לפתוח לה את הדלת, לשלם את החשבון או להזמין לקפה בבית: האם תרבות הדייטינג שלנו מושפעת מדיסני? התשובה הפשוטה היא כן. התשובה היותר מורכבת מפורטת בפרק החדש של "אבק פיות" ובמרכזו עומדת השאלה כיצד התכנים עליהם גדלנו באים לידי ביטוי בחיזור, בהתאהבות ובקשר רומנטי. ניצן לונברג (32) חוקרת אהבה רומנטית, צללה לתוך סצנות האהבה בסרטי דיסני וחקרה כיצד האמריקניזציה וחברת דיסני, הכניסו לחיינו ולתרבות הישראלית נורמות חיזור. "החברה הישראלית הפנימה את הכללים והמסרים האמריקניים לאיך צריכה להיראות תרבות החיזור שלנו", מסבירה לונברג.
איך שלא נסובב את זה, חברת האנימציה הגדולה בעולם לימדה אותנו כיצד אנשים מבינים אהבה רומנטית ואיך ניתן לזכות בה. יד ביד היא לקחה אותנו אל עבר "סיפור האהבה המושלם" ובנתה עולם שלם שמתכתב עם חיי האהבה והדייטינג של ימינו. לונברג מסבירה כי למרות שסרטי הילדים הטביעו בנו חותם עמוק בחברה לגבי איזה סוג של "גברים" ו"נשים" אנחנו צריכים להיות, לא נגזר עלינו לנצח לחיות תחת הכתבות מגדריות מסוימות. לטענתה הנורמות בדייטים או בתקופת חיזור, עתידות להשתנות בהתאם לשינויים בתכנים שיוצרים בחברת דיסני.
2 צפייה בגלריה
אבק פיות
אבק פיות
אבק פיות
(צילום: דיסני)
האזינו לסיפור המלא בפודקאסט "אבק פיות", פודקאסט דיסני המצליח ביותר בישראל בהנחיית משי אייד. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.