גוגל רוכשת בניין משרדים במנהטן תמורת 2.1 מיליארד דולר. זהו אחד האותות הברורים ביותר עד כה לתיאבון הגובר של חברות גדולות לשטחי משרדים, אפילו כאשר הן עוברות למודל של עבודה מרחוק. החברה כבר שוכרת כיום שטחים נרחבים בבניין, שבו שכן בעבר טרמינל סנט ג'ון. לחברה יש אופציה לרכישה, שאותה היא מתכוונת לממש ברבעון הראשון של 2022.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עסקת הרכישה של הבניין בווסט סייד במנהטן היא היקרה ביותר של בניין משרדים אחד בארה"ב מאז תחילת המגיפה - ואחת היקרות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, על פי נתוני Real Capital Analytics.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של טרמינל סנט ג'ון במנהטן שנרכש על ידי גוגל
הדמיה של טרמינל סנט ג'ון במנהטן שנרכש על ידי גוגל
הדמיה של טרמינל סנט ג'ון במנהטן שנרכש על ידי גוגל
((COOKFOX ARCHITECTS))
גוגל מצטרפת לענקיות טכנולוגיה אחרות בארה"ב, כמו פייסבוק, אפל ואמזון, שמנצלות את המחירים הנמוכים יחסית של בנייני משרדים, ועושות לצורך כך שימוש ביתרות המזומנים הגדולות שברשותן. הביקוש הגובר והולך לנדל"ן מצד ענקיות הטכנולוגיה מסייע למלא שטחים שננטשו על ידי ענקיות פיננסיות, החל מג'יי.פי מורגן וכלה ב-HSBC.
גוגל אימצה עבודה מרחוק בצורה אגרסיבית יותר מחברות רבות אחרות, ונתנה לעובדיה לעבוד מהבית מאז אביב 2020. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, אמר בחודש שעבר כי החברה תעכב את חזרתה עובדיה למשרד עד ינואר. עם זאת, רכישת המשרדים במנהטן מדגישה כיצד החברה רואה בשטחי המשרדים חלק חשוב באסטרטגיה ארוכת הטווח שלה.
"אנחנו יודעים שהעובדים שלנו צריכים לשתף פעולה כדי להיות מאושרים ופרודוקטיביים", אמר וויליאם פלויד, מנהל המדיניות הציבורית של גוגל. "בגלל הצורך הזה לשתף פעולה, השקענו יותר ויותר בשטחי משרדים". הבניין במנהטן נמצא כעת בבנייה וצפוי להיפתח באמצע 2023.
לעתים קרובות גוגל מעדיפה לרכוש בניינים מכיוון שהבעלות על שטחים הופכת את השינוי שלהם בעתיד לקל יותר. "אנחנו אוהבים לשלוט במרחב שלנו", אמר פלויד. המוכרות הן שתי חברות קנדיות: חברת הנדל"ן אוקספורד נכסים וקרן הפנסיה CPP.
גוגל מרחיבה את משרדיה בניו יורק בשנים האחרונות ומעסיקה כיום כ-12,000 עובדים בעיר - כוח העבודה הגדול ביותר שלה מחוץ לקליפורניה. מספר זה עלה מכ-7,000 בשנת 2018. משרדי החברה, חלקם בבעלות גוגל וחלקם מושכרים, מקובצים בשכונות צ'לסי והדסון סקוור במנהטן.
רכישת טרמינל סנט ג'ון מבססת את מעמדה של גוגל כאחת מבעלות הנכסים המסחריים הגדולות במנהטן. החברה שילמה 2.4 מיליארד דולר עבור הבניין הסמוך לצ'לסי מרקט בשנת 2018 ובבעלותה עוד מספר נכסים יקרי ערך בעיר. ברחבי העולם החזיקה אלפבית בקרקע ובניינים בשווי של 55.9 מיליארד דולר, לפי הדיווח האחרון שלה.