מסתערת מחדש על השוק הישראלי: ענקית הטכנולוגיה וואווי (Huawei) הודיעה הבוקר (ג') על חזרתה לשוק הישראלי באופן רשמי. מוצרי המותג יחזרו למדפים בישראל כבר בחודש הבא תחת הייבוא הרשמי של חברת רונלייט, אך לא יהיה ניתן למצוא ביניהם סמארטפונים.
2 צפייה בגלריה
וואווי
וואווי
וואווי
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על אף שישראל נחשבת לשוק קטן במיוחד עבור וואווי, המותג דווקא זכה להצלחה די גדולה בזמנים שהוא כן היה כאן, ואפילו הוקמה נציגות רשמית של המותג בארץ, זאת לצד מרכז פיתוח ומחקר בהוד השרון. מוצרי החברה, שהיו בעיקר סמארטפונים ואביזרים חכמים אחרים כגון שעונים חכמים, התקבלו באופן די חיובי בקרב הצרכן הישראלי, והם הגיעו לכאן בכמות די נכבדת על ידי לא מעט יבואניות.
עד אותו הרגע הכל היה נראה די ורוד, ואז הגיע טראמפ, שהכריז בשנת 2019 על חרם על המותג, זאת לצד מספר לא מבוטל של סנקציות כלפיו. עקב כך הופסקה כמעט לחלוטין המכירה והייבוא של מוצרי המותג לישראל (כיום אפשר למצוא כמה סמארטפונים בודדים לצד כל מיני צמידים חכמים, אבל מדובר כמעט תמיד בייבוא מקביל שמגיע לכאן במלאים מזעריים).
כעת חוזרת המותג לישראל במסגרת שיתוף הפעולה בין המותג לחברת רונלייט, שתביא לישראל מגוון רחב של מוצרים - חלקם טרם נראו בשוק בארץ עד היום. מדובר בין היתר במחשבים ניידים, מחשבי לוח, מוצרי סאונד שונים כגון אוזניות ורמקולים, מסכי מחשב ועוד. אין ספק שמדובר בקטגוריות מוצרים רבות, אך חדי העין ודאי שמו לב שקטגוריית מוצרים אחת אי אפשר למצוא ברשימה, וזו כמובן קטגוריית הסמארטפונים. רונלייט, אגב, היא היבואנית של יצרנית הסמארטפונים OPPO, אחת המתחרות המרכזיות של וואווי.
2 צפייה בגלריה
המתקפל החדש של וואווי
המתקפל החדש של וואווי
P50 Pocket: המכשיר המתקפל של וואווי שכנראה לא יגיע לישראל
(צילום: Huawei)
ראוי כעת לציין שבמסגרת פעולותיו של טראמפ נגד וואווי, הפסיקה גוגל את שיתוף הפעולה שלה עם המותג, דבר שהביא לכך שנכון להיום אי אפשר לעשות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד ועם האפליקציות של גוגל עם הסמארטפונים של החברה. במקום אנדרואיד הציגה וואווי מערכת הפעלה ייעודית תחת המותג בשם HarmonyOS, הכוללת חנות אפליקציות ייעודית במקום חנות האפליקציות של גוגל. ל-ynet נמסר מטעם החברה שכרגע אין צפי להבאה של הסמארטפונים לישראל.