נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומנהיגי מדינות ה-G7 סיכמו על איסור ייבוא של זהב מרוסיה, במסגרת הרחבת הסנקציות נגד מוסקבה בעקבות המלחמה של רוסיה באוקראינה. כך אמר היום (א') גורם בכיר בממשל האמריקני לרויטרס.
רוסיה אחראית לייצור של כ-10% מכל הזהב שנכרה בעולם מדי שנה, ואחזקות הזהב שלה גדלו פי שלושה מאז שסיפחה את חצי האי קרים ב-2014. לפי מקורות המעורים בנושא, ארצות הברית היא זו שגייסה את שאר המדינות החברות בארגון במטרה למנוע מהנשיא, ולדימיר פוטין, הכנסות חיוניות שדרושות לו כדי לממן את מלחמתו באוקראינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטילי זהב
מטילי זהב
מטילי זהב
(צילום: shutterstock)
הנשיא ביידן צייץ היום (א') כי "ארצות הברית הטילה על פוטין עלויות חסרות תקדים כדי למנוע ממנו את ההכנסות הדרושות לו כדי לממן את מלחמתו נגד אוקראינה. יחד, מדינות ה-G7 יכריזו לאסור ייבוא ​​של זהב רוסי - יצוא משמעותי שאחראי לעשרות מיליארדי דולרים עבור רוסיה".
לפי הדיווחים של גורמים רשמיים, משרד האוצר האמריקני יפרסם ביום שלישי את הקביעה על איסור ייבוא זהב חדש לארה"ב, בצעד שמטרתו לבודד עוד יותר את רוסיה מהכלכלה העולמית על ידי מניעת השתתפותה בשוק הזה. שאר מדינות ה-G7, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה צפויות להודיע על כך גם כן בימים הקרובים.
הסנקציות של מדינות המערב על רוסיה לא כללו עד כה הגבלות ישירות על יבוא זהב, אך בנקים ובתי זיקוק רבים ברחבי העולם הפסיקו לרכוש את המתכת הרוסית מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
הזהב נחשב לנכס משמעותי במיוחד מבחינת הבנק המרכזי הרוסי, שעומד בפני הגבלות גישה לחלק מנכסיו המוחזקים בחו"ל בשל הסנקציות המערביות. מניותיהם של כורי זהב רוסים שנסחרו בחו"ל קרסו השנה על רקע הקשיים במכירת זהב והחזר הלוואות לבנקים שהוטלו עליהם סנקציות.