בשיתוף מאגמה

אנשים שהשתתפו במסע "אפריקן דרייב" אומרים שבמשך שבועות הם לא פגשו תיירים, שהם הגיעו למקומות עוצרי נשימה, שהם ראו את אפריקה הפראית, האמיתית, הלא מוכרת, ובעיקר הם אומרים שהם חזרו משם מאוהבים - באפריקה כמובן. האם זו שמועה נכונה או סתם אגדה אפריקאית?
כדי ללמוד יותר על המסע באפריקה הגיעו לאולפן יפעת יגר ומנחם עבדי, המנכל"ים של מאגמה שעשו לנו קצת סדר. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
"זה המסע היחיד בעצם שחוצה את מזרח אפריקה בנהיגה עצמית. מסע מטורף שמתחיל באוגנדה שהיא אחת המדינות הלא מתויירות, הלא מוכרות אבל המסקרנות והיפיפיות באפריקה. ממשיך לטנזניה עם הספארי, עם שמורת הסרנגטי, עם הנדידה הגדולה ומסיים בזנזיבר, באי הקסום, היפה בחופי התכלת", אומרת יגר.
5 צפייה בגלריה
עושים כבוד למלך החיות
עושים כבוד למלך החיות
עושים כבוד למלך החיות
(צילום: מאגמה)
אנחנו מדברים על מסע ג'יפים, זה שבועיים של נהיגה או שיש בזה כמובן הרבה יותר?
"קודם כל חלק מהמסע הוא נהיגה עצמית - נהיגה מורכבת", אומר עבדי. "באפריקה נוהגים הפוך מישראל ולכן צריך להיות כל הזמן ערניים על הדרך, מה מופיע ממול. נוסף על כך, חשוב לזכור כי הדרכים באפריקה הן רובן דרכי עפר כי שם אין תשתיות של אספלט ובגלל שיש הרבה גשמים גם יכולות להתרחש תקלות לא קטנות. זה ממש נהיגה אתגרית ובעייתית".
מה קורה חוץ מהנהיגה?
"האישיו של טיול ג'יפים, זה להגיע וליצור קשר בלתי אמצעי עם האנשים בשטח", מסביר עבדי. "כבר היו לנו כמה וכמה פעמים, כשנסענו באיזה מקומות שכוחי אל ופתאום ראינו רופא אליל, ממש רופא אליל עם הגולגולות וכל הנוצות וכל העצמות, או ראינו חתונה או ראינו טקס התבגרות - והכל מה שנקרא דברים לא מתוכננים. זו חווית חיים לראות את זה".
זה נשמע כמו סרט של נשיונל ג'יאוגרפיק רק באופן בלתי מתווך.
"לגמרי, אבל סרט שיש בו המון אקשן והמון פעילויות. זאת אומרת, אנחנו יוצאים לשוט על הנילוס אל מפלי מורצ'ינסון שהם המפלים מהמדהימים בעולם. אנחנו יוצאים לטרק שימפנזים. כמעט רק באוגנדה אפשר היום לראות שימפנזים ממש בטבע. אנחנו נכנסים בדרך לכפרים קטנים, מגיעים לכנסיות ואנחנו עוצרים בהם, בכלל באפריקה כל מקום מגיעים אליו ועוצרים מיד מוקפים באנשים - ואם יש סיבה לנסוע לאפריקה זה האנשים כי הם נחמדים, סקרנים ולבבים".

5 צפייה בגלריה
מקומות שאפשר להגיע אליהם רק בג'יפים.
מקומות שאפשר להגיע אליהם רק בג'יפים.
מקומות שאפשר להגיע אליהם רק בג'יפים.
(צילום: מאגמה)

5 צפייה בגלריה
מפלי מורצ'ינסון העצומים
מפלי מורצ'ינסון העצומים
מפלי מורצ'ינסון העצומים
(צילום: מאגמה)
"זה מורכב לוגיסטית. מסע של 14 יום עם כל הציוד, עד לרמה של הכנת קפוצ'ינו בשטח. אבל אנחנו כבר מנוסים ויש צוות גדול שמתלווה - מנהלה, מדריכים, מדריכים גיאוגרפים, אנשים מקומיים, מכונאים, רופא צמוד, אז אנחנו יודעים לתפור את זה טוב, ואנחנו ערוכים לזה, ברמה המפנקת הכי גדולה שיכולה להיות".
יש רגע מיוחד שאתם זוכרים במיוחד?
"הנדידה הגדולה זו חוויה מנצחת, אנחנו לא סתם מגיעים לטנזניה או למזרח אפריקה בעונה הזאת", אומרת יגר. "יש משהו שלא משנה כמה פעמים רואים את זה, כמה פעמים חווים, זה אחד המחזות המרהיבים בעולם. תמיד יש את המתח הזה - נראה לא נראה, נגיע - הם יהיו לא יהיו, אבל בסוף זה באמת אלפי בעלי חיים, דרך אגב לא רק גנו, זה גם זברות וצבאים, וטורפים שמגיעים בעקבותיהם".
5 צפייה בגלריה
מסע אפריקן דרייב
מסע אפריקן דרייב
מסע אפריקן דרייב
(צילום: אופיר גבולי)
אז למי זה בעצם מתאים? למי שרוצה לגלות את אפריקה? למי שכבר מכיר את אפריקה? למי שאוהב טיולי ג'יפים? למי שאוהב לצפות בנשיונל ג'יאוגרפיק?
"קודם כל אני אגיד אולי למי זה לא מתאים", אומרת יגר. "מי שמחפש סוג של אפריקה של חלון ראווה, לבוא לעשות ספארי, לראות משהו כזה מאוד שטחי, זה פחות מתאים. צריך להבין, המסע הזה מסע מאתגר, זה לנהוג 1,600 ק"מ במשך ימים ארוכים. אנחנו רוצים לראות הרבה, אנחנו רוצים להספיק הרבה, אני חושבת שהמסע זה מתאים קודם כל לאנשים שהם קצת הרפתקניים שמוכנים ורוצים לבוא לראות את מזרח אפריקה האמיתית, שהם רוצים לנסוע deep into the wild, לתוך אפריקה, לעבור בכפרים הקטנים, לראות איך אנשים חיים, לראות לפעמים עוני שהוא מאתגר אותנו בתור אנשים מערביים".
5 צפייה בגלריה
חווית חיים
חווית חיים
חווית חיים
(צילום: אפריקן דרייב)
מתי יוצאים?
אנחנו עושים את זה כבר מספר שנים, זו שנה השישית (עם הפסקה בשנה הראשונה של מגיפת הקורונה). יהיו שני מסעות, אחד בדצמבר ואחד בינואר".
רוצים לחוות את אפריקה? בואו לאפריקן דרייב
בשיתוף מאגמה
פורסם לראשונה: 13:09, 06.10.21