מתקפה חריפה נגד הממשלה מצד אחד מבכירי הרבנים בציבור החרדי-ספרדי: בשיעורו השבועי אמש (מוצ"ש), כינה הרב מאיר מאזוז את "ליברמן, לפיד וכל חבריהם" בוגדים, וטען כי הם אף גרועים מהנאצים. הרב טען כי יש להודות לקדוש ברוך-הוא על הנס של שחרור ירושלים ולא להיות כפויי טובה כלפיו, גם אם המדינה שלנו לא מושלמת ובשלטון נמצאים מה שכינה "אנשים רשעים".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב מאזוז, פוסק הלכה חשוב בציבור החרדי-ספרדי, היה בעבר ממנהיגי ש"ס וחבר מועצת חכמי התורה עד שפרש ממנה, כשהעביר את תמיכתו לאלי ישי – אבל בהמשך חזר לתנועה. בין הדברים החריפים שנאמרו בשיעורו, הביע הרב תקווה כי "הם בכלל יחלפו מן העולם... מי שרוצה לחבור לליברמן וללפיד, כל חבריהם וחברי חבריהם".
2 צפייה בגלריה
הרב מאיר מאזוז
הרב מאיר מאזוז
הרב מאיר מאזוז. אמירה חריפה ומעוררת מחלוקת
על לפיד אמר: "'ראש הממשלה החליפי'. אל תקרא חליפי אלא חלוף, בערבית חלוף זה חזיר..." הוא תקף את הממשלה שלדבריו חונקת את הציבור החרדי: "לחנוק את האברכים ולתת כמה שיותר לערבים זה טוב מאוד, ממש נפלא" – ואמר כי ליברמן, לפיד ושאר חברי הממשלה הם "בוגדים בעמם, שונאים את עמם, גרועים מנאצים". הוא הסביר כי "הנאצים אוהבים את עמם, אלה שונאים את העם שלהם, רוצים להרוס, ילדים וזקנים, תלמודי תורה, שבזכות התורה חייתם אלפיים שנה".

"הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה"

בעקבות הפרסום ב-ynet, הגיב שר החוץ יאיר לפיד לרב מאזוז: "הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו. התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל, ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל".
שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר כי "במקום לימודי ליבה, הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה. לא ידעתי שלימודי ליבה, יציאה לעבודה ושירות צבאי זה יותר גרוע מהנאצים. בדיוק בשביל אנשים כמוך נכתב במקורות שבית המקדש 'מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם'".
2 צפייה בגלריה
השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אף הוא לדברים. "גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט – לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו. עלינו לנצור את לשוננו מרע. אחים אנחנו", אמר בנט, בנאום שנשא באירוע לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.
יו"ר "יד ושם", דני דיין, גינה את הדברים וכינה אותם: "אמירה מקוממת ביותר שאסור שתישמע בכלל, ומפי רב בישראל בפרט".
שר הביטחון, בני גנץ, גינה את דבריו של הרב מאזוז נחרצות, וכינה אותם "זילות השואה". לדבריו, "ירושלים שנלקחה מאיתנו בשל שנאת חינם, אוחדה על בסיס עוצמתנו ואחדותנו. דווקא ביום הזה טוב שנזכור את חשיבותה של אהבת חינם בינינו".
שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר כי דבריו של הרב מאזוז בזויים ושפלים, והזכיר כי הרב "נולד בטוניסיה מיד לאחר השואה. האם אינו יודע שרבבות מיהודי טוניס נרצחו על ידי הנאצים? חלקם נשלחו לאושוויץ, וחלקם הועבדו עד מוות במחנות. כל אדם הגון חייב להתקומם נגד חילול זכר נספי השואה וההסתה הפרועה של הרב".
הרב גלעד קריב (העבודה) אמר כי "הרב מאזוז, שישיבתו נתמכת על ידי המדינה במיליוני שקלים, מצהיר ששרים בממשלה גרועים מהנאצים (!) – חברי הכנסת של ש"ס, אם יש בכם טיפת הגינות, השמיעו קולכם נגד הדברים הבזויים והמסוכנים שיש בהם חילול השם, חילול זכר נספי השואה והסתה של ממש".
דניאל גולדמן, מייסד המכון לחקר היהדות והציונות, אמר בתגובה על דברי הרב מאזוז כי "אהבת כל אדם וקבלת השונה, הם חלק מאבני היסוד של תורת ישראל, גם אם יש חילוקי דעות נוקבים. מעבר לנזק ולפגיעה בערכי היהדות, בדבריו הקשים נותן הרב מאזוז, המשמש כמודל והשראה לאנשים רבים, יד להסתה מסוכנת".
הוא הוסיף כי "גם כאשר רבנים או מנהיגים דתיים מחזיקים בעמדות של כוח פוליטי, ראוי לפעול על פי אמות מידה יהודיות מסורתיות. הגיעה העת שהציבור הדתי יוקיע מתוכו את הקיצוניים והמסיתים, וידרוש הנהגה מכבדת ומוסרית".
פורסם לראשונה: 00:39, 29.05.22