שני מחבלים פלסטינים נהרגו הבוקר (יום חמישי) בעימותים עם כוחות הביטחון בכפר דאן שליד ג'נין, ופלסטיני נוסף מת מפצעיו לאחר שנורה בכפר ביתא שליד שכם. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז אתמול בבוקר לחמישה, על רקע המתיחות הביטחונית הגדולה והחשש במערכת הביטחון מפיגועים נוספים.
בינתיים, ברמאללה ובית לחם הכריזו הבוקר על שביתה כללית וקראו לציבור "להגביר את העימותים מול ישראל". במהלך הלילה נרשמו עימותים נקודתיים בין כוחות הביטחון לפלסטינים, ודובר צה"ל הודיע כי כוחות הביטחון עצרו לאורך הלילה והבוקר מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון.
8 צפייה בגלריה
עימותים ב חברון
עימותים ב חברון
עימותים בחברון, הלילה
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
עימותים ב חברון
עימותים ב חברון
(צילום: EPA )
אחד משני ההרוגים הבוקר ליד ג'נין הוא שאס כמאמג'י, איש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ואחיו של איהם כמאמג'י שהיה בין המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בספטמבר. ההרוג הנוסף הוא מוסטפא אבו אל-רוב.
לפי צה"ל, כוח של סיירת גולני הגיע לכפר כדי לעצור מבוקשים, וכשזיהה חמושים פותחים באש במהלך הפרות הסדר ירו לעברם בחזרה. לא היו נפגעים בקרב החיילים. הכוחות יצאו בסופו של דבר מהכפר ללא המבוקשים שחיפשו, תוך כדי שהשליכו עליהם גם מטעני חבלה.
8 צפייה בגלריה
שאס כממג'י ו מוסטפא אבו אל רוב
שאס כממג'י ו מוסטפא אבו אל רוב
ההרוגים הבוקר בעימותים
8 צפייה בגלריה
שביתה כללית ברמאללה
שביתה כללית ברמאללה
שביתה כללית ברמאללה
דקות ספורות לפני שנהרגו, הג'יהאד האיסלאמי פרסם בעקבות מותם של שלושת הפלסטינים אתמול ומסר: "המשך הפשעים הציוניים שפוגעים בכל בני עמנו בירושלים ובגדה לא יביאו לישראל ביטחון על חשבון הדם של בנינו. אין דרך להרתיע את ישראל ולמנוע ממנה לבצע את פשעיה אלא באמצעות עימותים והסלמה והתנגדות מלאה".
המעצרים הליליים, יצוין, התרחשו מדי לילה ביהודה ושומרון גם לפני ההסלמה הביטחונית, אך לאחרונה פועל צה"ל לעיתים תכופות יותר גם לאור יום - דבר שמתפתח לא פעם לעימותים עם פלסטינים ברחבי הגדה. ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בטוויטר הבוקר כי "בכל הלילות השבוע לוחמי צה"ל מבצעים פעילות יזומה ברחבי יהודה ושומרון כדי לתפוס את המחבלים ואת סייעני הטרור בבתיהם".
בדובר צה"ל מסרו כי במהלך הלילה והבוקר נעצרו 18 חשודים בחברון ובכפרים בלאטה, חרבת ציר ובית אומר. באחד המוקדים אותרו חלקי נשק, וסט עם מחסניות ומדי צה"ל. החשודים הועברו לחקירת שב"כ.

ההודעה מרמאללה ומבית לחם ממשיכה את הקו של סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי, שמשמש גם כמנהיג ארגון הטרור בגדה המערבית. הוא פרסם אמש ממקום מושבו בחו"ל הודעה חריגה. "אנו קוראים להמוני עמנו להתגייס ולהתעמת עם הפלישות המתמשכות של הכוחות הישראליים בערים ובעיירות השונות בגדה.
הפלגים הפלסטיניים קיימו אתמול מפגש לקביעת "כללי העימות מול ישראל" בכל הקשור למסגד אל-אקצא בירושלים והעימותים בג'נין. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הזמין את הפלגים לדיון, בין היתר על רקע הקריאות של פעילי ימין לנסות ולהעלות קורבן בהר הבית במהלך חג הפסח. בתום הפגישה סיכמו הפלגים על היערכות משותפת להסלמה מול ישראל.
8 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בסילוואד
כוחות צה"ל בסילוואד
כוחות צה"ל בסילוואד, אמש
8 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
"להתעמת עם הפלישות המתמשכות של הכוחות הישראליים". סגן מנהיג חמאס אל-עארורי
(צילום: AP)
אמש נהרג נער פלסטיני בן 14 בעימותים עם כוחות הביטחון בכפר הפלסטיני חוסאן שליד בית בית לחם. על פי דובר צה"ל, הוא נורה בעת שיידה בקבוק תבערה לעבר הכוחות. זמן קצר לאחר מכן דווח על הרוג נוסף: עומאר עליאן בן ה-20 שהיה בהפרות הסדר בסילוואד. מאתמול בבוקר נהרגו שלושה פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון.
הכמות הגבוהה של הרוגים פלסטינים בעימותים אתמול, בעיצומה של תקופה מתוחה ממילא, מגדילה את הסיכוי לפיגועי נקמה ולהחרפה נוספת של המצב.
8 צפייה בגלריה
מועאז חאמד
מועאז חאמד
נתפס לאחר שנמלט מהכלא הפלסטיני. מועאז חאמד
כמו כן אמש נעצר בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל וימ"מ בכפר כובר שבבנימין מועאז חאמד (33), פעיל חמאס שהיה חבר בחוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד ב-2015 בסמוך ליישוב קידה. חאמד היה כלוא מאז במתקן של מנגנוני הביטחון של הרשות, והצליח להימלט. חאמד הוא בן לחמולה גדולה המזוהה עם חמאס.
על פי הודעת שב"כ, אתמול התקבל מידע על בריחתו מהכלא, ועל פי החשד הוא עלול היה להיות מעורב בקידום פיגוע טרור נגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי. במקביל הגיעו כוחות של צה"ל ומג"ב לכפר סילוואד הסמוך לרמאללה כדי לעצור חולייה שעל פי החשד תכננה לסייע לחאמד בהוצאת פיגוע לפועל, ונתקלו בעשרות פלסטינים שיידו לעברם אבנים. שלושה פלסטינים נעצרו בפעילות במקום לאחר שהבית שבו שהו כותר והם נקראו לצאת החוצה. באותו ערב נכנס תושב ביתר עילית לכפר חוסאן עם רכבו - והותקף על-ידי פלסטינים. זמן קצר לפני שרכבו הוצת הוא הצליח להימלט ללא פגע.
פורסם לראשונה: 07:46, 14.04.22