגו חברים ואחרים שיבחו את המבצע. מי שמסר את פרטיו ונפל בפח, עלול לסבול מהרשמה לאתרים בשמו במקרה הטוב ומגניבת זהות ברשת, במקרה הרע.
מא.ל.מ נמסר כי היא "מבקשת לעדכן ולהזהיר את ציבור הלקוחות מפני עמוד פייסבוק מתחזה בשם ALM Outlet. לעמוד זה אין כל קשר לרשת א.ל.מ ויש להיזהר מכל ביצוע עסקה או מילוי פרטים בעמוד זה".
ההונאה הזאת מצטרפת לשאר הונאות פישינג במסגרתן צרכנים מקבלים הודעות בפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ו-SMS, לפיהן נערכת הגרלה כלשהי במסגרתה מציעים פרס מפתה כשמדובר בסך הכל בניסיון "לדוג" מכם פרטים.
בין היתר: שופרסל, רמי לוי, סופר-פארם וזארה שלחו לכאורה הודעות לצרכנים על הגרלות ומתנות ודואר ישראל "שלח" ללקוחות הודעה לפיה הם צריכים לשלם כדי לשחרר את החבילה שלהם מהדואר.