בנק הפועלים מצטרף לשאר הבנקים וחברות האשראי ובעקבות ההפרדה מישראכרט משיק תוכנית צבירת נקודות בשם Wonder. כל לקוח של הבנק שמחזיק כרטיסי אשראי שהונפקו על-ידי הבנק ועושה שימוש בשירותי האינטרנט של הפועלים, יוכל להצטרף לתוכנית. לשם כך יש להוריד אפליקציה נוספת בשם Poalim Wonder.
בכך הפועלים מצטרף לקרב העיקרי שמתחולל כיום בצרכנות פיננסית: הקרב על כרטיסי האשראי - מי יהיה ראשון בארנק. בעקבות רפורמת שטרום הבנקים חויבו להיפרד מחברות האשראי שבבעלותם, ועל כן גם הפועלים יציע מעתה תוכנית הטבות באשראי. לאחרונה גם השיק בנק ישראל אפשרות למעבר קל ומקוון בין בנקים תוך שבעה ימים - כלומר עוד תחרות בין הבנקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

2 צפייה בגלריה
פועלים
פועלים
מועדון ההטבות החדש

הסיבה להצטרפות המאוחרת לתחרות: ההפרדה מישראכרט לקחה זמן

עד כה בנק הפועלים כבר נתן הטבות ללקוחות דרך האפליקציה שלו, אבל לא באופן רשמי דרך אפליקציה ותוכנית צבירה. הוא מצטרף לטרנד באיחור משום שההפרדה בינו לבין ישראכרט לקחה זמן ממושך יחסית.
לקוחות הבנק שמחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי ויצטרפו לתוכנית, יצברו נקודות לפי מספר השימושים שלהם בכרטיס וכן בשימוש בערוצים הדיגיטליים של הבנק, בדומה לתוכנית גודיז של לאומי. לקוח יקבל מתנת הצטרפות - 25 נקודות (לעומת 50 בגודיז, מתנה בתוכנית הצבירה של לאומי). בנקודות האלה יוכל לקנות בין היתר: חצי ק"ג גלידה בגולדה, ארוחת ילדים ברשת מקדונלדס, ספר מתנה בצומת ספרים ומשקה ברשת Rebar.
את הנקודות אפשר לממש להטבות בתחומי צרכנות, פנאי, תרבות, קולינריה ותיירות והן דומות באופיין לאלו שמקבלים גם בחברות אחרות. אין פה בשורה חדשה. באמצעות הנקודות ניתן לרכוש שוברים המאפשרים קבלת מוצרים או שירותים בבתי העסק המציעים מוצרים ושירותים אלו באמצעות האפליקציה, או להמשיך לצבור אותן ל-12 חודשים. זאת בניגוד ללאומי שמאפשר צבירת גודיז לחודש אחד בלבד, כלומר הצבירה שם היא מחודש לחודש.
2 צפייה בגלריה
אפל פיי
אפל פיי
הקרב על הארנק הדיגיטלי
(צילום: shutterstock)
שימו לב שהתוכנית החדשה תחליף את תוכניות ההטבות הקיימות כיום אשר מוצעות על ידי חברות כרטיסי האשראי. כלומר: לא יהיה כפל הטבות: אם יש לכם כרטיס אשראי של ישראכרט והפועלים - תוכנית ההטבות של ישראכרט תסתיים עבורכם ב-31 בדצמבר. גם כאל תסיים בקרוב את מתן ההטבות שלה עבור מחזיקי כרטיסי אשראי בנקאיים בהפועלים.
תוכלו להנפיק כרטיס אחר של ישראכרט או כאל דרכן כדי לצבור הטבות גם דרכן. זאת בניגוד למדיניות של דיסקונט למשל, שמאפשר כפל הטבות: צבירת הטבות של הבנק וגם של חברות האשראי - דרך הכרטיס הבנקאי.
ובאלו הטבות מדובר? לדוגמא, הפועלים מאפשר קבלת שובר של 30 שקל לגט או לוולט ב-30 נקודות וכניסה לסרט בסינמה סיטי או הוט סינמה ב-20 שקל + 10 נקודות וגיפט קארד למסעדות ב-100 שקל + 50 נקודות בשווי 200 שקל.

מה מציעים המתחרים?

כאמור תוכנית ההטבות של דיסקונט משתלמת כי היא מאפשרת צבירה גם דרך תוכנית ההטבות של חברת האשראי (מקס וכאל) וגם דרך הבנק, בניגוד להפועלים שיבטל את הטבות חברות האשראי בכרטיסיו (כאל וישראכרט). בדיסקונט יש גם הנחות על חניות ומי שלא מעוניין בהטבות בבתי עסק, יכול לצבור אותן בדיסקונט בחשבון חיסכון.
גודיז של לאומי משתלמת יותר מ-Wonder של הפועלים במנגנון הצבירה, שכן הצבירה שם קלה יותר: גודיז אחד לכל 100 שקל עד 80 גודיז בחודש (בהוצאות מ-2,000 עד 8,000 שקל בחודש) אבל היא לחודש בלבד (מחזור הצבירה מתחיל כל 25 לחודש). למרות זאת יש הטבות בלאומי שאפשר להורידן והן תקפות לחמש שנים כמו גיפטקארד.
בהפועלים לעומת זאת, יחס ההמרה הוא 1 ל-400 שקל לרוכשים בכרטיס אשראי ב-6,999-2,000 שקל, כלומר פי ארבעה הוצאות לעומת לאומי, כדי לצבור הטבות. מי שרוכש בין 7,000 שקל ל-25 אלף שקל בחודש יצבור נקודה על כל הוצאה של 200 שקל - עדיין סכום גבוה מלאומי. היתרון המשמעותי פה לעומת לאומי הוא שהנקודות תקפות ל-12 חודשים.
גם בחברות האשראי ישראכרט מקס וכאל יש מנגנוני צבירה. לדוגמא, בכרטיס מקס באק של חברת האשראי מקס, לקוחות מקבלים 1% החזר כספי (בעצם צבירה) על כל הקניות בכרטיס. בנוסף להחזר הכספי יש שם הטבות שנקראות "פינוקים": הלקוחות יכולים לצבור "פינוק" על כל מחזור של 2,000 שקל ועד ארבעה פינוקים בחודש.