לאחר שפאנל המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליץ ביום רביעי האחרון על מתן חיסונים נגד נגיף הקורונה של החברות פייזר ומודרנה לתינוקות בני חצי שנה ומעלה לקראת אישור רשמי של הארגון – הצוות לטיפול במגפות בישראל (הצט"מ) צפוי לדון על הנושא לראשונה ביום שלישי הקרוב, כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
חיסוני תינוקות
חיסוני תינוקות
חיסוני תינוקות. דיון בצט"מ בעקבות המלצת מומחי ה-FDA
(צילום: shutterstock)
בנוסף, ידון הצוות בפעם השנייה על מתן מנת חיסון חמישית, וזאת על רקע החשש לדעיכה חיסונית ולהדבקות חוזרות גם בקרב מחלימים. יש לציין כי שיעורי ההתחסנות בקרב ילדים ככלל הם נמוכים במיוחד ורק פחות מרבע מהילדים בגילאי 5 עד 11 התחסנו. כפי שנחשף ב-ynet וב-'ידיעות אחרונות', גם מבצע חיסוני הפוליו לילדים כשל ואחוזים בודדים בלבד מההורים בחרו לחסן את ילדיהם.
מנהל תחום הקורונה בלאומית: "גם אם הצט"מ יאשר את זה, לא ברור האם נמליץ או נאשר ובאיזו דרגה של דחיפות זה יינתן. בכל מקרה, אני צופה שמעט מאוד הורים יבחרו לחסן את הילדים שלהם, בטח כשרמת הסיכון של המחלה היא נמוכה בקרב ילדים"
"מאחר ויש כבר המלצה של ה-FDA, אני לא רואה מצב שבארץ לא נמליץ על כך", אומר ל-ynet ד"ר דורון דושניצקי, רופא ילדים ומנהל תחום הקורונה בקופת החולים לאומית. "אין לי ספק שאם נחליט לחסן את הגיל הרך, ההיענות באוכלוסייה הזו תהיה עוד פחותה יותר. גם אם הצט"מ יאשר את זה, לא ברור האם נמליץ או נאשר ובאיזו דרגה של דחיפות זה יינתן. בכל מקרה, אני צופה שמעט מאוד הורים יבחרו לחסן את הילדים שלהם, בטח כשרמת הסיכון של המחלה היא נמוכה בקרב ילדים ובמיוחד כשדנים בזני האומיקרון השונים הנפוצים כעת".
"נצטרך לבחון", הוא מוסיף, "האם המועילות של החיסון עולה על הסיכונים ותופעות הלוואי האפשריות כדי לראות שהיתרונות עולים על החסרונות. יחד עם זאת, בהינתן שהתחלואה כרגע נמוכה ותתי הזנים של האומיקרון פחות אלימים, יהיה קשה יותר לגרום להורים לבוא ולחסן את הילדים הקטנים שלהם".