טעינה ב-120 וואט, האם זה באמת נחוץ? שיאומי 12 פרו כאן כדי לתת פייט בשוק מכשירי הדגל של 2022, תוך שהוא שומר על רמת איבזור מקסימלית, יכולות טעינה מהירות במיוחד ומחיר אטרקטיבי ונמוך ביחס לשאר המתחרות על הכתר - רק חבל שהוא מעגל לא מעט פינות בדרך. המחיר בישראל: כ-3,799 שקלים.
3 צפייה בגלריה
שיאומי 12 פרו
שיאומי 12 פרו
שיאומי 12 פרו
(צילום: shutterstock)

עוד קצת סמארטפונים:

עיצוב זה לא הכל

שיאומי השקיעה השנה לא מעט מחשבה על העיצוב של המכשיר, ואני חייב להודות שהפעם מדובר באחד מהמכשירים היותר מרשימים שהחברה סיפקה לנו עד היום - לפחות מבחינת הנראות. המכשיר מרגיש מאוד איכותי ויוקרתי ביד, וחלקו האחורי מצופה בחיפוי מאוד נעים למגע שגם מונע טביעות אצבע וגם מספק אחיזה טובה - מתבקש בהתחשב בעובדה שמדובר במכשיר די גדול.
גודלו של המסך 6.7 אינץ' והוא כולל פאנל LTPO AMOLED עם תמיכה בקצב רענון דינמי של 120 הרץ, המסוגל להשתנות בהתאם לתוכן המוצג על המסך וכך להאריך את חיי סוללה. מעבר לכך, המסך מגיע ברזולוציית +WQHD הנמדדת ב-1,440x3,200 פיקסלים, והוא מציע תמיכה בבהירות מקסימלית של עד 1,500 ניט. כמו כן, המסך מגיע עם חיפוי זכוכית Gorilla Glass Victus.
בסך הכל, חוויית השימוש שלי במסך הייתה טובה מאוד, וכל התכנים שהצגתי על המכשיר נראו נהדר הודות לדיוק הצבעים האיכותי שהמסך מציע לצד תמיכה בתקני +HDR10 ו-Dolby Vision. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ובעיקר מול שמש ישירה היה לי קצת קשה לראות חלק מהתכנים, אפילו שהבהירות המקסימלית כאן יחסית גבוהה. דבר נוסף שפחות אהבתי במסך הוא הקימור שלו. מדובר בקימור אגריסיבי למדי שללא ספק מורגש בזמן השימוש, כך שאם אתם לא אוהבים מסכים קמורים זה כנראה לא המכשיר בשבילכם.

מכשיר דגל, רק למה יש פה פרסומות?

שיאומי 12 פרו מגיע עם ערכת השבבים העדכנית ביותר של קוואלקום, ה-Snapdragon 8 Gen 1. לצידה נקבל כ-12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM) וכ-256 גיגה-בייט נפח אחסון שאינו ניתן להרחבה (ישנה אפשרות רכישה המגיעה עם 128 גיגה-בייט, אך היא איננה זמינה לרכישה בישראל).
הביצועים של המכשיר כמובן מדברים בעד עצמם, ובדומה לחוויית השימוש שלי עם מכשירי דגל אחרים כגון הגלקסי S22 פלוס, גם כאן לא חוויתי שום בעיות מבחינת מהירות ויכולות העבודה של המכשיר, בין אם מדובר בפעילות בסיסית, ריבוי משימות או גיימינג.
באשר למערכת ההפעלה, שיאומי 12 פרו מגיע עם מערכת MIUI 13 המבוססת על אנדרואיד 12. בדומה לפעמים קודמות שדיברתי עליה, אני באמת לא חובב גדול של מערכת ההפעלה של שיאומי, בעיקר בשל העובדה שהיא עדיין מגיעה עם כמות לא הגיונית בעליל של אפליקציות מותקנות מראש (יאמר לזכות שיאומי שיש פחות אפליקציות מבדרך כלל, אבל עדיין מדובר במספר לא מבוטל בכלל של אפליקציות שאף אחד לא באמת ביקש).
בנוסף לכך, מערכת ההפעלה כוללת כמות די גדולה של פרסומות שמופיעות בזמן השימוש (למשל בזמן התקנת אפליקציה כלשהי). אז נכון, אמנם יש אפשרות לבטל את הפרסומות האלה בכמה לחיצות, אבל בעיניי זה לא הופך את זה לבסדר שהן שם מההתחלה - בייחוד כשמדובר במכשיר דגל שעולה הרבה יותר ממכשיר ביניים ממוצע, אז זה עוד עשוי להיות הגיוני בצורה כזו או אחרת.
יחד עם זאת שיאומי כן שיפרה כמה דברים עם המכשיר ועם מערכת ההפעלה, החל מהחזרת האפשרות להשתמש בהקלטת שיחות מובנית בחייגן ועד החלפה ותיקון של חיישן הקרבה, שעשה לא מעט בעיות למשתמשים במכשירי שיאומי בעבר.

מערך הצילום

מערך הצילום האחורי של המכשיר כולל שלוש מצלמות. אחד המהלכים היותר מעניינים ששיאומי עשתה כאן היא השילוב של חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל בכל אחד מהמצלמות האחוריות, הכוללות מצלמה רחבה, מצלמת טלפוטו ומצלמה אולטרה-רחבה. אציין לטובה את איכות הצילומים עצמם, המציעים צבעים חדים וכמות נהדרת של פרטים.
3 צפייה בגלריה
סדרת שיאומי 12
סדרת שיאומי 12
מערך צילום משולש
(צילום: Xiaomi)
יחד עם זאת, מערך הצילום של המכשיר סובל מבעיה מרכזית אחת ויחסית משמעותית והיא יכולות הזום שלו, הכוללות תמיכה בזום אופטי x2 בלבד - זום שברוב המוחלט של המקרים פשוט לא מספק את הסחורה, בייחוד אם נשווה אותו ליכולות הזום האופטי x10 שניתן להשיג היום במכשירי הדגל של סמסונג למשל. קצת חבל שאפילו שמדובר כאן במערך צילום איכותי מאוד מבחינת העדשות עצמן (וכאמור הצילומים עצמם נראים לא רע בכלל), שיאומי סיפקה יכולות זום מינימליות בהחלט שמקשות מאוד על חווית הצילום הכללית - עיגול פינות שפחות עובד, בייחוד אם אתם מסתמכים על זום אופטי בצילום שלכם.

סוללה, טעינה מהירה ומה שבניהם

אחת הנקודות המרכזיות ששיאומי הציגה השנה עם סדרת הדגל שלה היא יכולות הטעינה המאוד מהירות שהמכשירים מסוגלים לספק. במקרה של שיאומי 12 פרו, המכשיר מצויד בסוללה בנפח 4,600 מיליאמפר-שעה המציעה תמיכה בטעינה מהירה במיוחד של 120 וואט. זה זמן טוב לציין שבניגוד למתחרות של שיאומי שכבר מזמן הוציאו את המטענים מהקופסאות של מכשירי הדגל שלהם, את שיאומי 12 פרו תקבלו יחד עם ערכת אביזרים מלאה הכלולה באריזת המכשיר, הכוללת קייס סיליקון ומטען בהספק של 120 וואט (בדגם הבסיס נקבל מטען בהספק 67 וואט).
3 צפייה בגלריה
שיאומי 12
שיאומי 12
שיאומי 12 פרו
(צילום: Xiaomi)
אז מה באמת אפשר לעשות עם טעינה בהספק של 120 וואט? בתור התחלה ראוי לציין שלטעון את המכשיר שלכם בהספק כל כך גבוה זה ללא ספק מלחיץ. אני לא בטוח שזה יעשה טוב לסוללה של המכשיר בטווח הארוך, אבל את זה רק הזמן יגיד. יחד עם זאת, עם עובדות אי אפשר להתווכח: אתם תוכלו להטעין את המכשיר שלכם במלואו בתוך פחות מ-20 דקות, שזה ללא ספק פשוט מרשים. כמו כן, אם תרצו לוותר על הכבל ולהטעין את המכשיר באופן אלחוטי, חשוב שתדעו ששיאומי מציעה תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 50 וואט, בשעה שהמתחרות שלה מציעות טעינה מהירה אלחוטית בהספק נמוך בהרבה.
אבל לפני שאתם הולכים וקונים לכם שיאומי 12 פרו, חשוב לי מאוד להבהיר שאפילו שיש לנו כאן יכולות טעינה מהירות, במבחן חיי הסוללה שביצעתי למכשיר יצאתי די מאוזכב, כשהמכשיר סיפק זמן מסך יחסית נמוך, ומצאתי את עצמי מטעין אותו לפחות פעמיים ביום בימים שבהם עבדתי הרבה עם המכשיר. אולי זאת הסיבה שיאומי סיפקה כאן תמיכה בטעינה בהספק של 120 וואט. אז נכון שיש לנו כאן טעינה מהירה במיוחד שתסדר לנו סוללה מלאה תוך דקות בודדות, אבל זה לא אומר שבגלל זה אנחנו צריכים להתפשר על חיי הסוללה.

השורה התחתונה

טעינה מהירה במיוחד היא כמובן לא הכל ואם נסתכל על השיאומי 12 פרו כחוויית שימוש כוללת, נראה שיש כאן לא מעט פינות שעוגלו, החל מחיי הסוללה הסבירים ועד ליכולות הזום הירודות של המכשיר, זאת לצד מערכת ההפעלה שפשוט לא מספקת חוויית שימוש טובה בעיניי. יחד עם זאת, אם אתם מחפשים מכשיר מהיר במיוחד שיציע לכם ביצועים גבוהים וחווית שימוש סבירה ופחות אכפת לכם מכל השאר, שיאומי 12 פרו עשוי להתאים לכם, בייחוד כשהוא מגיע במחיר נמוך בהרבה ביחס למתחרים שלו.
שיאומי 12 פרו זמין לרכישה בישראל בצבעים לבן, שחור וכחול ובמחיר של 3,799 שקלים. המכשיר משווק בישראל עם 24 חודשי אחריות מטעם היבואנית הרשמית קבוצת המילטון.