לצד עלייתן של רשתות חברתיות חדשות כמו טיקטוק והירידה בפופולריות של פייסבוק, אינסטגרם הצליחה לשמור על מעמדה כאחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום. כשני מיליארד אנשים משתמשים מדי חודש באינסטגרם, ולפי אתר Statista, כ-8% מהמשתמשים באפליקציה הם ילדים בני 13-17. עם כל כך הרבה משתמשים ותוכן המועבר בפלטפורמה, אין זה מפתיע שאינטסגרם הפכה גם לקרקע פורייה עבור תוכן בעייתי והונאות. הכירו כמה טריקים חשובים שיהפכו את חווית האינסטגרם שלכם, ושל הילדים שלכם, לבטוחה יותר.
1 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

חשבון פרטי

כברירת מחדל, כל פרופיל באינסטגרם הינו ציבורי, אלא אם כן בעל הפרופיל הינו מתחת לגיל 16 ואז הפרופיל מוגדר כפרטי באופן אוטומטי. המשמעות של פרופיל ציבורי היא שכל משתמש אינסטגרם שיחפש את הפרופיל שלכם באפליקציה יוכל למצוא אותו לצפות בכל התמונות שלכם, גם אם אותו משתמש לא עוקב אחריכם.
חלקכם ודאי ישמחו לדעת שקיימת האפשרות להפוך את הפרופיל שלכם לפרטי כדי למנוע בדיוק את זה. על ידי לחיצה על תפריט (אייקון שלוש השורות בחלק העליון של הפרופיל שלכם) > הגדרות > פרטיות תוכלו להגדיר את החשבון שלכם כפרטי. חשבון המוגדר כפרטי ימנע ממשתמשים שאינם עוקבים שלכם לראות את התמונות שלכם, וכן כל חשבון שירצה לעקוב אחריכם יאלץ לעבור אישור פרטני על ידכם. בחברת אבטחת המידע ESET ממליצים להפוך את החשבון שלכם לפרטי כדי למנוע מעקב לא רצוי אחריכם ולבלום בין היתר הונאות אפשריות בתחומי האפליקציה.
איך להפוך את החשבון לפרטי

אזכורים

בתקופה האחרונה אנחנו עדים ללא מעט הונאות באינסטגרם. אחת ההונאות הפופולריות ביותר שתועדו לאחרונה באינסטגרם היא הונאת האייפון, שבה משתמש אינסטגרם פיקטיבי מתייג אתכם בפוסט שטוען שזכיתם באייפון חדש ונוצץ, כשכמובן מדובר בהונאה שמטרתה לסחוט מכם מידע וכסף. לאלה מכם שזה קורה להם ורוצים לגרום לזה להיפסק, חשוב שתדעו שקיימת האפשרות לחסום את האפשרות לתייג אתכם, או לפחות להגדיר אותה כדי שתהיה קצת יותר לטעמכם. ממסך הגדרות הפרטיות באפליקציה תוכלו להיכנס להגדרת אזכורים. בהגדרה זו תוכלו להחליט מי יוכל לתייג אתכם באפליקציה. ישנן שלוש אפשרויות: כולם - כל המשתמשים באפליקציה יוכלו לתייג אתכם, אנשים במעקב שלך - רק אנשים שאתם עוקבים אחריהם, אף אחד - אף משתמש לא יוכל לתייג אתכם לא משנה אם אתם עוקבים אחריו או לא.
לא כל אחד יכול לתייג אתכם

מילים מוסתרות

אפילו שעיקר התוכן באינסטגרם מועבר בתמונות, רבים מהמשתמשים משתפים בה גם לא מעט תוכן כתוב, בין אם מדובר בפוסט מרגש או בהודעות ישירות שנשלחות בין המשתמשים. אינסטגרם מודעת לכוחן של המילים, ועל כן היא מאפשרת למשתמשים לסנן תגובות לא רצויות הכוללות תכנים או מילים פוגעניות. ממסך הגדרות הפרטיות תוכלו להיכנס להגדרת מילים מוסתרות, ממנה תוכלו לשלוט על כמה אלמנטים בכל הקשור לתגובות והודעות פרטיות באפליקציה. מכאן תוכלו להפעיל את מסנן התגובות האוטומטי של אינסטגרם, שיסנן עבורכם כל מילה שנחשבת עבורו פוגענית או בעייתית. כמו כן ניתן לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהוסיף למסנן מילים, ביטויים ואפילו אימוג'ים שתרצו לסנן בהתאמה אישית. כמו כן תוכלו לחסום מכאן את האפשרות לקבלת בקשות להודעות שעשויות לכלול ביטויים פוגעניים.
מילים מוסתרות

הפעילות שלך

את המסך הבא חשוב מאוד שתכירו במידה ואתם מרגישים שאינסטגרם קצת משתלט לכם על החיים. מסך הפעילות שלך יאפשר לכם לקבל נתונים אודות זמן השימוש שלכם באפליקציה בחתך יומי, כשהוא יחשב לכם את ממוצע הדקות שבילתם באפליקציה בכל יום וישווה אותו לממוצעי הדקות שלכם בשאר ימות השבוע. בנוסף תוכלו מכאן להגדיר מספר סוגי תזכורות, שיתריאו לכם במידה והשתמשתם באפליקציה יותר מידי זמן ברצף כשהאפליקציה תזכיר לכם שכדאי לעשות הפסקה, לצד האפשרות להגדיר מכסת זמן יומית לשימוש באפליקציה, כשברגע שתעברו אותה אינטסגרם תזכיר לכם שעברתם את מכסת השימוש היומית שלכם ושאתם צריכים לסגור את האפליקציה. לסיום תוכלו להגדיר גם את סוגי ההתראות ואת התכיפות של ההתראות שתקבלו מהאפליקציה. כאמור - מדובר בתזכורות בלבד.
כמה זמן אתם מבזבזים ביום על אינסטגרם