מדי כמה שבועות אני חייב להיכנס לשוק הכרמל לראות מה התחדש שם. בדרך כלל אני עובר אצל רוני, ומבקש שיכין לי מנת קבב על הפלאנצ'ה שלו, שאני לוקח וממשיך בטיול שלי בשוק מקצה לקצה, עושה סידורים וקונה אספקה הביתה, כי יש דברים שאפשר לקנות רק בשוק הכרמל.
עד לא מזמן, אם רציתם ללכת לאכול את אחת ממנות הקבב המעולות והזולות בתל אביב הייתם צריכים להיכנס לשוק הכרמל, להגיע לדוכן של רוני בשרים ולאכול ב-25 שקל מנה נהדרת של קבב עם תוספות.
עוד ביקורות אוכל רחוב שאולי יעניינו אותך:
הפעם הגעתי לדלפק של רוני בשרים ולרגע מיצמצתי כי חשבתי שטעיתי. איפה רוני? איפה הפלאנצ'ה? מה קורה פה ולאן הוא נעלם? מאחורי הדלפק היה בחור נחמד ומאחוריו הבחנתי בגריל עוף מסתובב. מלפנים היו שני כלים עם תוספות, וזה הכול. העופות הסתובבו להם, תפוחי האדמה נחו מתחת לעופות ואפשר היה לראות איך הם סופחים לתוכם כל טיפה של שומן שנוטפת מהעוף. כאן לא מבזבזים אף טיפה, הכול מנוצל למען הטעם.
3 צפייה בגלריה
רוני בשרים שוק הכרמל
רוני בשרים שוק הכרמל
(צילום: קובי רובין)
שאלתי בדלפק איפה רוני, והבחור שעובד שם הפנה אותי למורד השוק בכיוון הכרמלית. מסתבר שרוני לא ויתר על המקום המיתולוגי אלא פשוט התרחב ופתח עוד מקום - הדלפק בתוך השוק הפך לחנות וחצי ועכשיו יש לו שני סניפים שונים, אז הכול לטובה. הלכתי לבקר את רוני ואת הקבב שלו והזמנתי על המקום מנה קבב. רוני הוסיף לקבב גם שווארמה ואני נכנסתי למצב טעימה.
אחרי הקבב חזרתי לחנות המקורית שמוכרת עכשיו עוף בגריל. רציתי לאכול משהו חדש. אני אוהב עוף בגריל אבל גם כשמדובר במנה האהובה עליי יש עוד הרבה פרטים שצריכים להילקח בחשבון כדי שהמנה תהיה מושלמת: כמה עוף מקבלים? כמה תוספות? מה המחיר?
רוני זה אולי האיש היחידי בכל שוק הכרמל שקונה את הבשר שלו מהדוכנים האחרים בשוק ואז אותם הקצבים שמהם הוא קונה באים לאכול אצלו, כי אצל רוני גם זול ובעיקר טעים.
3 צפייה בגלריה
רוני בשרים שוק הכרמל
רוני בשרים שוק הכרמל
(צילום: קובי רובין)
3 צפייה בגלריה
רוני בשרים שוק הכרמל
רוני בשרים שוק הכרמל
כל טיפת שומן מנוצלת. רוני בשרים
(צילום: קובי רובין)
רוני לא מכין "עופיונים" קטנים אלא עוף גדול יחסית. אם אתם בעניין של בשר רך מאוד, זה פחות המקום בשבילכם. רוני מכין עוף בגריל שצלוי בחום התנור והמחיר לחצי מנה עוף הוא 38 שקלים. אני תמיד רוצה לדעת מה אני מקבל תמורת המחיר - במקרה הזה רוני הוציא עוף שלם, חצה אותו לשניים אבל זה לא נגמר כאן: את חצי העוף מקבלים בתוך חמגשית גדולה ועמוקה, גדולה יותר מאריזה רגילה של מנה אישית והיא מספיקה בקלות לשני אנשים לא קטנים.
הרמתי את המנה כשהיא היתה מוכנה והבנתי שיש כאן מטען חריג - גם במשקל וגם בטעם, ככה שאף אחד לא יצליח לסיים את המנה הענקית הזאת לבד. לצד העוף מקבלים גם הרבה אורז בסגנון אושפלאו, ליד סלט כרוב לבן, חומוס אם רוצים, חמוצים וכמובן תפוחי אדמה לרוב - תפוחי אדמה מתובלים שנטבלו לאחר הבישול בהמון שומן עוף שנטף מהצלייה המסתובבת.
העוף עצמו היה מעולה ואכלתי אותו עם העור - בצעתי חתיכה מהעוף עם האצבעות ולמרות שהעור קצת החליק לא ויתרתי לו. העור נהיה דקיק מרוב חום עד כמעט חשש לכווייה. אכלתי עם האצבעות בלי בושה ופתאום נזכרתי באורז אז הוספתי גם ביס מהאורז לבליסה והעמסתי על המזלג גם חתיכת תפוח אדמה. את העוף לא סיימתי כל כך מהר ואת שאר המנה לקחתי לחבר טוב שנמצא בבידוד וזה הספיק לשנינו. גם החבר אישר שמדובר במנה מעולה - הוא הבין את זה ישר כשראה שהמנה שהבאתי לו הייתה חצי אכולה.
אם אתם מגיעים לשוק הכרמל ולא בא לכם לשלם 38 שקלים למנת קבב מדוגמת שמספיקה בקושי לבן אדם אחד ולא בא לכם שיעקצו לכם את הארנק, תסגרו פינה אצל רוני בשרים. העוף בגריל מספיק בקלות לזוג ועולה רק 38 שקלים.