פרויקט פינוי בינוי בפתח תקווה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, אישרה השבוע להפקדה תוכנית התחדשות עירונית במרכז פ"ת. התוכנית כוללת 692 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מגדלים בני 25-29 קומות וב-3 מבנים בני 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 138 יהיו קטנות.
התוכנית, שנערכה על ידי משרד כנף - פרנס אדריכלים, משתרעת על שטח של כ-24 דונם במתחם הרחובות הרמן פוגל, בן ימיני, פינסקר ומבצע קדש. במסגרתה יוקמו מגדלי עירוב שימושים כך שבמבנים הפונים לרחוב מבצע קדש תוקם קומת קרקע ובה שימושי מסחר, משרדים ושימושים ציבוריים. כיום מצויים במתחם 184 יחידות דיור ב-11 בניינים בגובה של 4-6 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
1 צפייה בגלריה
מתחם פוגל פתח תקווה
מתחם פוגל פתח תקווה
מתחם פוגל פתח תקווה
(הדמיה: כנף - פרנס אדריכלים )
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה הרחבת שטח למבני ציבור מכ-5 דונם ל-8 דונם, לטובת הקמת בית ספר במרכז העיר וכן על מנת לתת מענה לחוסר בשטחי ציבור בפתח תקווה. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת גינה ציבורית על שטח של 2.5 דונם.
מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "מדובר בתוכנית בעלת אתגרים תכנוניים משמעותיים שמאפשרת במרכז העיר הצפוף של פתח תקווה קידום הליך בינוי פינוי תוך מתן מענה הולם לצרכים הפרוגרמתיים ושטחי הציבור, לרבות הקמת בית ספר במרכז העיר. עירוב השימושים המוצע בתוכנית מגביר את העירוניות ותורם רבות להחייאת מרכז העיר. התוכנית תוכננה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של העיר ושומרת על מגמות התכנון שנקבעו בה".