קבוצת ק.ט.מ הכוללת כיום גם את מותגי הוסקוורנה וגאס גאס, הפסיקה לייצר בשנת הדגם 2017 את דגמי האנדורו הדו-פעימתיים בנפח 125 סמ"ק. שנה לאחר מכן השיקה סדרת דו-פעימתיים מוזרקים ובראשה ק.ט.מ EXC250TPI וגרסת הוסקוורנה לאותו דגם, תחת השם TE250i. השניים השתלטו מהר מאד על ראשות טבלת המכירות.
כעת עבר ה-TE250i סדרת עדכונים שמזוהה בצבע חדש לשלדה ועדכוני גרפיקה לפלסטיקה לצד שדרוגים שמטרתם שיפור החבילה כולה. המחיר: 70 אלף שקלים, המתחרים הישירים: גאס גאס EC250, ק.ט.מ EXC250TPI, בטא 250RR, טי.אמ רייסינג EN250 Fi ושרקו SE250. חבורה מעניינת.
3 צפייה בגלריה
(אסף רחמים וערן שלמה)
שורה תחתונה: הוסקוורנה TE250i הוא אופנוע אנדורו סופר-מאובזר ומאוד איכותי, כנראה המרשים ביותר בקטגוריה הצפופה והתחרותית בה הוא מתנהל. החל ביחידת המנוע, דרך בלמים ומצמד ועד מתלים משובחים בקטעים טכניים איטיים. לטעמנו, אנדורו קרוב למושלם.
3 צפייה בגלריה
(אסף רחמים וערן שלמה)
מנוע וביצועים: המנוע הדו-פעימתי המוזרק של TE250i חזק מאוד, משגר את הרוכב קדימה עם תחושת חיבור ישיר בין המצערת לגלגל האחורי. בכל הילוך, מהירות או סל"ד. ומה שמרשים במיוחד זו הגמישות, עם כוח זמין מסל"ד אפסי. בהילוך ראשון, שני או שלישי, כמעט בלי גז, אפשר לטפס עליות ולהניף גלגל בקלות כדי להתקדם מעל למכשולים.
זה לא הכל. מצמד הוא רכיב תפעול קריטי ברכיבת אנדורו, והאסקי עברו להשתמש במשאבת מצמד מתוצרת Breaktech שמציגה שיפור גדול ביחס לדגם היוצא. הוא עובד נפלא ומדויק, ומקל על קצב התקדמות בשטח, חוסך התעסקות עם העברות הילוכים מרובות או צורך להפחית באמצעות המצערת את כמות הכוח. היו אמנם מספר מקרים של הפרדה לא מושלמת, אבל מניסיוני עם דגמים קודמים, אחרי מספר שעות עבודה זה מסתדר. אני מקווה (ומאמין) שכך גם כאן.
3 צפייה בגלריה
(אסף רחמים וערן שלמה)
התנהגות: לעבודת מתלים יש משמעות עצומה בקביעת אופיו של אופנוע אנדורו, ובדגם 2022 בוצעו - כך הוסקוורנה - עדכוני כיול לבולמים. והתחושה היא שלפחות ברכיבה איטית זינק הדגם קדימה מבחינה זו, עם התאמה טובה יותר לרכיבה טכנית. הבולמים עובדים היטב במהירויות אלה ומגהצים את רוב הצרות, וזה מורגש במיוחד כאשר "מתנגשים" במכשולים או בוחרים קו רצוף באתגרים.
לרכות היחסית הזו יש מחיר והתשלום מגיע ברכיבת שבילים מהירה של 'ספיישל' תובעני. שם מתגלים בולמים רכים מדי שדורשים התאמה. מערכת הבלמים לעומת זאת, מצוינת. מספקת כמות מכובדת של רגש ותחושת אחיזה (או אי אחיזה) בקרקע.
נוחות ושימושיות: תנוחת הרכיבה מצוינת, עם מיכל דלק שאינו צר מדי ומאפשר גם למי שאינו בלרינה גמישה לחבוק היטב עם הירכיים. גובה מושב צנוע ביחס למתחרים מעניק יתרון לרוכבים נמוכים. מי שמעדיף רכיבה טכנית יגלה גם ברכיבת-עמידה תחושה מצוינת. ראויות לאזכור רגליות רוכב שאינן רחבות ועבות מספיק ועלולות להכנע למכות ונפילות.
ה-TE250i משווק אצלנו עם חבילת אבזור עשירה שכוללת שלל מיגונים (ידיים, מנוע, סעפת ועוד), משולשים מכורסמים, כידון פרו-טפר, מאוורר קירור, מערכת פליטה איכותית מתוצרת FMF וסט צמיגי "מישלן אנדורו" איכותיים. מרשים.