בתעשיית הרכב חוששים: חקירת תאונות בהן הייתה מעורבת מערכת אוטו-פיילוט של טסלה על ידי הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, עלולה לייצר עיכוב נוסף בדרך לשילוב מערכות אוטונומיות במכוניות חדשות. לדברי מומחים, החקירה תסתיים בהטלת אחריות מלאה על יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית, אם אכן יתגלה כי הייתה תקלה כלשהי במערכת הסיוע לנהיגה שהיא מייצרת.
בתחילת השבוע אישרה ה-NHTSA כי פתחה בחקירה רשמית שרלוונטית ל-765 אלף מכוניות מתוצרת טסלה, קרוב לכל מכוניות טסלה שנמכרו בארה"ב בשבע השנים האחרונות. במסגרת החקירה ייאספו נתונים ממספר גדול של מכוניות כדי לבחון האם הן כושלות בזיהוי עצמים בכלל ורכבי הצלה בפרט. אם כך אכן יתגלה, עשוי הממשל להטיל את האשמה על היצרנית ובמקביל יבחן מחדש את גישתו כלפי מערכות אוטונומיות לסיוע בנהיגה המסתמכות על חיישנים, מצלמות ורדאר.
לדברי דייויד זיפר, מומחה בתחום הבטיחות, "החקירה אינה רלוונטית רק לטסלה (למרות שטסלה היא זו הנחקרת, ה"פ). כל יצרניות הרכב מביעות עניין במהלכים שמבצעת טסלה בתגובה להכרזה על החקירה, ושואלות עצמן כיצד תתמודד עם הבעיה. כולן מודאגות שמא התנהלות ציבורית-תקשורתית לא מוצלחת מצד החברה - למשל הצהרה בוטה מדי של האיש העומד בראשה, אלון מאסק - עלולה להעיב על שילוב מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) ומכוניות אוטונומיות בכלל.
זו אינה פעם ראשונה בה מערכת אוטו-פיילוט של טסלה המאפשרת למכונית לנהוג עצמאית ללא מגע יד אדם, מקבלת כותרות שליליות. אפילו השם שהוענק לה נתפס כבעייתי. הטענה המקורית הייתה כי יצרנית הרכב גורמת לציבור להאמין כי המערכת בה מצוידים דגמי החברה, אכן מסוגלת לנהוג עצמאית בכל מצב. כיום מבהירה טסלה באופן ברור כי הנהג מחויב להיות עירני ומוכן לתפוס שליטה בכל מצב. זה לא מפריע לרוכשי הרכב להעלות לרשת סרטונים בהם איש אינו יושב במושב הנהג בזמן נהיגה על הכביש המהיר.
לא רק לטסלה שם קליט ומושך. סופר-קרוז של GM, בלו-קרוז של פורד, פרו-פיילוט של ניסאן, כולן משווקות את מערכות הסיוע כ"נהיגה ללא ידיים". אלא שהן משתמשות במצלמה שמנטרת את הנהג, ומוודאת כי הוא עירני ומביט על הכביש. לדברי אנליסט שצוטט באוטומוטיב ניוז, מערכות שכאלה מקטינות משמעותית את האפשרות שהנהג לא ישים לב לנעשה על הכביש. המערכת בטסלה (וביצרניות אחרות) לעומת זאת, כך הבהיר, אינן מנטרות את הנהג ומסתפקות בחיישן תנועה-משקל על גלגל ההגה, שאינו יעיל במידה דומה.
ביצרניות הרכב חוששים כי סנקציות שיוטלו על טסלה יורחבו לכל המערכות אותן הן מפתחות ומשווקות. ויגבליו את הפעלתן לאזורים מסוימים בלבד, ובוודאי לא על הכביש מהיר עליו תוצאות תאונה יהיו קשות יותר עקב מהירות הנסיעה הגבוהה יחסית.