שוק אופנועי ההרפתקה המקומי כולל כיום מגוון רחב של דגמים שונים. חלקם עם ייעוד ברור (גם) לשטח, אחרים צפויים לראות אספלט ולא הרבה מעבר. ואם להודות על האמת, גם מרבית רוכשי אדוונצ'רים קרביים ויקרים מתוצרת אירופה, נוטשים את הכביש הסלול לעיתים רחוקות בלבד. שכן מרבית רוכשי אופנועי הרפתקה מעוניינים בהם בעיקר בגלל יכולת רכיבה למרחקים גדולים מבלי להתעייף יתר על המידה, עם תנוחת רכיבה זקופה יחסית ומתלים שסופגים היטב שיבושי אספלט מקומי.
4 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג)
אחד מאלה מגיע אלינו מסין, תחת כנפי היצרנית CF מוטו שמשווקת כאן סוג של אדוונצ'ר-כביש צנוע בדמות ה-650 במשפחת MT. ואליו היא מצרפת כעת גם 800, עם תג-מחיר מעניין שעומד על 65 אלף שקלים "על הכביש".
מחד, זה הדגם היקר ביותר של CF מוטו ונכון לעתה, מהאופנועים היקרים שמגיעים אלינו מסין. מאידך, הוא זול מסוזוקי ויסטרום 650 וב.מ.וו F750GS, ויקר רק במעט מימאהה טרייסר 7. יפנים ואירופאיים נחשבים אמנם, מבית מעורר אמון ועם רקורד מעולה, אבל כולם חלשים ממנו ופחות מאובזרים.
4 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג)
מי אתה: 800MT הוא אמנם אופנוע כביש במראה הרפתקני מקורי, ונושא את כל סממני הז'אנר לרבות משקף גבוה, מיגוני צד, מושב מדורג ובשרני ומנשאי מזוודות. יש גם חתימת תאורת Led ייחודית וצמד פנסי צד בחזית שמעניקים לו מראה שרירי.
למרות שהוא מיועד לכביש, הוחלט לצייד אותו בחישוק קדמי גדול יחסית ("19) וחישוק אחורי "17 המקובל באופנועי כביש. שניהם אגב יצוקים עם צמיגי מקסיס שלא מזמינים ירידה לשום שטח. נציין בהקשר זה כי בהמשך השנה צפויה להגיע ארצה גרסת "טורינג" עם חישוקי שפיצים, צביעה שונה ומספר תוספות קרביות לחובבי שבילים לא סלולים.
4 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג)
הוא פיתוח עצמי של CF למעט יחידת ההנעה המגיעה מק.ט.מ, עמה יש לסינים שיתוף פעולה פורה למעלה מעשור ופס ייצור משותף המופנה לשוק הסיני. ה-800 משתמש במנוע הטווין המקבילי (799 סמ"ק) ששימש בעבר את ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר, ועבר התאמה לתקינת יורו 5. הוא מייצר 95 כ"ס ו-7.8 קג"מ, עם שני מצבי ניהול מנוע - "גשם" ו"ספורט".
כמו בדגמים אחרים של היצרנית, גם ל-MT מפרט אבזור מרשים ביחס למחירו. בין היתר מצמד מחליק, מזלג קדמי הפוך ומתכוונן מתוצרת קאייבה, ABS הפועלת גם תחת הטיה (ללא אפשרות ניתוק לרכיבה בשטח), בקרת שיוט, תאורת Led עוקבת פניה ולוח מחוונים צבעוני בגודל "7 עם תצוגה משתנה.
4 צפייה בגלריה
(רונן טופלברג)
איך מרגיש: קילומטרים ראשונים על ה-CF והמושב המדורג נוח מאוד, אך מסך התצוגה המרשים בגודלו מסורבל לתפעול. האופנוע מרגיש כבד ולא במקרה, עם משקל יבש רשמי של 215 ק"ג. מנוע? מייצר כוח ראוי מתחילת קשת הסל"ד ועד לחלקה העליון, הגם שאינו פצצת כוח. למשימות תיור זה מספיק, בעיקר הודות אופי הפעולה החלק ותיבת ההילוכים המצוינת בשילוב המצמד המחליק.
עם החישוק הגדול לפנים הוא מרגיש יציב בהטיות חריפות ובשיוט מהיר, מבלי לאבד זריזות היכן שצריך. כדאי לציין שתוספת ארגזים פוגעת ביעילות האווירודינמית-חלוקת משקל ומתבטאת לא לחיוב במהירות נמוכה עם תחושת "משקל עודף", ותנודות לא נעימות במהירות גבוהה. נראה כי תוספת המשקל מרימה מעט את חלקו הקדמי וגורמת בכביש מפותל לתחושת "ציפה" של הגלגל הקדמי, עם גבול אחיזה שמגיע מוקדם מהצפוי.
מבחן מלא, בקרוב.