הגל החמישי של הקורונה בעיצומו, וישראלים רבים נמצאים בבידוד, בין אם זה כי נדבקו, נחשפו למאומת או שהם מלווים את ילדיהם. אם גם אתם בבידוד, ריכזנו עבורכם כמה טיפים טכנולוגיים מתחומים שונים, שכדאי להכיר בתקופה הזו.

עוד מדריכים:

אוכל מנחם

בין אם אתם עייפים כי נדבקתם בקורונה, או מהזמן הממושך עם הילדים, ובא לכם פשוט להתפנק עם משהו טעים - אפליקציית המשלוחים הפופולרית Wolt הוסיפה לאחרונה פיצ'רים שימושיים ששווה להכיר, ושיאפשרו לכם לשלוט טוב יותר באפשרויות המוצגות לכם. ראשית, הכניסו את הכתובת אליה תרצו להזמין, והיכנסו ללשונית ה"מסעדות".
3 צפייה בגלריה
תסכול מחשב
תסכול מחשב
הטריקים הטכנולוגיים שישפרו לכם את הבידוד
(צילום: שאטרסטוק)
כעת, שימו לב שבראש הרשימה, משמאל לשדה שבו מצוינת הכתובת שלכם - מופיעים שני אייקונים. לחיצה על האייקון השמאלי ביותר תציג לכם את כל המסעדות לפי מיקומם על המפה. ואילו האייקון שלצדו יאפשר סיווג לפי קריטריון לבחירתכם - כגון דירוג המשתמשים, זמן ההגעה של המשלוח או דמי המשלוח שתשלמו בנוסף להזמנה. בנוסף לקריטריון שתבחרו ויקבע את סדר הצגת המסעדות, תוכלו גם לבחור מהו סגנון האוכל שאתם מעוניינים להזמין, או מספר סגנונות שונים שיוצגו לכם - זאת על-ידי לחיצה על סוגי מטבחים מתוך השורות העליונות. לאחר שסיימתם לבחור את כל המאפיינים לחצו על "סינון". לחיצה על "מחיקת מסננים" תנקה את כל הבחירות שלכם, אם התחרטתם ותרצו להתחיל מחדש.
3 צפייה בגלריה
וולט
וולט
סיווג מסעדות לפי דירוג המשתמשים
(תמונה: צילום מסך מתוך וולט)
אם תרצו, ניתן לבצע סיווג באותו אופן גם בלשונית ה"חנויות", שמכילה מקומות שאינם מסעדות מהם ניתן לבצע הזמנות באפליקציה, כמו חנויות פארם, מעדניות או חנויות פרחים.

תקשורת מיטבית

אם בימי הבידוד אתם נעזרים בזום כדי לעבוד מהבית, לשמור על קשר עם משפחה וחברים, או לכל צורך אחר, יש מספר טריקים ששווה להכיר באפליקציה שמזוהה יותר מכל עם עידן הקורונה.
בא לכם להיראות קצת יותר טוב בפגישות הווירטואליות, אך מבלי להשקיע ולהתארגן במיוחד? שווה להכיר את פילטר הייפוי שהתוכנה מציעה. כדי לגשת אליו, לחצו על החץ הקטן שצמוד ללחצן לצד Start Video (או Stop Video, כשהמצלמה כבר מופעלת). בחרו ב-Video settings, וסמנו תחת My Video את תיבת Touch Up My Appearance. תוכלו לגלול את העיגול על פני הקו כדי לקבוע עד כמה "מפולטר" תרצו שהמראה שלכם יהיה. תוכלו לסמן גם את תיבת Adjust for low light שמופיעה מתחתיה, כך שהפנים שלכם יראו מוארים יותר, גם כשאין הרבה אור בחדר.
3 צפייה בגלריה
זום
זום
הפעלת פילטר הייפוי בזום
(תמונה: צילום מסך מתוך זום)
עוד פיצ'ר שכדאי להכיר, ושימושי במקרים שבהם תרצו להגיב לדברים של משתתף אחר בשיחה, מבלי לקטוע אותו, או פשוט מבלי לבטל את ההשתקה שלכם אם יש אצלכם רעשי רקע - הוא תגובה באמצעות אימוג'י שיופיע על המסך. כדי לעשות זאת לחצו על Reactions בסרגל הכלים הראשי, ולאחר מכן על שלושת הנקודות מצד ימין - ותוכלו לבחור מתוך מגוון אימוג'ים.
בנוסף, לחיצה על Share Screen תאפשר לכם לא רק לשתף את מסך המחשב של אחד המשתתפים בשיחה: אם תבחרו באפשרות Whiteboard ולאחר מכן תלחצו על Share, תגיעו לפיצ'ר של "לוח מחיק" שיכול לסייע לסיעור מוחין, קולבורציה, וגם משחקים עם חברים. על הלוח ניתן לכתוב טקסטים, לקשקש ואפילו לכתוב בעט נעלם.
ויש גם מספר קיצורי מקלדת שכדאי להכיר כדי לשלוט טוב יותר בתוכנה - ממצב השתקה למצב דיבור ניתן לעבור על ידי לחיצה על מקש הרווח. בנוסף, ניתן להישאר על "מיוט" באופן רציף, וללחוץ לחיצה ממושכת על מקש הרווח רק במהלך הזמנים בהם תרצו לדבר (בדומה לווקי טוקי). גם את הווידאו ניתן לכבות ולהדליק דרך המקלדת, באמצעות לחיצה על Alt+V. לחיצה על Alt+F תאפשר לכם להיכנס או לצאת ממצב מסך מלא.

פעילויות לילדים

אם הילדים נכנסים ויוצאים מבידודים, למצוא להם תעסוקה שתמלא את זמנם עשוי להיות אתגר אמיתי. לצורך כך, אפשר לנצל את פלטפורמת יוטיוב - לא לזמן מסך בלתי מוגבל או מבוקר, אלא כדי למצוא באמצעותה רעיונות לפעילויות, יצירתיות ופשוטות יחסית, לגמרי בחינם.
אחד הערוצים ביוטיוב שיכול להתאים למשימה ושכדאי להכיר הוא "Draw So Cute". לערוץ, שלו כמעט שלושה מיליון עוקבים רשומים, סרטונים רבים שמסבירים ומדגימים צעד אחרי צעד איך לצייר, כפי שמשתמע משמו, דברים חמודים. מושאי הציור הם מגוונים - מחיות ועד דמויות מסרטים.
שני ערוצים נוספים שמתאימים למשימה הם "KIDS Crafts" - שמציג איך להכין מקיפולי נייר חיות, מכוניות ועוד יצירות שונות, והערוץ Red Ted Art שמציע גם הוא שורה ארוכה של פעולות יצירה, כשמטרתו היא להשתמש לצורך כך בפריטים יום-יומיים, כך שניתן להתחיל מיד ליצור, ללא צורך בהכנות מיוחדות. בדיוק מה שצריך כדי לצלוח את הבידוד.

נשימה עמוקה

התקופה הנוכחית מאתגרת מאוד - כולנו מתמודדים עם קשיים בדרגות שונות, הנובעים מחוסר הוודאות ואי היציבות נוכח המצב, ובוודאי בסיטואציה של בידוד. כיוון שיכול לסייע בהתמודדות הוא תרגול מדיטציה, אפילו למספר דקות. אפליקציות רבות מנגישות את תרגול המדיטציה, שתיים מהמפורסמות שבהן הן Headspace ו-Calm. אפליקציה נוספת שעשויה להתאים היא Insight Timer, שמציעה 125 אלף מדיטציות שונות, חלקן אף בעברית. ניתן לסווג אותן לפי אורך, לפי נושאים כמו מדיטציות למתחילים, לשינה, או לחרדה, ואפילו לפי מין הקריין. אם לא תרצו להוריד אפליקציה במיוחד, גם בספוטיפיי וביוטיוב ניתן למצוא שפע מדיטציות מסוגים ולצרכים שונים.
זווית אפשרית נוספת היא אפליקציות כמו "Gratitude Journal Affirmations" ו- "Five Minute Journal", שמעודדות את המשתמשים לכתוב בהן בקצרה כל יום במטרה להתמקד בחיובי לרגע, ולהגביר את הרווחה הנפשית. הראשונה מאפשרת כתיבה חופשית, אך יכולה להציע שאלות כשמתקשים לחשוב על מה לכתוב - כמו "תאר פעם שבה משהו טוב קרה באופן מפתיע", "איזו איכות בעצמך אתה מעריך", "בחברת מי אתה אוהב לבלות" וכו'. ואילו השניה מתמקדת בכתיבה על אותו היום, עם שאלות על "שלושה דברים להודות עליהם היום", ו"שיאי היום".