כוחות גדולים של המשטרה נכנסו הערב (שישי) בשעה מוקדמת יחסית לשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, כשהם מלווים במסוק. הכוחות ערכו חיפוש נרחב לפחות בבית אחד, וחמישה פלסטינים נעצרו. במשטרה טענו כי מדובר במבצע מעצרים נרחב, אך לא פירטו מעבר לכך. לדברי המשטרה, עילת המעצר הייתה תקיפת שוטרים. מנגד, הפלסטינים דיווחו כי מדובר בפעילים של החזית העממית.
2 צפייה בגלריה
הבית לאחר המעצרים
הבית לאחר המעצרים
הכוחות שתועדו בג'בל מוכר
2 צפייה בגלריה
הבית לאחר המעצרים
הבית לאחר המעצרים
מתוך צילומי התושבים בג'בל מוכבר
תושבי השכונה סיפרו ל-ynet כי לא ראו כמות כה גדולה של שוטרים בשכונה. בתיעוד מאחד הבתים שבוצע בהם החיפוש אמר המתעד שאביו ובנו נעצרו. "תקפו אותנו, שברו לי את כל הבית ולא השאירו כלום", נשמע אומר בסרטון. "נכנסו כוחות שרק אלוהים יודע כמה היו. ישבנו בבית כשהם נכנסו ועצרו את הבן, האבא ובני הדודים שלי".
מוקדם יותר היום שר הביטחון בני גנץ הכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור מטעם החזית העממית. ההחלטה התקבלה לאחר פעילות משותפת של שב"כ והמטה ללוחמה כלכלית בטרור, ואושרה על-ידי הגורמים המשפטיים.
לפי משרד הביטחון, ארגונים אלה הם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בזירה הבינלאומית מטעם ארגון החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילות הארגון ולקדם את מטרותיו. הארגונים הללו הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).
"ארגונים אלו פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור", נמסר ממשרד הביטחון. "הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חזית עממית רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור.