סכסוך עבודה חדש עלול לשבש בקרוב את הגישה לנתב"ג: ההסתדרות הלאומית שבה מאוגדים נהגי החברת תור בוס, המסיעים את הנוסעים בין הטרמינלים ומגרשי החנייה בנתב"ג, הכריזה על סכסוך עבודה שיאפשר לנהגים לשבות מ-29 באוקטובר. לסכסוך שותף גם ארגון נהגי האוטובוסים, הפועל תחת ההסתדרות הלאומית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאז מאי 2018 מנהלים הנהגים משא ומתן קיבוצי מול החברה. המשא ומתן הבשיל לכדי הבנות וטיוטת הסכם כמעט סופי, אך עם פרוץ משבר הקורונה ומתוך הבנה כי פני הדברים השתנו, ההסתדרות הלאומית הסכימה להקפיא את החתימה על טיוטת ההסכם הקיבוצי המקורי.
1 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
בחודשים האחרונים התחדש המשא ומתן לקראת חתימת הסכם קיבוצי שיעגן את תנאי ההעסקה של עובדי תור בוס ואת יחסי העבודה בחברה. אולם לטענת העובדים, ערב חתימת ההסכם, העלתה החברה דרישות שרוקנו לדבריהם את ההבנות בין הצדדים ומנהלי תור בוס לא הגיעו אירוע שנקבע לחתימת ההסכם.
בשל כך, הודיעה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורנר, הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, כי הכריזה על סכסוך עבודה. מסוף החודש יוכלו עובדי החברה לנקוט בעיצומים ולהשבית את מערך השטאלים בנתב"ג, דבר אשר ישבית לחלוטין את מערך ההסעות לשדה התעופה ובתוכו, לקראת שיאי הטיסות של החורף בחופשת חנוכה שתתקיים השנה בין 28 לנובמבר ל-6 בדצמבר והטיסות לחופשות הכריסמס בהמשך החודש.
ששי שדה, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, מסר כי "נהגי תור בוס משוועים לבשורה לאחר ארבע שנים של משא ומתן. השנה האחרונה הייתה קשה ומלאה בשינויים שהקשו מאוד על העבודה בנתב"ג. המינימום שנדרש מההנהלה למען עובדיה היה לכבד את ההבנות שהגענו אליהם ולהתמסר לסיום התהליך, אולם לדאבוננו, ברגע האחרון קיבלה ההנהלה 'רגליים קרות' ולא חתמה על ההסכם. אנו מקווים שיתעשתו וישלימו את התהליך. נהגי החברה ראויים לזה ולא יוותרו על כך".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים, מסר כי "נהגי השאטלים במדינת ישראל הם נהגי תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שיזכו לתנאים הנאותים ביותר כראוי לעבודתם המסורה סביב השעון במשך 24 שעות ביממה".
מחברת תור בוס נמסר בתגובה: "הנהלת החברה מעוניינת להיכנס למשא ומתן באופן מיידי לצורך שיפור תנאי השכר של הנהגים. יחד עם זאת, ההסתדרות הלאומית מתנגדת ודורשת לחתום על הסכם מיידי בתנאי השכר הנוכחיים, זאת על מנת שתוכל לגבות דמי חבר מהעובדים".