בכל רחבי ישראל אפשר לראות מנופים. יש תנופת בנייה, ולא מעט שכונות חדשות הולכות ומוקמות. בימים שבהם מחירי הדירות גבוהים, וישנה אי ודאות בנוגע לעתיד, רכישת דירה חדשה הופכת למשימה מורכבת יותר. במקביל עליית הריבית בחודשים האחרונים והשפעתה על המשכנתאות רק מחדדת את הצורך בצרכנות נבונה ובסדר עדיפויות מוקפד יותר, כשבאים לבחור דירה בשכונה חדשה.
אז איפה יש כיום שכונות חדשות בולטות, מה מייחד אותן משכונות אחרות, ומה "על המדף" באותן השכונות? "ידיעות הנדל"ן" לוקח אתכם לסיור היכרות עם ההיצע מדרום לצפון, ומציג שורת נתונים חשובים על כל שכונה.
"בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות של שכונות שלמות, הכוללות אלפי יחידות דיור ומשלבות גם את כל השירותים הציבוריים (חינוך, בריאות, פנאי) והמסחריים, תוך תכנון אסטרטגי קפדני מראש", כך בני קרת, מנכ"ל אזימוט שיווק פרויקטים. "התפתחות התכנון והבנייה, חומרי הבנייה והטכנולוגיות הקיימות היום מאפשרת יצירת מרחבים ציבוריים שכונתיים פעילים, שהם התמצית המזוקקת של הגדרת איכות החיים היומיומית של התושב בשכונה. שכונה היא יחידת מגורים עירונית בעלת מאפיינים חברתיים (קהילה), ארכיטקטוניים (מבנים דומים) וגיאוגרפיים אחידים. גודלה יכול להשתנות מבניינים ורחובות בודדים עד למספר רב של מבנים ורחובות, כמו בשכונת רמת אביב שבצפון תל אביב. בשכונות הוותיקות שנבנו במאה הקודמת, הייתה הפרדה בין הבניינים ששימשו רק למגורים, ובין תשתית מקומית משותפת, כגון גנים ציבוריים, מבני ציבור, כגון בית ספר, כבישים פנימיים ומרכז מסחרי שבו שירותים יומיומיים לתושבים. כמו כן עיקר השטח מסביב לבניינים שימש לחניה. עם התקדמותן של טכנולוגיות הבנייה ויצירת חניונים תת־קרקעיים, התפנו פיזית שטחים רבים ליצירת "השכונה החדשה". העידן הנוכחי אינו דומה לעשורים הראשונים של המדינה, אז התמקדו בפתרונות מגורים. היום, אחרי 74 שנה, מתמקדים בחוויית מגורים. כמו כן התפתח בעולם, בעיקר עקב מחסור בקרקע, מודל בניית שכונות עם עירוב שימושים. תחום זה משלב בין מגורים, מסחר, תעסוקה ופנאי, תוך שימוש באותו משאב - הקרקע ומה שבנוי עליה. הדבר מכניס חיוניות למקומות ומעודד שימוש במרחבים הציבוריים לפעולות שונות בכל שעות היום".
טל קופל, מנכ״ל מדלן, שסיפקה חלק מהנתונים בכתבה, מעניק טיפ חשוב למי שמחפש דירה בשכונה חדשה: "על הנייר לשכונות החדשות מתוכננים פארקים רחבי ידיים ומוסדות ציבור רבים, אך הניסיון מראה שפעמים רבות הדירות מאוכלסות שנים רבות לפני שמקימים את התשתיות האלו. מי שקונה דירה באחד מהמתחמים החדשים, צריך לקחת בחשבון שיהיה מוקף באתרי בנייה ובמגרשי חול שוממים הרבה לפני שתהיה שם שכונה. רוב השכונות מתוכננות על בסיס רכב פרטי, ולא נשענות על רשתות התחבורה הציבורית שמקודמות בערים השונות. התוצאה תהיה תלות גוברת ברכב הפרטי והחרפה של עומסי התנועה בערים ובכבישים שיוצאים ונכנסים אליהן".

נשר: אגמי הכרמל ועמק הכרמל

-רובע המגורים החדש אגמי הכרמל ממוקם בצידה המזרחי של העיר נשר. הרובע משתרע על קרקע פרטית בשטח של כ־2,500 דונם בבעלות כלל תעשיות. בעירייה מסבירים, כי השלב הראשון יכלול אלפי יחידות דיור למגורים, והשלב השני יכלול כ־3,000 יח"ד ו־200 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.
"רובע המגורים ישלב פארקים, אגמים וים", כך בעירייה, "האזור מחובר לעורקי התחבורה הראשיים בצפון הארץ, בהם מנהרות הכרמל, כביש עוקף קריות וכביש 6 צפון. הרובע החדש ממוקם בסמיכות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ובמרחק נסיעה קצרה ממתחם ההייטק ביקנעם ומפארק מת"מ".
17 צפייה בגלריה
שכונת אגמי הכרמל "רובע חדש בנשר"
שכונת אגמי הכרמל "רובע חדש בנשר"
שכונת אגמי הכרמל "רובע חדש בנשר"
(הדמייה: evolvemedia360)
רועי לוי, ראש עיריית נשר, הוסיף: "אני פועל כדי שהשכונה שתיבנה כאן תגדיר מחדש את סטנדרט המגורים של המטרופולין כולו. לא עוד בזבוז שעות נסיעה בעומסי התנועה הגואים למקום העבודה. העיר נשר תציע שכונה שמשלבת את מקום העבודה, את מוסדות החינוך ואת השטחים הפתוחים והפארקים - כל מה שצריך במרחק הליכה. אלו מיתרגמים בסוף לאיכות חיים". במקביל קמה בנשר עוד שכונה חדשה – עמק הכרמל. מדובר בשכונה של מאות יחידות דיור, ששינתה את שמה, כפי שמספר ראש העירייה: "עמק הכרמל היא שכונת חדשה בתוך אזור שהוא מהוותיקים ביותר. עמק הכרמל החדשה השפיעה על כל האזור, כך ששכונת תל חנן מותגה כעמק הכרמל. היום, כשישאלו כל אחד מהתושבים איפה אתה גר, הוא יכיר את זה כשכונת עמק הכרמל. השכונה יצרה זהות משל עצמה".
"הכול במרחק נגיעה"
בשכונת אגמי הכרמל חברו יחד שלוש חברות להקמת פרויקט ענק. במקום מפעל המלט בנשר יבנו החברות כלל, שיכון ובינוי ואפריקה ישראל מגורים כ־5,000 דירות". בשלב הראשון יכלול הפרויקט 2,000 יח"ד ושני אגמים, שיהוו חלק מפארק מטרופוליני, לצד שטחים שהוקצו לטובת מוסדות חינוך, פעילות ציבורית ושימור ההיסטוריה הטבעית של האזור.
תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "אנחנו בטוחים שהרובע החדש יפריח את האזור ויהיה אבן שואבת למשפחות צעירות, משפרי דיור, מצמצמי דיור ומשקיעים מנשר והסביבה, מחיפה, מהקריות והצפון המרוחק. נוסף על כך הקירבה למוסדות האקדמיים תעודד עובדי הייטק, אקדמיה וסגל רפואי להתיישב ברובע עם סגנון חיים חדש".
תמיר לולו, מנהל שיווק ומכירות באפריקה ישראל מגורים, הוסיף: "גם הפרויקט הזה יהיה חלק מפילוסופיית עירוב השימושים, שבה חברת אפריקה ישראל מגורים דוגלת בפרויקטים שלה. מלבד מבני המגורים במתחם נבנים גם מבני משרדים, מסחר, בתי כנסת, פארקים, ריאות ירוקות, מוסדות חינוך ועוד. בעידן שבו פקקים הם מטרד עבור כלל תושבי המדינה, מגורים בדירה שבה הכול נמצא במרחק נגיעה, ואין צורך להתניע את הרכב, הם בגדר פריבילגיה שמשפרת באופן משמעותי את איכות חייהם של הדיירים. אגמי הכרמל הוא דוגמה מצוינת לכך, זהו הפרויקט היחיד והראשון מסוגו בגודלו ובהיקפו, שנבנה אי פעם באזור חיפה".
17 צפייה בגלריה
שכונת עמק הכרמל "בנייה מדורגת על צלע הר"
שכונת עמק הכרמל "בנייה מדורגת על צלע הר"
שכונת עמק הכרמל "בנייה מדורגת על צלע הר"
(הדמיה:3division)
במסגרת שכונת עמק הכרמל, משווקת חברת אלמוגים את פרויקט "עמק הכרמל RESERVE", הממוקם בין הרחובות אשכולות וצה"ל וכולל 778 יחידות דיור ב־17 בניינים. הפרויקט, שנבנה בשלבים, אכלס עד היום 409 יח"ד ב־9 בניינים וכן שדרה מסחרית. בימים אלה מתחילה החברה את שלב ג' של הפרויקט, הכולל 12 בניינים ובסך הכול 370 יח"ד.
בחברה מציינים, כי: "את המתחם, המשתרע על כ־34 דונם, מאפיינת בנייה מדורגת על צלע ההר, בסגנון אורבני מודרני.
הפרויקט, בתכנון משרד האדריכלים הצרפתי־ישראלי אלטמן־בושן, מציע דירות 3־5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים בבניינים בני 6־9 קומות. בכל דירה מרפסת, חניה ומחסן. מחיר לדירת 4 חדרים - כ־1.6 מיליון שקל, מחיר לדירת 5 חדרים - כ־1.8 מיליון שקל".
עמק הכרמל, נשר
מספר דירות בשכונה: 778
מיקום: מזרח העיר
נגישות: יציאות לשכונה הוותיקה הסמוכה

אגמי הכרמל, נשר
מספר דירות בשכונה: כ־5,000
מיקום: מזרח העיר
נגישות: יציאות לכביש 7212

צפת: מצפה הימים

-שכונת מצפה הימים בצפת צפויה לכלול תוספת משמעותית לעיר, כפי שמסבירים בעירייה: "5,500 יחידות דיור בשכונה ירחיבו את העיר, שתגדל ותגיע ל־70 אלף תושבים. במסגרת התוכנית, צפת תתרחב בעשורים הקרובים ותהפוך לעיר הגדולה בצפון. שכונות מגורים חדשות יקומו בד בבד בצפונה של העיר ובדרומה, ובהתאם לקצב גידול האוכלוסייה הצפוי, יוקמו שטחי מסחר, מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים, מתחמי ספורט וקאנטרי".
עוד מספרים בעירייה, כי: "צפת מתכוונת ליצור בנייה מסיבית, שתאפשר לזוגות צעירים רבים ממרכז הארץ להגשים חלום בגליל, תוך מתן שירותים עירוניים צמודים". השכונה ממוקמת בכיוון דרום ודרום־מזרחית למרכז העיר ולוואדיות. שיפועי הקרקע, הפניית האתר ברובו לכיוון דרום ונוף הכנרת השפיעו על יצירת השכונה המאופיינת בבנייה הררית. השכונה צמודת דופן לשכונה הוותיקה רמת בגין, ותוכננה כך שבנייתה תתרום לשכונה הקיימת ולא תחסום לה ככל האפשר את הנוף.
17 צפייה בגלריה
שכונת מצפה הימים. "תצפית לאגם הכנרת"
שכונת מצפה הימים. "תצפית לאגם הכנרת"
שכונת מצפה הימים. "תצפית לאגם הכנרת"
(הדמיה: דני שמש מ־3ddsign)
בעירייה מספרים עוד, כי: "תחנת רכבת ישראל מתוכננת במרחק של כ־5 ק״מ מהשכונה, שטחי מסחר ותעסוקה בשלב הראשון יכללו כ־45 דונם, שטחים ירוקים בשכונה יעמדו על כ־250 דונם, ומבני הציבור המתוכננים הם מוסדות חינוך, אולמות ספורט, מרכזים קהילתיים וקאנטרי".
"לחיות בטבע ולנשום אוויר הרים"
בין החברות שמשווקות דירות בשכונה נמצאות חברת אבני דרך יחד עם ארזים נדל"ן. בחברה מספרים, כי מדובר בשכונה עם נקודת תצפית לאגם הכנרת, ומכאן שמה. הפרויקט של ארזים נדל"ן וקבוצת אבני דרך נקרא בשם "צפנת", והוא יכלול 244 יחידות דיור ב־18 בניינים בני 7 קומות עם תמהיל דירות של 4 עד 6 חדרים, דירות גן, דופלקסים ופנטהאוזים בני 6 חדרים.
הפרויקט צפוי להתאכלס במהלך שנת 2025. "חוויית המגורים בשכונה החדשה מאפשרת לחיות בטבע ולנשום אוויר הרים צלול", מסכמים באבני דרך.
מצפה הימים, צפת
מספר דירות בשכונה: 5,500
מיקום: דרום־מזרח העיר
נגישות: חיבור לשכונת רמת בגין הסמוכה

קריית ביאליק: נאות אפק

-נאות אפק היא שכונת מגורים חדשה המוקמת בקריית ביאליק, במסגרת הסכם הגג שעליו חתמו בשנת 2015 משרד האוצר, משרד השיכון, רמ"י והעירייה. השכונה נבנית משני צידי כביש עוקף הקריות על קרקעות המדינה, שהועברו לתחום השיפוט של קריית ביאליק להשלמת העיר ממזרח. השכונה מוקמת מזרחית לשכונת צור שלום הוותיקה, וקיבלה את שמה משמורת הטבע עין אפק הסמוכה.
בשכונת ייבנו 4,573 יחידות דיור, שבהן אמורים להתגורר כ־16 אלף איש. עד כה אוכלסו כ־2,000 יחידות דיור. מהעירייה נמסר: "כל המגרשים בשכונה כבר שווקו ונמצאים בשלבים השונים של הקמה. האכלוס הראשון התקיים בפברואר 2019. השכונה פופולרית מאוד בקרב משפחות צעירות והיא נגישה היטב תחבורתית, כאשר מחלף ביאליק צפון (מחלף ח"ן), שהוקם לאחרונה, מקשר אותה לכביש 22 עוקף קריות, לכביש 4 ולכביש 6, דרך מחלף סומך החדש". השכונה מתאפיינת בבנייה רוויה לצד דופלקסים וקוטג'ים צמודי קרקע. הדירות הראשונות שווקו במסגרת מחיר למשתכן וכיום כל הדירות נמכרות בשוק החופשי".
17 צפייה בגלריה
נאות אפק קריית ביאליק
נאות אפק קריית ביאליק
נאות אפק קריית ביאליק
(צילום: החברה הכלכלית קריית ביאליק)
ראש העירייה אלי דוקורסקי מספר, כי רוב האוכלוסייה בשכונה מורכבת מזוגות צעירים ומוסיף, כי: "המאפיין הבולט במיוחד של שכונת נאות אפק הוא מספר רב של מוסדות חינוך וציבור, שכבר הוקמו וממשיכים להיבנות בה. הדבר יאפשר לתושבים לקבל את כל השירותים בשכונה עצמה מבלי צורך להניע את הרכב. מייד עם האכלוס הראשון נפתחו בשכונה 6 גני ילדים ו־3 מעונות יום, בית ספר יסודי עם 18 כיתות לימוד, בית כנסת ואולם ספורט. בימים אלו מתקיימות העבודות להקמת 12 גני ילדים נוספים ו־6 מעונות יום, בית הספר היסודי נוסף עם 24 כיתות לימוד ובית ספר שש־שנתי המונה 48 כיתות לימוד. בשנת הלימודים הקרובה ייפתח בית ספר לילדים תקשורתיים על רצף האוטיזם. בעתיד יוקם בית ספר יסודי שלישי ובו 18 כיתות לימוד. כמו כן יוקם בשכונה איצטדיון ומגרש אימונים. בשלב הראשון יוקם מגרש אימונים, אשר ישמש את האקדמיה לכדורגל ואת מחלקת הנוער והבוגרים של מכבי צור שלום".
עוד מספרים בעירייה, כי השטחים הפתוחים המיועדים לפארקים, גינות ומגרשי משחקים, מהווים כ־50% משטח השכונה. במקביל מוקם בימים אלה מרכז מסחרי בן 4 קומות עם שתי קומות מסחר ושתי קומות משרדים.
"תשתיות ומוסדות ציבור עוד לפני האכלוס"
סלע בינוי היא בין החברות המשווקות דירות בשכונה. תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של החברה, מספר: "לשכונה יתרונות רבים. הראשון בהם הוא המיקום והנגישות - השכונה נמצאת במיקום אטרקטיבי סמוך לצירי תחבורה ראשיים, וזה מאפשר לתושבים גישה מהירה לכל מקום. כמו כן בשכונה דאגו תחילה לחיבור תשתיות ולמוסדות ציבור עיקריים לרווחת התושבים, ורק לאחר מכן החל האכלוס. כך שכל מי שעובר להתגורר היום בשכונה, לא צריך לחכות, וכבר עם המעבר יכול ליהנות מבתי ספר, גנים, פארקים ופיתוח סביבתי מתקדם. יתרון נוסף הוא חיי הקהילה המפותחים, כשאחוז גדול מהרוכשים הן משפחות צעירות עם ילדים".
חברה נוספת בשכונה היא דמרי, הבונה את פרויקט "דמרי אפקה צפון", הממוקם בחלקה הצפוני והשקט – בסמוך למחלף ביאליק צפון החדש. פרויקט זה כולל שני מגדלים בני 25 קומות, עם לובי כפול וחדר כושר לצד ארבעה בניינים בני שש קומות בלבד. בפרויקט דירות בנות 3, 4 ו־5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. מבין העסקאות שביצעה החברה בחודש האחרון ניתן למצוא דירות 5 חדרים בשטח של 125 מ"ר עם כ־20 מ"ר מרפסת, שנמכרו ב־1.935 מיליון שקל בקומה 12, וב־2 מיליון שקל בקומה 22, וכן דירת 4 חדרים בשטח 110 מ"ר עם כ־13 מ"ר מרפסת ב־1.838 מיליון שקל בקומה 18.
נאות אפק, קריית ביאליק
מספר דירות בשכונה: 4,573
מיקום: צפון העיר
נגישות: חיבור לכביש 22 ולעיר הוותיקה

טירת הכרמל: נוף ים (החותרים)

-שכונת נוף ים בטירת הכרמל קיבלה את שמה מהקרבה הגיאוגרפית לים והנוף לים הנשקף ממנה. בהתאם לשם השכונה, גם הרחובות בה קיבלו שמות הקשורים לעולם הים - צדף, הגל, אלמוג וכו'. בעירייה מסבירים מה מייחד את השכונה החדשה, שצפויה לכלול 2,500 דירות עם סיומה: "שכונת נוף ים שוכנת בין שני כבישים בין־עירוניים מרכזיים, 2 ו־4, ובמיקום אטרקטיבי בין הים ממערב להר הכרמל ממזרח. בתכנון השכונה ניתנה תשומת לב מרבית והושקעה מחשבה בהצבת כלל השירותים הנדרשים עבור התושב, כאשר היתרון הגדול הוא שכולם נמצאים ופועלים במרחק הליכה. כמו כן נקבע אחוז גבוה של שטחים פתוחים לרווחת התושבים".
17 צפייה בגלריה
שכונת נוף ים (החותרים)
שכונת נוף ים (החותרים)
שכונת נוף ים (החותרים)
(צילום: עמי לאור)
בעירייה מתייחסים גם למבני הציבור והשטחים הפתוחים: "בשכונה יהיה פארק נחל גלים - פארק המשתרע על שטח נרחב, צמוד לספרייה העירונית וכולל מיני־אמפי ומזרקת נוי, מתקני משחק מיוחדים המיועדים לכלל הגילים, ומבוך פיסולי הבנוי מצמחייה ירוקה. כמו כן בית ספר יסודי אחד נבנה ונפתח לפני שנה, והחלה השלמתו של אולם הספורט. השנה החלו עבודות לבניית בית ספר יסודי נוסף. בכל אחד מהם פועלות 18 כיתות. העירייה בהליכי תכנון מתקדמים לגבי בניית בית ספר מקיף של חיל האוויר שיכלול 36 כיתות, וכן עשרות כיתות גני ילדים ומעונות. עוד ייבנו מגרש כדורגל, בניין עירייה חדש, מתחם מיני ביג ומתחם עסקים".
"טירת הכרמל מתפתחת בקצב מסחרר"
בין החברות הבונות בשכונה החדשה אפשר למצוא את רוטשטיין. לחברה פרויקט בשם "רוטשטיין VALLEY", הכולל 15 בניינים בני 7 קומות, שבהם יוקמו 362 יחידות דיור. "בכל קומה יהיו 2-3 דירות לכל היותר", מספרים ברוטשטיין, "מה שיאפשר פרטיות מקסימלית ויותר כיווני אוויר. כל דירה תוכננה כבית חכם, כך שניתן לשלוט במיזוג האוויר, התאורה ועוד בקלות ובנוחות".
בפרויקט דירות 3, 4 ו־5 חדרים ופנטהאוזים, והוא ייבנה בצמוד לקיבוץ החותרים ובקרבת מטרופולין חיפה, דקות נסיעה בודדות ממנהרות הכרמל, תחנת הרכבת חוף הכרמל והתחנה המרכזית בחיפה. הפרויקט, המשווק בימים אלו, כולל דירות 4 חדרים (101 מ"ר + 19 מ"ר מרפסת) החל מ־1.92 מיליון שקל, דירות 5 חדרים (116 מ"ר + 21 מ"ר מרפסת) החל מ־2.08 מיליון שקל, וכן פנטהאוזים החל מ־3 מיליון שקל.
לדברי אורטל ליבר, סמנכ"לית שיווק בחברת רוטשטיין: "טירת הכרמל מתפתחת בקצב מסחרר ואנו רואים זוגות צעירים ומשפחות מחפשים לצאת מהמרכז ולבסס את חייהם כאן".
נוף ים, טירת הכרמל
מספר דירות בשכונה: 2,500
מיקום: דרום־מערב העיר
נגישות: מתוכנן חיבור לכביש 4

אור עקיבא: אור ים

-שכונת אור ים צפויה לכלול עם סיומה 3,480 יח"ד לצד שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, כך מספרים בחברה לפיתוח קיסריה. השכונה ממוקמת בגבולה הדרומי של העיר אור עקיבא בין כבישים ארציים 2, 4 וכביש אזורי מספר 651. שמה של השכונה ניתן לה בשל העובדה שהיא שוכנת בתחומה הדרומי של אור עקיבא ובשל קרבתה לים. עוד מספרים בחברה לפיתוח קיסריה, כי השכונה תוכננה בצפיפות נמוכה ובקירבה לצירי תנועה מרכזיים.
17 צפייה בגלריה
שכונת אור ים באור עקיבא. שביל הליכה ואופניים עד הים
שכונת אור ים באור עקיבא. שביל הליכה ואופניים עד הים
שכונת אור ים באור עקיבא. שביל הליכה ואופניים עד הים
(הדמיה: viewpoint)
בכל הנוגע למוסדות ציבור - בשכונה ייבנו מעונות, גני ילדים, בית ספר יסודי, בית ספר תיכון, אולמות ספורט, תחנה לבריאות המשפחה ועוד. בתחום השכונה כ־400 דונם שטחים פתוחים, שישמשו כשטח ציבורי פתוח בדמות חורשות או שטחי גינון, שיכללו מתקני משחק לכל הגילאים, מתקני כושר, מסלולי אופניים, שטחי איגום בצפון ובדרום התוכנית, גינות כלבים וגינות קהילתיות. השכונה תוכננה והוקמה על ידי עיריית אור עקיבא והחברה לפיתוח קיסריה על קרקעות היסטוריות של הברון רוטשילד.
"הרוב רוכשים למגורים ולא להשקעה"
בין החברות שמשווקות פרויקטים בשכונה ניתן למצוא את בסט, שיכון ובינוי ואלמוגים. כך למשל פרויקט "בסט אור ים", הממוקם במרכז השכונה ומונה 232 יח״ד (140 יח״ד מחיר למשתכן, 92 יח״ד שוק חופשי) ב־4 בניינים בני 6 קומות, הצמודים לפארק המרכזי של השכונה, ו־4 בניינים בני 10 קומות, הפונים מערבה לקיסריה ולרצועת החוף. בבסט מספרים, כי: "הפרויקט, המשתרע על שטח 18 דונם, בתכנון של מרק טופילסקי ויואש ינקוביץ, נהנה מביקושים ערים של משפחות צעירות ומשפרי דיור. כיום נותרו 26 דירות אחרונות, כשהמסירה המתוכננת לקיץ 2023. רוב התושבים הם רוכשים המעוניינים לגור בה ולא משקיעים. הם מגיעים בין היתר מגוש דן והשרון וגם מחיפה והקריות".
גם חברת שיכון ובינוי משווקת דירות בשכונה. מדובר בפרויקט "חלומות אור ים", הכולל 23 בנייני מגורים בני 9-5 קומות בלב המתחם. בשיכון ובינוי מספרים, כי: "40% משטחי הפרויקט הוקצו לשטחים ירוקים. שני אגמים אקולוגיים ישובצו בשכונה, ואליהם יובילו שבילי הליכה פנימיים. כמו כן שביל הליכה ואופניים באורך כ־1.5 ק"מ יחבר את השכונה ישירות לחוף אור ים בקיסריה. קאנטרי קלאב יוקם סמוך לשכונה, ושטחים נוספים בה יוקצו למתקני ספורט קהילתיים". גם חברת אלמוגים משווקת דירות בשכונה, במסגרת הפרויקט "אלמוגים אור ים". בפרויקט 8 בניינים בני15-5 קומות, בתמהיל הכולל דירות 4-5 חדרים, לצד דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. "השכונה כוללת מתחמי מגורים, שבהם שזורים מתחמי בילוי ופנאי ממש מתחת לבית או בסמוך לו, כשהתכנון המפורט מכוון לענות בראש ובראשונה על צורכי המשפחות והילדים", אומרים באלמוגים.
אור ים, אור עקיבא
מספר דירות בשכונה: 3,480
מיקום: דרום העיר
נגישות: מתחבר לשד' דוד המלך בעיר הוותיקה

חיפה: גבעת זמר

-שכונת גבעת זמר בחיפה עתידה לכלול 1,070 יחידות דיור בסך הכול. השכונה ממוקמת בסמיכות לשכונת רמת אלמוגי ממערב, רמות ספיר מצפון, גבעת אורנים, רוממה, מרכז חורב, נווה שאנן ורמת חן. בעירייה מספרים, כי היא בעלת אופי של בניינים מדורגים נמוכי קומה, המאפשרים לדיירים ליהנות מהנוף הנשקף למורדות הכרמל ולים. בהקשר לבחירת השם מספרים בעירייה, כי בשכונה יונצחו אומנים ויוצרים מהזמר העברי כאות הוקרה על פועלם החשוב. "באופן זה תיקרא שכונת גבעת זמר על שם אריק איינשטיין המנוח, והרחובות והכיכרות נושאים את שמם של יהורם גאון, ירדנה ארזי, עופרה חזה, שושנה דמארי, יפה ירקוני, כוורת, משינה ואחרים. לאחרונה נחנך בשכונה "פארק המנגינות" על שם היוצר והמלחין החיפאי אפי נצר, שציין את יום הולדתו ה־88, כהוקרה על פועלו רב השנים בתחום הזמר העברי".
17 צפייה בגלריה
שכונת גבעת זמר. "בשכונה יונצחו אומנים ויוצרים מהזמר העברי"
שכונת גבעת זמר. "בשכונה יונצחו אומנים ויוצרים מהזמר העברי"
שכונת גבעת זמר. "בשכונה יונצחו אומנים ויוצרים מהזמר העברי"
(הדמיה: viewpoint)
עוד נמסר כי: "כיום נמצאת העירייה בעיצומן של עבודות התשתית בשכונה, הכוללות בין היתר בניית קירות תומכים וביצוע עבודות עפר נרחבות. האתגר ההנדסי בפיתוח השכונה הינו גדול, לאור העובדה שמדובר בשלוחה טופוגרפית משופעת במיוחד, בין האחרונות שלא פותחו מאז ימי המנדט הבריטי. עוד מתוכננים כבישים רחבים ונגישים, שטחי ציבור, מוסדות חינוך, בתי כנסת ומבני ציבור".
"נקודות המפגש בין האדם לטבע"
בין החברות שישווקו דירות בשכונה גם שיכון ובינוי. לחברה פרויקט בשם "חלומות גבעת זמר", עם בניינים מדורגים בני 6-5 קומות, הכוללים כ־10 יח"ד בכל בניין, עם נוף לכרמל ולים. בסך הכול תבנה החברה כ־240 יח"ד בכ־24 בניינים. מהחברה נמסר: "מיקומו של הפרויקט בלב חיפה, בקירבה למוקדים מרכזיים בעיר, ותכנונו האדריכלי לבינוי של עד 6 קומות בלבד, מעצימים את נקודות המפגש בין האדם לטבע. השכונה החדשה, המשתייכת לשכונות המבוססות בחיפה, הופכת אותה לאטרקטיבית ביותר עבור משפחות, שרוצות לשפר את איכות חייהן מבלי לעזוב את סביבת מגוריהם".
גבעת זמר, חיפה
מספר דירות בשכונה: 1,070
מיקום: על הכרמל
נגישות: חיבור לציר מוריה וחיבורים לשכונות סמוכות

רמת השרון: נווה גן

-שכונת נווה גן ברמת השרון תכלול 3,089 יחידות דיור, בהן גם דיור מוגן לגיל השלישי ומעל 100 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך. 30% מיחידות הדיור יהיו קטנות, בשטח כ־80 מ"ר. השכונה ממוקמת צפונית לתל אביב־יפו, בין נתיבי איילון לקריית שאול. מעיריית רמת השרון נמסר כי: "נווה גן ממוקמת בלב ליבו של שטח ירוק, שצופה אל שטחים פתוחים המתוכננים להיות פארק אקולוגי רחב, פרוזדור תשתיות מטרופוליני, אזורי פעילות ספורט ופנאי, אזור עתיקות, חווה חקלאית, אזורי משחק ועוד. תפיסת השכונה משקפת את היותה של רמת השרון עיר ירוקה ומקיימת. השטחים הירוקים אינם רק מסביב לבתים - במרכזו של כל מתחם מגורים תהיה גינה פנימית המעודדת קישוריות למבני הציבור והשירותים העירוניים. עוד בשכונה: פארקים, גני ילדים, אודיטוריום עם כ־1,000 מקומות, מתקני ספורט עירוניים, בתי ספר ומוקדי מסחר. בשכונה עתידה להיבנות קריית חינוך חדשנית, כיתות על־יסודי, בית ספר יסודי וגני ילדים, ותכלול גם מבני תרבות משמעותיים לעיר, אולמות ספורט וחוגים. חשוב להדגיש, כי בכל מבנה מגורים יינתנו שירותים עירוניים מגוונים לרווחת התושבים". עוד על־פי העירייה, השכונה תכלול אולם ספורט בינלאומי, פארק אקולוגי הכולל בריכות חורף שהועתקו מהשטח המקורי של נווה גן, פארק עירוני, מבנה לתנועת נוער, מבנים המיועדים לגיל השלישי, קאנטרי, קריית חינוך שש־שנתית ושני בתי ספר יסודיים. "בשכונה נתגלו בשנתיים האחרונות עתיקות שעתידות להשתלב בפארק. כמו כן העירייה מקדמת בית מיוחד לטובת אנשים עם מוגבלות, שיהווה מרכז למחקר, טיפול ועוד", מוסיפים בעיריית רמת השרון
"בריכת חורף אקולוגית ומטע פקאנים ותיק"
בין החברות הפועלות בשכונה אפשר למצוא את ICR מבית ישראל קנדה וראם מגורים, שעתידה לבנות בה 1,205 יחידות דיור. שלב א', הכולל 548 יחידות דיור, יוקם בשותפות עם חברת צמח המרמן. מדובר בפרויקט "פארק צפון", הגובל בשכונות הצפוניות של תל אביב - תל ברוך צפון, רמת אביב ג' וצהלה.
הפרויקט כולל בשלב הראשון 14 בניינים ו־548 דירות, במתחמים הכוללים שני מגדלים בני 12-11 קומות ושני בניינים בני 6 קומות. שלב ב' ו־ג', ששיווקו עדיין לא החל, צפוי לכלול עוד כ־35 בנייני מגורים ובהם 827 יח"ד סך הכול.
17 צפייה בגלריה
פרויקט פארק צפון בנווה גן. "שכונה בלב פארק אקולוגי"
פרויקט פארק צפון בנווה גן. "שכונה בלב פארק אקולוגי"
פרויקט פארק צפון בנווה גן. "שכונה בלב פארק אקולוגי"
(הדמיה: 3division)
מהחברה נמסר: "הודות למיקומו המרכזי של הפרויקט, ייהנו הדיירים מגישה נוחה ומהירה למגוון מוקדי בילוי, ביניהם חוף הצוק, קניון רמת אביב, מיקדו סנטר ומרכז שוסטר, ונוסף על כך ייהנו ממערכת חינוך מהמצוינות והמגוונות בישראל. השכונה תיבנה בלב פארק אקולוגי על שטח עצום של כ־270 דונמים. הפארק, המהווה חלק מתוכנית כוללת לאזור שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, ישמר ערכי טבע, נוף, עתיקות ומורשת חקלאית, לרבות בריכת חורף בעלת ערך אקולוגי ומטע פקאנים ותיק. עוד מתוכננים בפארק שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח סביבתי ופינות ישיבה מוצלות. תמהיל הדירות המגוון בפארק צפון כולל מגוון יחידות דיור של 6-2 חדרים. הפרויקט יכלול קומת רופ־טופ עם בריכה מרחפת, מתחמי שיזוף, סאונה ופינות ישיבה; חדר כושר, חדר יוגה ופילאטיס, סטודיו אנתרופוסופי לילדים, לאונג' ומתחם CO-WORKING, זאת נוסף על שטחי המסחר השכונתיים, הכוללים בתי קפה, מסעדות, גלידריות ועוד".
נווה גן, רמת השרון
מספר דירות בשכונה: 3,089
מיקום: דרום־מערב העיר
נגישות: חיבור לשכונת תל ברוך צפון, תל אביב

אור יהודה: נווה איילון

-שכונת נווה איילון באור יהודה מוקמת בימים אלו במלוא המרץ במערב העיר, צמוד לכביש 461 וכביש 4 ובקרבת שכונת רמת פנקס. בצמידות לשכונה יוקם פארק בהיקף של כ־600 דונם. את שם השכונה בחרו תושבי אור יהודה מתוך שמות רבים שהוצעו, בשל קרבתה לנחל איילון הזורם בעיר.
השכונה מתפרסת על שטח של כ־1,800 דונם, המהווה רבע משטחה הנוכחי של אור יהודה. בהתאם לתוכנית המקודמת, יוקמו בשכונה 1,876 יחידות דיור יחד עם 500 יחידות דיור מוגן. תוכנית השכונה, שמוקמת במסגרת הסכם הגג שעליו חתמה ב־2017 עיריית אור יהודה והעומדת בראשה ליאת שוחט, כוללת רשת שבילים ירוקים, קאנטרי ופיתוח אינטנסיבי בפארק נחל איילון, שיכלול שימושים לפעילות פנאי, תרבות וספורט. במרכז השכונה החדשה יוקם ציר מרכזי ומבנים בני 17 קומות, תוך עירוב שימושים למגורים, מסחר, דיור מיוחד ומבני ציבור. השכונה תכלול מבני ציבור חדשניים ומתקדמים בהיקף של כ־101 דונם, בהם שני בתי ספר, גני ילדים ומכללה חדשה. בסמיכות לשכונה מוקם בימים אלו מתחם O PARK, מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.
17 צפייה בגלריה
שכונת נווה איילון. הדמיה: עירית ודרור אדריכלים
שכונת נווה איילון. הדמיה: עירית ודרור אדריכלים
שכונת נווה איילון. הדמיה: עירית ודרור אדריכלים
ראש העירייה ליאת שוחט מציינת: "אור יהודה הופכת להיות המרכז של המרכז ומשנה את פניה באופן מואץ. התוכנית החדשה כוללת פארק ענק, אזור תעשייה שימשוך רבים וכמובן, שכונת מגורים שתיבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומהווה כבר היום אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר בגוש דן".
"הנגישות המקסימלית לכל עורקי התנועה"
בין החברות שבונות בשכונה ניתן למצוא את חברת שיכון ובינוי. בחברה מספרים כי: "השכונה מוקמת לצד שכונת רמת פנקס במערב העיר ותכלול כ־2,500 יחידות דיור, כאשר שיכון ובינוי נדל"ן מחזיקה בבעלותה 600 יח"ד המצויות בשלבי תכנון. תוכנית השכונה כוללת רשת שבילים ירוקים, קאנטרי ופיתוח אינטנסיבי בפארק נחל איילון, שיכלול שימושים לפעילות פנאי, תרבות וספורט".
חברה נוספת הבונה בשכונה היא עץ השקד, עם הפרויקט "שקד על הפארק". אליאב בן שמעון, מנכ"ל החברה: "הנגישות המקסימלית לכל עורקי התנועה המרכזיים הן מבחינת כבישים והן מבחינת קו המטרו העתידי תאפשר הגעה לכל מקום בזמן קצר. הקבוצה בחרה להשתתף בבניית השכונה מתוך הבנה שהיא עתידה להיות בין המבוקשות ביותר לאור מיקומה, נגישותה וכל היתרונות שתדע להציע לרוכשי הדירות. החברה תקים שני מתחמים המונים 161 יח"ד ב־2 בנייני בוטיק בני 6 קומות, הממוקמים על ריאה ירוקה, 2 מגדלונים ולצידם קוטג'ים אורבניים, שיציעו 12 דירות בסך הכול, דירות גן בנות 2 קומות עם כניסות נפרדות וכן פנטהאוזים על קומה שלמה".
נווה איילון, אור יהודה
מספר דירות בשכונה: 1,876
מיקום: מערב העיר
נגישות: חיבור לכבישים 461 ו־412; תכנון לתחנת מטרו בעתיד

בת ים: פארק הים

-שכונת פארק הים בבת ים נקראת כך לאור העובדה שהיא הוקמה בהיקפו של פארק הנושק לחוף הים. בשכונה, הממוקמת בדרום־מערב העיר, מגדלי מגורים עם דירות רבות הצופות לים. בחלק שכבר נבנה ישנן 1,900 יחידות דיור במגדלים, ובחלק ההולך ונבנה, יצטרפו בהמשך למעלה מ־4,050 יחידות דיור חדשות.
השכונה מורכבת מפארק מרכזי, המשלב טבע עירוני, שטחי משחק וספורט. לפארק מובילים שבילי אופניים המנגישים את מוסדות הציבור ללא צורך ברכב. בשכונה מתוכננים תיכון, מרכז ספורט, שלושה בתי ספר יסודיים (אחד מהם בית ספר סביבתי, שנמצא בממשק עם השמורה החופית), גני ילדים, מעונות ובית כנסת.
החלק המזרחי של השכונה יהיה נגיש לרכבת הקלה, שעתידה להתחיל לפעול בקרוב. החלק המערבי יהיה נגיש לקו המטרו המתוכנן בימים אלו. קו זה יקשר את בת ים לשאר המטרופולין ולנתב"ג. נוסף על כך השכונה נמצאת בסמיכות לרובע העסקים המתפתח והצפוי להוסיף מקומות עבודה רבים, גם הם בנגישות רגלית, לצד עירוב שימושים בשכונות סמוכות.
"מענה לצרכים בתוך השכונה"
"את השכונות החדשות מאפיינת בעיקר העובדה, שתושביהן מקבלים מענה שלם לצרכים בתוך השכונה. בתי ספר, חינוך, תשתיות מפותחות, מרכזי תעסוקה, דרכי גישה – הכול בשכונה אחת", מסבירה טלי כהן, סמנכ"לית שיווק שפיר מגורים. "דוגמה לשכונה כזו היא פארק הים בבת ים. חברת שפיר עומדת להקים בה מגדל בן 20 קומות, עם 73 יח"ד, 6-3 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. השכונה קרובה לחוף הים וכן עם גישה קרובה לכביש 20".
17 צפייה בגלריה
פארק הים בת ים
פארק הים בת ים
פארק הים בת ים
(צילום: עמי לאור)
חברה נוספת שבונה בשכונה היא אזורים. החברה מקימה במתחם מגדל בגובה 27 קומות עם 113 דירות. במרכז המתחם יעבור שביל המוביל לפארק שגובל בחוף הים. בפרויקט דירות 3, 4 ו־5 חדרים וכן מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. המיקום מאפשר לדיירים הפונים לכיוון מערב נוף פתוח לים. גיל גורביץ', סמנכ"ל שיווק באזורים, מתייחס לתמהיל הרוכשים: "אנחנו רואים היום משקיעים רבים שמגיעים כבר בשלב הפריסייל ורוכשים דירות בשכונות שנבנות כעת על חוף הים, מתוך הבנה שזהו משאב מבוקש שהולך ונגמר בישראל. הגידול המשמעותי הוא בקרב מצמצמי דיור ישראלים, שמכרו דירות גדולות בערים במעגלים רחוקים יותר מהים, כמו ירושלים, רחובות, כפר סבא ועוד, ועכשיו רוכשים דירות 5-3 חדרים באותן שכונות חוף, מבלי שיצטרכו להכניס יד לכיס".
גם חברת שפונדר פדלון בונה בשכונה. עידו פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצה, מסביר את היתרונות: "לשכונה נקודת פתיחה בלתי רגילה. היא נמצאת בתחילת ההקמה ונהנית ממחירי דירות נמוכים עדיין ביחס למיקום במרכז הארץ ועל קו החוף. קירבת הפרויקט והשכונה לתל אביב מחד ולשפת הים מאידך מהווה אלמנט משמעותי בפוטנציאל העלייה בערך הנכסים. פרויקט 'BRIZO', שאנו בונים בשכונה, ממוקם כ־500 מטרים מהחוף וכולל שני מגדלים למגורים ומסחר, האחד בגובה 23 קומות והשני בגובה 20 קומות. הפרויקט כולל 159 יחידות דיור. שני הבניינים נמצאי בשלבי בנייה, כאשר רוב הפרויקט נמכר, ונותרו רק 16 דירות לשיווק. מחירי הדירות שנותרו לשיווק הוא החל מ־3.030 מיליון שקל.
חברת צרפתי שמעון פועלת אף היא בשכונה החדשה. לחברה פרויקט בשם "Sea&Park", שיכלול כ־600 יחידות דיור ב־7 מגדלים בני 23 קומות. השלב הראשון בפרויקט קיבל התר בנייה, והוא כולל 2 מגדלים עם 175 יח”ד חדשות. תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות 3, 4, 5 חדרים ופנטהאוזים, בכל מגדל לובי ושתי קומות חניון תת־קרקעי. לדברי אבי צרפתי, מנכ”ל משותף בקבוצת צרפתי שמעון: “הקירבה לים ולטבע היוותה השראה בתכנון ועיצוב המגדלים בידי משרד טיטו אומן אדריכלים, בדגש על דירות גדולות ומרווחות. למרגלות המגדלים משתרע פארק בגודל של 12 דונם במרכזו בריכה אקולוגית. דירת 4 חדרים בפרויקט נמכרת החל מ־3.29 מיליון שקל. אנו עדים לביקושים גבוהים, כאשר ההתעניינות מגיעה במיוחד מקרב משפחות ואוכלוסייה צעירה וחזקה, לצד לקוחות שמגיעים מחוץ לעיר וכן קהל של משקיעים שמבינים את הפוטנציאל”.
פארק הים, בת ים
מספר דירות בשכונה: כ־6,000
מיקום: דרום־מערב העיר
נגישות: ליד הקו האדום של הרק"ל, תחנת מטרו עתידית

ראשון לציון: מתחם האלף

-מתחם האלף, הממוקם במערב העיר, נקרא כך בשל העובדה ששטח המתחם כולו עומד על 1,000 דונם. בשכונה צפויות להיבנות כ־5,600 יחידות דיור. בעיריית ראשון לציון מקדמים שינוי תב"ע שיאפשר בניית כאלף יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח במתחם. מהעירייה נמסר כי: "מתחם האלף תוכנן בסטנדרט עירוני מוקפד, חדשני ומתקדם, המציע את מלוא היתרונות הפונקציונליים של נגישות תחבורתית וגמישות תכנונית. במתחם עירוב שימושים אינטנסיבי, מגורים לצד תעסוקה, מסחר ובילוי, כך שמי שיבחר לגור בו, ייהנה מכל העולמות במתחם אחד. כמו כן מתחם האלף נמצא בסמיכות לעורקי תחבורה מרכזיים - כביש 4, כביש 20 (איילון) וכביש 431, ותושבי השכונה עתידים ליהנות מקירבה למוקדי תחבורה ציבורית - תחנת הרכבת משה דיין ושלושה קווים של הרכבת הקלה, שיעברו בסמוך". בשכונה צפויים להיות כ־110 דונם של פארקים וריאות ירוקות לצד מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, מתנ"סים, בתי כנסת, שירותי רפואה, מרכז מסחרי, קאנטרי ועוד. יחידות הדיור הראשונות במתחם צפויות להתאכלס באוקטובר 2024, כאשר ברבעון הראשון של שנת 2023 קבוצת דיסקונט, המונה כ־5,000 עובדים, עתידה להתאכלס במתחם התעסוקה.
"הערך המוסף - אדיר"
אחת החברות שבונה במתחם האלף היא אלקטרה מגורים. בחברה מספרים, שמדובר בפרויקט לאומי עם השקעה ותכנון יוצאי דופן. "הערך המוסף, שלפיו אפשר לגור במגדל יוקרתי וסביבך ישנם כל השירותים והאפשרויות, הוא אדיר - בדיוק כמו שקורה בערים מרכזיות בעולם. זו איכות החיים אחרת לחלוטין, כאשר ליד הבית יש אפשרויות תעסוקה בהיקפים גדולים, בתי קפה וחנויות, בתי ספר וגני ילדים, פארקים, פתרונות מתקדמים ויעילים של תחבורה ציבורית ומקומות בילוי. והכול במרחק הליכה קצר, ללא צורך להיכנס לרכב הפרטי או אפילו להחזיק באחד כזה באופן קבוע".
17 צפייה בגלריה
מתחם האלף. "נגישות תחבורתית וגמישות תכנונית"
מתחם האלף. "נגישות תחבורתית וגמישות תכנונית"
מתחם האלף. "נגישות תחבורתית וגמישות תכנונית"
( הדמיה: טוטם הדמיות)
לאלקטרה מגורים שלושה פרויקטים במתחם. "אלקטרה לייף סטייל במתחם האלף", פרויקט המגורים הראשון שיצא לשיווק בשכונה וכולל 212 יחידות דיור בשלושה מגדלי מגורים בני 18 קומות. עוד מקדמת החברה, בשיתוף עם חברת מבנה, את הקמתו של פרויקט שיכלול מעל 400 יח"ד להשכרה ולסטודנטים וכן מסחר ותעסוקה. לגבי הפרויקט השלישי סיפרו בחברה, כי: "החברה השלימה לאחרונה רכישת קרקע עבור שני מגדלי מגורים נוספים, בצמוד לפרויקט המגורים הנוכחי, כשלב ב' של פרויקט 'אלקטרה לייף סטייל', עם 130 יחידות דיור".
מתחם האלף, ראשון לציון
מספר דירות בשכונה: 5,600
מיקום: מערב העיר
נגישות: סמיכות לנתיבי
איילון, תחנת רכבת משה דיין ותחנת רק"ל עתידית

רמלה: נאות שמיר

>שכונת נאות שמיר קרויה על שם יצחק שמיר, ראש ממשלת ישראל השביעי שכיהן בין היתר גם כיו"ר הכנסת, ראש האופוזיציה ושר החוץ. השכונה ממוקמת בדופן המערבית של העיר, בצמוד לבאר יעקב. מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה, מספר עוד על השכונה ועל יתרונותיה: "השכונה תחומה ממערב על ידי כביש 200, שיחובר לכביש 1, וכך יהווה עורק תנועה משמעותי. במרכזה, לאורך רחוב ארנס, מתוכנן הקו החום, בו תעבור מערכת תחבורה ציבורית שתייצר קישוריות מהירה לערים הסובבות".
נאות שמיר מונה כ־3,700 יח"ד בתמהיל מגוון, לצד מוסדות ציבור, שטחים פתוחים, שטחי מסחר ותעסוקה ומרכז תחבורה.
17 צפייה בגלריה
נאות שמיר רמלה. "עירוב שימושים משמעותי"
נאות שמיר רמלה. "עירוב שימושים משמעותי"
נאות שמיר רמלה. "עירוב שימושים משמעותי"
(צילום: עמי לאור)
"מדובר בשכונה שתוכננה תוך תפיסה כי מירב השירותים לתושב יינתנו בתחומה, וימנעו צורך בנסיעות תכופות", ממשיך וידל ומוסיף, "איכות החיים המוצעת לתושב הינה גבוהה בשל ריבוי השירותים המוצעים בה וסמיכותם למגורים. כן מוצע עירוב שימושים תוך שילוב קומות מסחר ומשרדים במבני המגורים. השכונה מכוונת לתת מענה למגוון אוכלוסיות: החל בהיצע רחב של יח"ד קטנות, המותאמות לצורכי משקי בית קטנים, ועד ליח"ד רחבות ידיים. כמו כן מוצעות יחידות דיור מיוחד, שתשמשנה כמעונות סטודנטים או כדיור מוגן. בשכונה מתוכננים מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר, בתי כנסת ומקווה, לצד אולם ספורט, שני מגרשי כדורסל פתוחים, פארקים הכוללים מתקני משחק חדישים, טיילת לאורך הדופן המערבית ושבילי אופניים. כמו כן יוקם בשכונה איצטדיון עירוני חדיש, המונה כ־10,000 מושבים ומתקנים נלווים".
"שכונה עצמאית בתוך העיר"
אחת החברות שמשווקת דירות בשכונה היא פרשקובסקי. לחברה פרויקט בשם "פרשקובסקי בנווה דורון", הכולל 24 בניינים בני 28-6 קומות, עם היצע של כ־1,800 יח"ד. החברה מציעה בשכונה דירות לרכישה, דירות להשכרה לטווח ארוך ושטחי מסחר ומשרדים. נכון להיום משווקות דירות 3 חדרים בסכום של החל מ־1.83 מיליון שקל, 4 חדרים החל מ־2.29 מיליון שקל, 5 חדרים החל מ־2.4 מיליון שקל ודירות 6 חדרים החל מ־2.77 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט צפוי בסוף 2023.
כאמור, לחברה גם דירות להשכרה במתחם במחיר של החל מ־5,800 שקל לחודש לדירות 5 חדרים והחל מ־6,320 שקל לחודש לדירות 6 חדרים. בחברה מספרים, כי קהל הרוכשים מורכב ממשדרגי דיור, מצמצמי דיור זוגות צעירים ומבוגרים מכל הארץ, בעיקר מבת ים, חולון, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה ובאר יעקב הסמוכות.
עוד מספרים בחברה, כי לשכונה יתרון משמעותי בכך שהיא "שכונה עצמאית בתוך העיר, הכוללת שימושים מעורבים של מסחר ותעסוקה לאורך השדרה הראשית. בשכונה מערך רחובות עם מדרכות רחבות, שבילי אופניים, פארק וריאות ירוקות, ריהוט רחוב, מבני ציבור, מוסדות חינוך וקהילה, שישרתו הן את השכונה החדשה והן את תושבי השכונות הסמוכות והעיר כולה".
נאות שמיר, רמלה
מספר דירות בשכונה: 3,700
מיקום: מערב העיר
נגישות: חיבור לעיר הוותיקה ולכביש 200

לוד: הרובע הבינלאומי

>ממערב לעיר לוד, על קרקעות שהועברו ממושב ניר צבי, מקודמת תוכנית לשכונת הרובע הבינלאומי. שמה של השכונה ניתן לה בשל קרבתה לנמל התעופה הבינלאומי של ישראל, והכוונה של עיריית לוד למשוך אליה קהילות יהודיות מכל רחבי העולם. בעירייה מספרים, כי מדובר בתוכנית הגדולה ביותר במסגרת הסכם הגג שנחתם בין המדינה לעיר. תכנון השכונה מתבצע על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לוד יחד עם החברה הממשלתית לדיור "דירה להשכיר". שכונת הרובע הבינלאומי מוקמת על שטח של כ־1,600 דונם וכוללת כ־11.5 אלף יחידות דיור חדשות וכן מבני ציבור, לצד מבנים העונים על צרכים משלימים של העיר. עוד תכלול השכונה כיכרות עירוניות ובהן שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים, שטחים פתוחים והרחבת תחנת הרכבת הקיימת. בשכונה יוקמו מבני מגורים בני 7 עד 15 קומות כשמתוכן יוקצו 2,200 דירות קטנות. עוד כוללת התוכנית 600 יחידות דיור מוגן, 111 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 35 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים. במרכז השכונה ובחיבור עם שכונת גני אביב הוותיקה מתוכנן פארק אקליפטוסים גדול, לצד כיכרות, מבני ציבור ושבילים עבור הולכי רגל ואופניים. עוד נמסר מעיריית לוד: "מיקומו הגיאוגרפי של הרובע הבינלאומי הופך אותו לבורג מרכזי במארג התחבורה העירוני. התכנון ברובע שם דגש על שיפור התחבורה באזור, במטרה ליצור רצף עירוני בין העיר הקיימת ובין השכונה החדשה. כך מחדדת התוכנית את אופיו של כביש מספר 200, שיתפקד כדרך העוברת בתוך העיר ומחברת בין הרובע החדש לעיר הקיימת, וכן כדרך מקשרת בין כביש מספר 200 לכביש 44 ולעורקי התחבורה המרכזיים של כביש מספר 1 וכביש מספר 40. הרובע החדש יוסיף עשרות אלפי תושבים ומאות עסקים לעיר. אלה ייהנו מקירבה לתחנת רכבת גני אביב, שממנה ניתן להגיע לתל אביב בתוך 12 דקות. במסגרת התוכנית, תשודרג תחנת הרכבת, וסביבתה צפויה להפוך למוקד עירוני פעיל ושוקק חיים של מגורים, מסחר ותעסוקה. האכלוס העתידי של השכונה צפוי להתרחש בין השנים 2025-2023".
"עיר קטנה ומודרנית בתוך עיר"
בין החברות שמשווקות פרויקט בשכונה ניתן למצוא את חברת אבני דרך. בחברה מספרים על "עיר קטנה ומודרנית בתוך עיר, המותאמת לזוגות צעירים ומשפחות עם ילדים ומציעה להם חיים באווירה כפרית. לוד, העוברת מהפכה של ממש, צפויה בשנים הקרובות להפוך למטרופולין משמעותי בין גוש דן לירושלים ובין מטרופולין באר שבע למטרופולין חיפה". לחברה פרויקט בשם "קדמת ניר צבי", הממוקם בפאתי הרובע הבינלאומי, וכולל 251 יחידות דיור ב־13 בניינים ו־72 צמודי קרקע. 72 יחידות דיור צפויות להתאכלס במהלך שנת 2023.
17 צפייה בגלריה
הרובע הבינלאומי. הדמיה: זיתוני הדמיות אדריכליות
הרובע הבינלאומי. הדמיה: זיתוני הדמיות אדריכליות
הרובע הבינלאומי. הדמיה: זיתוני הדמיות אדריכליות
הרובע הבינלאומי, לוד
מספר דירות בשכונה: 11,500
מיקום: ממערב לעיר
נגישות: תחנת רכבת סמוכה, חיבור לכבישים 1 ו־44

לוד: נופי בן שמן

>לוד מתפתחת, ובחסות הסכם הגג שנחתם מול הממשלה, הוחלט על הקמת שכונות חדשות שימשכו אוכלוסיות איכותיות של זוגות צעירים ומשפרי דיור. אחת מהשכונות, שמוקמת בין לוד למושב בן שמן, ממזרח לכביש 40, היא נופי בן שמן. שמה ניתן לה בשל מיקומה על רקע נופי יער בן שמן וכיוון שהיא מוקמת על שטחי המושב שסופחו ללוד. עיריית לוד מובילה את התוכנית להקמת השכונה החדשה בשיתוף עם כלכלית לוד והחברה הממשלתית לדיור "דירה להשכיר". הפיתוח נמצא בשלבים מתקדמים, ומעל 1,000 יח"ד כבר שווקו. האכלוס צפוי להתרחש בשנים 2024-2023.
מהעירייה נמסר כי: "נופי בן שמן מתוכננת כשכונה חדשנית ומודרנית במתכונת עירוב שימושים. היא משלבת מגורים במגוון טיפוסי בינוי, מבני ציבור, אזורים ירוקים ורמת שירות גבוהה למסחר ותעסוקה".
17 צפייה בגלריה
הדמיית הפארק בשכונת נופי בן שמן, לוד
הדמיית הפארק בשכונת נופי בן שמן, לוד
הדמיית הפארק בשכונת נופי בן שמן, לוד
(הדמיה: מייסליטס כסיף רויטמן אדריכלים)
שטח השכונה כולה כ־850 דונם, והיא תמנה כ־4,500 יחידות דיור, ביניהן מוקצות 400 יח"ד להשכרה ארוכת טווח ו־300 נוספות לדיור מוגן לאוכלוסייה המבוגרת. עוד מספרים בעירייה, כי מתוכננת הקמת קריית חינוך עם מוסדות לכל הגילאים, מהגן עד התיכון, לצד שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ־16,000 מ"ר. מעטפת השכונה כוללת את התוכנית "פארק הנחלים" על גדות נחל גזר – מתחם פנאי ונופש בשטח של כ־180 דונם להנאת תושבי העיר והאזור. במקביל פיתוח השכונה והתשתיות כולל גם הקמה של מערכת דרכים, המקשרת בינה ובין מרכז העיר הוותיק. התכנון מאפשר ומעודד תחבורה ציבורית כחלק מתפיסת העירוניות.
"מודל היברידי המשלב מרחב אורבני וטבע"
חברת שיכון ובינוי מקימה בשכונה את הפרויקט "חלומות בן שמן", שצפוי להתאכלס במהלך 2023-2022. "מיקומו הנדיר של המתחם, בין יער בן שמן לנחל גזר, אִפשר יצירת מודל היברידי המשלב מרחב אורבני וטבע עירוני, רחובות וצירים ירוקים, שטחי גינון ציבוריים, אגם אקולוגי, גינה קהילתית ועוד", מציינים בחברה ומספרים, שהמתחם כולל 530 יח"ד בטכניקת עירוב שימוש. הדבר מאפשר לדיירים ליהנות ממרקם חיים כולל בלב סביבה אורבנית, המאגדת מגורים, מסחר, עבודה, תרבות ופנאי. המתחם כולל גם טיילת המחוברת לפארק הנחל, שני אגמים ופארק עצום לאורך יער בן שמן.
חברה נוספת הפועלת בשכונה היא קבוצת אהרוני, הבונה ומשווקת את הפרויקט "UP VIEW". הפרויקט כולל 712 יח"ד בנות 3,4,5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, וזאת ב־10 מבנים של 10, 22 ו־29 קומות. "הפרויקט נבנה בסטנדרט בנייה ומפרט גבוה, הכולל חדרי כושר, חדרי משחקים מועדוני דיירים, חללי עבודה משותפים ונוף הצופה ליער בן שמן ולפארק", מספר נדב אהרוני, סמנכ"ל השיווק בקבוצה ומוסיף: "בחרנו להתמקד בשכונה בעיקר בשל מיקומה במרכז ובצמוד לצירי תנועה מרכזיים. כחלק מהתוכנית החינוכית שגובשה לשכונה, יוקמו גני ילדים במרחק של עד 300 מטר מכל מבנה מגורים, וכך גם במסגרת הפרויקט שלנו".
נופי בן שמן, לוד
מספר דירות בשכונה: 4,500
מיקום: מזרח העיר
נגישות: יציאה לכביש 40 ולשכונת אחיסמך

באר שבע: פארק הנחל ונאות הדרים

>שכונת הפארק בבאר שבע היא אחת מהשכונות החדשות והגדולות בישראל. בשכונה המשתרעת על שטח של כ־1,150 דונם, נבנו ונבנות למעלה מ־5,000 יח"ד, החל בבניינים בני שמונה קומות וכלה בבתים צמודי קרקע. עוד בשכונה: מרכזים מסחריים שכונתיים, בתי ספר, גני ילדים ומוסדות ציבור וחינוך נוספים.
ייחודה של השכונה במיקומה בצמוד לפארק נחל באר שבע, מכאן גם שמה. הפארק משתרע על שטח של 5,300 דונם, כולל אגם מלאכותי גדול, גשרים ואיים מלאכותיים, ועתיד לכלול גם מזח לסירות פדלים, מסעדה ובתי קפה. עוד בפארק: שטחים ירוקים פתוחים, אמפיתיאטרון ל־12 אלף צופים, אתרים ארכיאולוגיים ייחודיים, פארק צפרות, שבילי אופניים והליכה, מתקני משחק בצד אתרים היסטוריים, אתרי מורשת וטיילות הפרוסות לאורך גדות הנחל.
בעיריית באר שבע מספרים, כי לאחרונה פורסם מכרז להקמת קומפלקס של בריכות
17 צפייה בגלריה
שכונת הפארק בבאר שבע. פארק, אגם ונחל
שכונת הפארק בבאר שבע. פארק, אגם ונחל
שכונת הפארק בבאר שבע. פארק, אגם ונחל
(צילום: דיאגו מיטלברג)
שחייה, ספורט, נופש ופנאי בפארק הנחל בעיר. מדובר במכרז D.B.O.T, שבמסגרתו היזם הזוכה מתחייב לתכנן להקים ולהפעיל את המרכז החדש למשך 25 שנה, כאשר בתום התקופה המרכז יועבר לעירייה.מהאמפיתיאטרון שבפארק הנחל מתוכנן פארק ליניארי, שיחבר את הפארק גם לשכונת נאות הדרים, הנמצאת כיום בבנייה. השכונה תיבנה על שטח של 163 דונם, ותכלול בסך הכול כ־1,200 יחידות דיור ב־20 בנייני מגורים בני 20-7 קומות.
"התשתיות קדמו לאכלוס"
קבוצת שובל, אחת החברות הבונות בשכונה, משווקת פרויקט צמודי הקרקע בשם "צהלה בנגב", לצד פרויקט "באר שבע טאצ'", שאותו סיימה למכור בשכונת פארק הנחל. לדברי ישי רוט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת שובל, מתוך 153 צמודי קרקע בפרויקט נותרו לשיווק 28 צמודי קרקע במגרשים גדולים, במחירים הנעים בין 2.7 ל־3.8 מיליון שקל. שטח הבתים יהיה בין 200-160 מ"ר, והם יכללו 7 חדרים, עם חצרות בגדלים הנעים בין 225 מ"ר ל־540 מ"ר. "מדובר במתחם שהוא במידה רבה מעין כפר בתוך השכונה", כך לדברי רוט שהוסיף, "רוב מוחלט של רוכשי באר שבע טאצ' הם תושבי העיר או תושבים חוזרים. מדובר בשכונה החדשה הראשונה בישראל, שבה התושבים לא גרים באתר בנייה, לאור העובדה שהתשתיות קדמו לאכלוס. הפרויקט התחיל להתאכלס בשלהי 2021, לאחר שפיתוח שלב א׳ הסתיים לגמרי, לרבות פתיחת מוסדות החינוך".
בנאות הדרים בונה גם חברת אביסרור משה ובניו. לחברה פרויקט בשם "אביסרור בנאות הדרים", הכולל 600 יחידות דיור ב־14 מגדלים. לדברי יורם אביסרור, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברה, "נאות הדרים מושכת זוגות צעירים ומשפרי דיור מהעיר ומכל אזור הדרום. השכונה מציעה להם את חוויית המגורים השלמה – איכות חיים, נגישות, קירבה למוקדי בילוי ותעסוקה ועוד. גולת הכותרת של הפרויקט הייחודי הן מרפסות הגן התלויות, לראשונה בעיר, שמקנות לדיירים תחושה של מגורים בצמוד קרקע בדירה בבניין קומות".
פארק הנחל, באר שבע
מספר דירות בשכונה: 5,000
מיקום: דרום־מזרח העיר
נגישות: שלוש יציאות לכביש 25

נאות הדרים, באר שבע
מספר דירות בשכונה: 1,200
מיקום: דרום־מזרח העיר
נגישות: חיבור לשכונת הפארק

אשקלון: עיר היין

>שכונת עיר היין עתידה לכלול עם סיומה כ־11 אלף יחידות דיור. על מקור שמה מספרים בעירייה: "השכונה נקראת על שם האחוזה הביזנטית שהייתה במקום ונחפרה על ידי רשות העתיקות. נמצאו שם ממצאים שמלמדים על קיומם של יקבים, מחסני יין, בתי יציקה לבקבוקים וכדים. המקום היה לאזור תעשייה בתקופה הביזנטית וייצרו שם יין ושמן שהיה נפוץ בכל אגן הים התיכון. מדובר במאה הרביעית עד המאה השביעית". בעירייה מתייחסים גם לייחודיות של השכונה הצפונית לעיר: "יתרון עיקרי הוא פארק הייטק, שיוקם בפאתי השכונה ויהווה מרכז התעסוקה, המסחר והתחבורה המרכזי והגדול בישראל. העבודות להקמת TERA PARK אשקלון, פארק ההייטק הגדול בישראל, יצאו לדרך, והוא יכלול אלפי משרות חדשות לתושבי העיר, מרכז תחבורה מתקדם, מרכז מסחר, מלונאות ופנאי. הפארק יהווה ביטוי לפריחה בנדל״ן, בחינוך ובתעסוקה באשקלון ויהיה בסיס פורה לשיתוף פעולה בין גורמי אקדמיה, מו"פ, טכנולוגיה, עסקים ותעשייה מהשורה הראשונה בארץ ובעולם. כמו כן הדגש ברחבי השכונה הוא על המרחבים הירוקים, למשל פארק עיר היין - פארק ירוק בלב שכונת המגורים. פארק זה, שבנייתו נמצאת בעיצומה, צפוי להיות אתר מרשים ביופיו, בלב שכונת המגורים החדשה, עיר היין. הפארק ישתרע על שטח של 600 דונם, והמבקרים בו ייהנו מחדשנות, ארכיאולוגיה, הופעות מוזיקה, פעילות אקסטרים, מסעדות, מתקני ספורט ועוד". עוד על־פי העירייה, מבני הציבור המתוכננים בשכונה, יכללו: בתי ספר יסודי, בתי ספר מקיף, עשרות גני ילדים, מרכז ספורט קהילתי, מרכזים מסחריים, בתי כנסת ומקוואות, מתחם מצוינות בכדורגל (בשיתוף ההתאחדות לכדורגל) ומאות דונמים של שטחים פתוחים בפארק עיר היין ולאורך השכונה עצמה.
"השכונה מתוכננת כשכונה הוליסטית"
אחת החברות שמשווקת פרויקט בשכונה היא קבוצת גבאי. רועי פפר, מנהל שיווק ומכירות בקבוצה, מספר: "השכונה מתוכננת כשכונה הוליסטית, כלומר היא כוללת את כל היתרונות והנוחות לתושביה, לרבות מתחמי תעסוקה, תחבורה, פנאי ותרבות ובמרחק הליכה. לרוב הדירות בשכונה יש שתי חניות ומחסן. הפרויקט שלנו, 'SELECTED', כולל 354 יחידות דיור ב־6 בניינים, עם דירות 4, 5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. המחיר הוא החל מ־1.895 מיליון שקל בקומות גבוהות". פפר מספר גם על תמהיל הרוכשים: "רוכשים רבים בשכונה הם צעירים מהעיר ומיישובי הסביבה, שמבינים את הפוטנציאל הגלום באשקלון ובעיר היין בפרט, שצפויה לדעתי להפוך לשכונה המובילה של העיר. כמו כן זמן הנסיעה מאשקלון לתל אביב כיום הוא פחות משעה, ובהמשך תוקם תחנת רכבת בפאתי השכונה, שתאפשר לתושביה להגיע ברגל או על אופניים ולעלות על רכבת מהירה לתל אביב מבלי להזיז את האוטו – דבר שלא מתקיים בהרבה מקומות שבהם תחנת הרכבת מנותקת מהעיר".
17 צפייה בגלריה
עיר היין אשקלון. צילום: אדי ישראל
עיר היין אשקלון. צילום: אדי ישראל
עיר היין אשקלון. צילום: אדי ישראל
שכונה: עיר היין אשקלון
מספר דירות בשכונה: 11,466
מיקום: צפון־מזרח העיר
נגישות: תחנת רכבת קרובה וחיבורים לעיר הוותיקה

נקודה למחשבה / אורטל ליבר, סמנכ"לית שיווק בחברת רוטשטיין

איך בוחרים שכונה "על הנייר"?
קניית דירה היא הרבה מעבר לעסקה כלכלית. אנו פוגשים במשרדי המכירות מדי יום אנשים שמגיעים עם חלום לגבי מראה הבית שלהם, ולכן בשונה מרכישת דירה מיד שנייה, רכישת דירה חדשה "על הנייר" מהווה תמיד אתגר בפני רוכשים, שנדרשים לדמיין את התוצאה הסופית על סמך שרטוטים אדריכליים והדמיות מתקדמות. הפרויקט הוא חלק ממרקם עירוני שלם, ולכן הקושי מתעצם כשרוכשים דירה בשכונה חדשה שנמצאת בשיווק, בשלבי התכנון או הבנייה הראשוניים. איך יודעים שהשכונה החדשה תהיה טובה ותהפוך למבוקשת?
ראשית יש לבחון את הדירה בפרויקט הספציפי ולוודא שהיא מתאימה לציפיות ולמסגרת התקציב. לאחר מכן יש לבדוק לגבי כלל הפרויקט – כמה מבנים יכלול? כמה קומות? איך ייראו השטחים הציבוריים והיכן ממוקם הפרויקט בשכונה. בהמשך צריך לעשות זום־אאוט ולהסתכל על המפרט הכללי של השכונה.
17 צפייה בגלריה
אורטל ליבר
אורטל ליבר
אורטל ליבר
(צילום: רמי שלוש)
אחד מהשיקולים המרכזיים בבחירת השכונה הוא הקירבה למרכזי תעסוקה ומסחר. ככל שמרכז התעסוקה מהווה מוקד משיכה עבור עסקים ועובדים איכותיים, כך הביקוש לשכונה צפוי לעלות והיא תיחשב לאטרקטיבית יותר. חשוב לבדוק האם ישנם גם מרכזי בילוי ופנאי שאליהם ניתן להגיע בקלות ללא צורך לנסוע רחוק.
שכונה חדשה היא מגה־פרויקט, הכולל אלפי עד עשרות אלפי יחידות דיור שדורשות פיתוח תשתיות כולל מוסדות חינוך. חשוב לבדוק, למשל, כמה גנים ובתי ספר צפויים לקום ולתת מענה לתושבים.
המיקום מהותי ועשוי להשפיע על הביקוש לשכונה ועל איכות החיים בה. כל מי ש"זוכה" לעמוד בפקקים מדי יום יוכל להעיד שמשבר התחבורה מחריף עד כדי השפעה משמעותית על קבלת החלטות. שכונה עם נגישות תחבורתית טובה בסמוך לכבישים ראשיים ודרכי כניסה ויציאה טובות, קרבה לתחנת רכבת ואף לקווי המטרו העתידיים, צפויה ליהנות מעליית ביקושים בעתיד.
גם התכנון העירוני משפיע מאוד על איכות החיים והאטרקטיביות. ככל שבשכונה יש פארקים רחבי ידיים, שמאפשרים להורים ולילדים להגיע אליהם בקלות, גני שעשועים ומרכזים קהילתיים, הרי שכך ניתן לצאת בקלות מהבית עם המשפחה, לעשות ספורט ולפגוש את השכנים בשבילים ולפתח חיי קהילה מעשירים. ישנן רשויות שמשקיעות בשיקום נחל העובר בשכונה החדשה, או בהקמת מזרקות ובריכות אקולוגיות שמוסיפות לנראות ולפיתוח הסביבתי.
ונקודה נוספת שבוודאי משפיעה היא הקירבה לים. מלבד נוף הכחול והפסטורלי הנשקף מהחלון, הקירבה לים מהווה אטרקציה לאורך כל השנה, החל מרחצה בימים החמים ועד ספורט ימי או הליכה לאורך חוף, והכול במרחק קפיצה מהבית.
בחירת שכונה המתאימה מבחינת המיקום, התכנון והפיתוח, מעניקה ערך מוסף גבוה לרוכשים, בין שהם בוחרים להשתקע בה או להשקיע בנכס ולראות תשואה מעליית ערכו ומדמי שכירות, כך שלבטח תסייע למשוך שוכרים פוטנציאליים בקלות.