חגיגה לישראלים: המשלוח החינמי באמזון חזר. הבוקר (יום ה') ניתן לרכוש מוצרים באמזון ובקנייה מעל 65 דולר - המשלוח לישראל מארה"ב יהיה בחינם. כרגע לא מדובר בכל המוצרים, אך ייתכן שיתווספו עוד, שכן העדכון אירע הבוקר. כמו כן, ייתכן שמוצרים בעלי נפח גבוה לא ייכללו בשילוח החינם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמזון הפסיקה לשלוח חינם לישראל כשפרצה מגפת הקורונה, אחרי ששלחה לארץ מוצרים רבים בחינם, בתנאי שסכום הקנייה עלה על 49 דולר. קודם לכן, אף הציעה שילוח חינם על מוצרים עתירי נפח, אך זה היה מבצע זמני.
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
השילוח חינם בקנייה מעל 49 דולר החל כמבצע אך הפך לאלמנט קבוע באתר, עד משבר הקורונה. מאז, המכירות דרך אמזון ירדו מאוד בישראל וגם השילוח המקומי שאמזון השיקה בארץ דעך. משווקים מקומיים שמוכרים דרך אמזון טענו שהעמלה שהיא גובה (15%) גבוהה מדי ושהביקוש בקרב צרכנים נמוך.
אמזון החלה לאחרונה בצעדים לקראת חזרה לישראל. היא הורידה בהדרגה את מחירי המשלוחים, שהיו גבוהים מאוד. גם בעולם מחירי המשלוחים החלו לרדת, ונראה שזאת הסיבה לחזרה של המשלוח החינמי.
בכך, אמזון חוזרת להתחרות בעלי אקספרס, נקסט, אסוס ושיאין, וכן באתרים הישראלים שהתחזקו מאוד במשבר הקורונה. יותר ישראלים קונים כעת אונליין מישראל.

"רגע שכולם חיכו לו"

בני בוחניק, מייסד קבוצת הקניות INeedit, אמר ל-ynet: "אחרי תקופה של 'רכבת הרים' בעולם הצרכנות הבינלאומי עם עליות וירידות במחירי השילוח עד לכדי תקופה קצרה שאמזון גם לא שלחו לישראל בשיא משבר הקורונה - סוף סוף הגיע הרגע שכולם חיכו לו וזה חזרת המבצע שילוח חינם לישראל מאמזון ארה"ב. צריך לזכור שהקטלוג של אמזון גדול מאוד עם עשרות מיליוני פריטים ולכן להערכתי אנחנו ממש בתחילת עדכון המבצע במערכת ונראה עוד ועוד מוצרים שייכנסו למבצע תוך כדי תנועה.
"כמו כן, היסטורית, מוחרגים מהמבצע מוצרים שהם גדולים מאוד פיזית או שוקלים המון, מה שמקפיץ את עלויות השילוח, אבל במוצרי היומיום הרגילים - מבצע מסוג זה נהדר ומכסה את מרבית הצריכה של משק הבית והצרכים של הצרכן הישראלי".
לדברי ניר זיגדון, מייסד ומנכ"ל ecommunity, שעובדת מול אמזון בהקמת עמודי מכירה, "מבצע השילוח חינם היה אמור לחזור כבר לפני תקופה, אמזון כמו כל העולם סובלת מפקקים לוגיסטיים ולכן דחו שם את המבצע מספר פעמים. אנו שמחים שהמבצע חזר ונקווה שיהיה איתנו לתקופה הקרובה".