"על זה חלמתי!" מזל חסון בביתה

אושפיזין בסטייל: דירת החוף של הסטייליסטית מזל חסון על הטיילת בבת ים

צילומי אופנה על הקירות הלבנים, פטיו ירוק שבמרכזו אמבטיה גדולה ונוף של הים המשתרע עד אינסוף – מי שמלבישה את הכוכבים, הפכה את ביתה המשופץ לריזורט עירוני

עודכן:
צפו: מזל חסון עורכת סיור בביתה
( צילום: ירון שרון)
הציפורים החגות מעל חוף הים של בת ים, טסות לכיוון המטבח של הסטייליסטית מזל חסון בדירתה המשופצת על הטיילת, קו ראשון למים. הוויטרינה חוסמת אותן מלהיכנס ולהתיישב בסלון. כמעט מכל נקודה בבית נפרס הכחול הגדול, שמשרה שלווה ותחושת אינסוף במבט אל האופק. הקירות הלבנים והפטיו הירוק שבמרכזו אמבטיה גדולה ומזמינה, הופכים את ביתה של חסון, אם לתאומות וסבתא לחמישה, לריזורט עירוני.
אושפיזין בסטייל
בתעשיית האופנה אין צורך להציג את מזל חסון, סטייליסטית ותיקה העובדת בצמוד למעצבים כמו רונן חן, שיחד איתו ועם הסטייליסט ראובן כהן יצרו השלושה בשנת 2017 קולקציית קפסולה שזכתה לשבחים רבים; אחראית על שערים והפקות אופנה במגזינים, כמו גם וידיאו קליפים ופרסומות, לצד הלבשה בתוכניות טלוויזיה כמו The Voice בעבר. בנוסף, היא אחראית על המראה של מפורסמים ואמנים רבים, כמו שרית חדד, שירי מימון, דנה פרידר, איתי לוי, זהבה בן, אנה זק ואחרים. הם לא זזים צעד בלעדיה.
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
תצלום של אייל נבו בכניסה לבית
(צילום: ענבל מרמרי)

יהיה זה מצמצם למתג את חסון כסטייליסטית בלבד. בניגוד לסטייליסטים רבים הפועלים בזירה המקומית, חסון, שלמדה עיצוב אופנה בנעוריה בתיכון אורט רמת יוסף בבת ים, מעצבת ומייצרת חלק ממערכות הלבוש, לפעמים מרכיבה אותן מחומרים ייחודיים, כמו שלוש תלבושות עשויות נייר שיצרה עבור דנה אינטרנשיונל לפרומו של תוכנית הטלוויזיה "ישנן בנות" ב-2013, ועד הפקת אופנה בניצוחה שפורסמה לאחרונה ב-ynet, אשר כל הבגדים בה נוצרו על ידי חסון מבדי טול, גיליונות סול ורשת יונים שפיסלה על גוף הדוגמנית בסט הצילומים.
"התחלתי את דרכי בתעשיית האופנה כמעצבת", היא מסבירה מדוע פנתה לעבודה כסטייליסטית. "לפני 25 שנה הקמתי מותג בשם קוונטינו, שמכר חליפות טרנינג בקונסיגנציה לחנויות. אחר כך פתחתי מותג של בגדי ים מעור לנשים בשם עוריגינל, אבל תהליך הייצור היה קשה ורציתי לתת את הפרשנות שלי לאופנה בדרך אחרת". בסוף שנות ה-90 הכירה את הסטייליסט הוותיק ראובן כהן והחלה לעבוד בצמוד אליו. לאחר מספר שנים, פנתה לדרך עצמאית ומוערכת, שעליה גם זכתה בעבר בפרס סטייליסטית השנה של מגזין "את".
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
"יש הרבה ארונות בבית, שמתחילים במבואה לדירה ומסתיימים בחדר השינה"
(צילום: ענבל מרמרי)

דירתה החדשה בבת ים, עיר ילדותה, נמצאת במרחק קצר מדירתה הקודמת – גם היא על קו הטיילת של העיר – ומשלבת בין שתי אהבותיה הגדולות: אופנה והים. בתריסר השנים האחרונות, יוצאת חסון אל הים מדי בוקר לגלוש על הסאפ, פעילות שבה היא מתמידה כמעט בכל יום, והאופנה נוכחת בדימויים מתוך הפקות שבהן השתתפה אשר תלויים על הקירות, כמו התצלום היפה של אייל נבו למשכית (שמופיע גם בדירה של מעצבת המותג שרון טל).
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
"יש לי פחות אומץ להתלבש ולדפוק הופעה, אז אני לובשת בבית את הבגדים שאני קונה"
(צילום: ענבל מרמרי)

הנכס: דירת שלושה חדשים על שטח של 180 מ"ר.
השכונה: טיילת בת ים.
הדיירות: מזל חסון, 56; והכלבה סנדי, 11.
ותק בדירה: עשרה חודשים.
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
"חשוב לי לראות את הים מכל זווית"
(צילום: ענבל מרמרי)

מי עיצב את הבית? "'המעצבות' – מעצבות הפנים ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין. את ליטל הכרתי לפני שנים רבות, כשעשיתי איתה סאפ לראשונה לפני 12 שנה. מאז אנחנו חברות", מספרת חסון. "כשהן עיצבו את הבית הראשון שלהן, אמרתי לעצמי שכאשר אקנה את הדירה שלי, אני רוצה שהן יעצבו אותה. כך קרה, הן הגשימו לי חלום".
איך היה לעבוד עם מעצב נוסף על החלל הפרטי? "אני אומנם סטייליסטית, אבל אני לא מבינה באדריכלות ובעיצוב בתים. לכן החלטתי לתת להן יד חופשית. כשאני מגיעה מוכנה לסט צילומים, בין אם זה להפקת אופנה, קליפ או הלבשה בטלוויזיה, וזאת לאחר שאני בונה קונספט וחושבת על הסגנון הכללי, ואז מישהו חסר הבנה בעבודה שלי מעיר הערה שלילית – אני חושבת שזה לא נכון".
מה היה חשוב לך במיוחד בעיצוב הבית? "הצבעוניות. אני אוהבת שקט ובחרתי לשמור על מראה טהור, נקי, ובעיקר חלק. שברנו את כל הקירות בדירה המקורית ופתחנו את כל הצד המערבי והצפוני עם חלונות גדולים, כי היה לי חשוב לראות את הים מכל זווית, כולל מחדר השינה, לכן גם הדלת של החדר עשויה זכוכית. הרצון במראה נקי הוביל גם להחלטה של חיפוי קירות והסתרה של מכונת הכביסה, המקרר והארונות".
13 צפייה בגלריה
מזל חסון בביתה
מזל חסון בביתה
"הרצון במראה נקי הוביל גם להחלטה של חיפוי קירות". מזל חסון
(צילום: ענבל מרמרי)

האם יש קשר בין סגנון האופנה שלך לסגנון העיצוב של הבית? "הניקיון. גם אם ארכיב מערכת לבושה מאוד עמוסה בשכבות ובטקסטורות, זה תמיד ייראה נקי".
איך את מתלבשת בבית? "נוח: מכנסיים קצרים של פיג'מה וטי שירט".
מה הפינה האהובה עלייך? "הספה בסלון".
היכן את נוהגת להירגע בבית? "על כיסא בפטיו, שם אני מסתכלת על 'הגינה' שלי ועל הים".
היכן את נוהגת לשתות את הקפה שלך בבוקר? "לצד הוויטרינה בסלון, יושבת על פוף מרוקאי מעור שהבאתי מטיול למרוקו".
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
לא רק אמבטיה. יש גם מקלחת
(צילום: ענבל מרמרי)

עד כמה הדירה משקפת את אישיותך? "על זה חלמתי! אבל היא עוד לא מאה אחוז, כי חסרה פה בובה אחת שאני רוצה לתלות עליה קימונו".
האם יש לך חדר ארונות? "יש הרבה ארונות בבית, שמתחילים במבואה לדירה ומסתיימים בחדר השינה".
על מה את מעדיפה לבזבז יותר: כלי בית ורהיטים או בגדים ואביזרי אופנה? "בגדים לעצמי, אבל כפי שאתה מכיר אותי, אני לא 'מתלבשת'. תמיד תמצא אותי בג'ינס וטי שירט. האמת, יש לי פחות אומץ להתלבש ולדפוק הופעה, אז אני לובשת בבית את הבגדים שאני קונה. מוזר, אבל זאת האמת".
13 צפייה בגלריה
הבית של מזל חסון
הבית של מזל חסון
הסלון המוביל אל המטבח
(צילום: ענבל מרמרי)
פורסם לראשונה: 20:01, 19.09.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button