החברה שנמצאת היום במקום השלישי מבחינת מכירות סמארטפונים בארה"ב היא לא אחרת מאשר מוטורולה. כך עולה מדו"ח חדש של חברת Counterpoint Research, שמתמחה בניתוח מגמות של מכירות בתחום המובייל, מוצרי IoT (האינטרנט של הדברים) ומכשירים נוספים.

עוד בנושא:

לפי הדו"ח, שסוקר את המכירות בשנת 2021, החברה צמחה במהלך שנה זו בלא פחות מ-131% לעומת השנה הקודמת. עוד עולה מהדו"ח כי במכשירים בעלות עד 400 דולר היא במקום השני בארה"ב, ובמכשירים שעולים עד 300 דולר, היא מחזיקה ב-10% מהשוק.
1 צפייה בגלריה
מוטורולה אדג' פלוס
מוטורולה אדג' פלוס
מוטורולה אדג' פלוס
(צילום: shutterstock)
מוטורולה הייתה אחת החברות ששלטו בשוק הסלולר בימים שלפני האייפון - לצד חברות כמו נוקיה ובלאקברי. מאז אותם ימי זוהר, החברה התפצלה ב-2011 לשתיים - Motorola Solutions, שעוסקת בין היתר בייצור ציוד ומערכות, ו-Motorola Mobility, יצרנית הסמארטפונים. מוטורולה מוביליטי נמכרה לגוגל, ולאחר שלוש שנים נמכרה שוב ללנובו, שמחזיקה בה עד היום.
החברה החליטה לנטוש את שוק היוקרה ולהתמקד במכשירי אמצע ומכשירים זולים. היא פופולרית בשווקים כמו ברזיל והודו, אך התקשתה לשמור על נתח שוק משמעותי בארה"ב, בה אפל וסמסונג שולטות באופן עקבי. נראה כי השינוי שמשתקף מהדו"ח נוגע לעזיבה של מתחרות שונות שמתמקדות גם הן במכשירי אמצע ומכשירים מוזלים - וואווי הסינית נעלמה מהשוק האמריקאי אחרי שהוחרמה על-ידי ממשלת ארה"ב בעקבות חששות שהיא פוגעת בביטחון הלאומי. ואילו LG הקוריאנית הודיעה על החלטתה לצאת משוק הסמארטפונים לחלוטין באפריל של השנה שעברה.
מוטורולה השיקה מכשירים שונים במהלך 2021, מדגמי Moto G ו-E וגם מסדרת המוצרים "One". דגם מוטורולה אדג' הושק בגרסה מעודכנת בסוף 2021, והחברה אף הוציאה טאבלט ראשון מזה מספר שנים בשם Moto Tab G20. ב-2022, גרסה חדשה של מוטורולה אדג' פלוס הפכה לאחד הדגמים הראשונים בארה"ב שעשה שימוש בערכת השבבים Snapdragon 8 של קוואלקום.