הילה קן דרור בת התשע מתל אביב נכנסה לבידוד לאחר שהחבר הכי טוב שלה, שמבלה איתה בבית הספר של החופש הגדול, אובחן בנגיף הקורונה. תמר בוטל פריש בת ה-10, מתל אביב גם כן, שוהה בבידוד וכמותה מורי דנוך, בן שמונה וחצי. בריאיון לאולפן ynet הם סיפרו על "התחושה המבאסת" של הימצאות בבידוד בזמן חופשה.
קראו עוד:
3 צפייה בגלריה
ילדים בבידוד בחופש הגדול
ילדים בבידוד בחופש הגדול
מורי, בן שמונה וחצי, בבידוד: "משחק עם אמא משחקי קופסה"
(צילום: אלבום משפחתי)
"ביום שני האחרון, בשעות הערב, הודיעו לנו שאני צריכה להיות בבידוד", תמר משתפת, "החבר הכי טוב שלי בא אליי ביום חמישי לפני כן והסתבר שהוא נדבק בקורונה ולכן הבידוד. זה מאוד מבאס, דווקא בחופש הגדול שצריך ליהנות לא כיף להיתקע בבית בלי חברים. אנחנו מדברים עכשיו רק בזום".
תמר נבדקה פעמיים לנגיף, ובשתי הבדיקות קיבלה תוצאה שלילית. "החשש שאולי יש לי קורונה קיים תמיד", היא מודה, "המחשבה שאצטרך להיות בבידוד ארוך יותר מעציבה אותי, שאהיה סגורה כל היום בחדר ולא אפגוש חברים".
3 צפייה בגלריה
ילדים בבידוד בחופש הגדול
ילדים בבידוד בחופש הגדול
תמר בוטל פריש. "חוששת שאדבק בקורונה"
(צילום: אלבום משפחתי)
3 צפייה בגלריה
ילדים בבידוד בחופש הגדול
ילדים בבידוד בחופש הגדול
הילה בת העשר. "רואה הרבה טלוויזיה"
(צילום: אלבום משפחתי)
גם במקרה של מורי, ילד מהכיתה שבה הוא לומד נמצא חיובי לנגיף. "זה מעצבן מאוד, כי הצלחתי לעבור את השנה הזאת בלי בידודים, והנה דווקא בחופש הגדול זה קורה", הוא מספר, "אמא שלי איתי בבידוד, אנחנו משחקים משחקי קופסה ואני רואה קצת טלוויזיה".
"בבידוד ככה-ככה כיף" אומרת הילה שלומדת עם מורי עם מורי ונמצאת גם כן בבידוד. "אני משחקת ורואה הרבה טלוויזיה, זה מבאס שכולם בחופש ואני בבית".

נתוני התחלואה במערכת החינוך

מנתוני משרד החינוך המעודכנים ליום זה עולה כי 1,919 תלמידים ו-165 אנשי הוראה מאומתים לקורונה, ובסך הכול מספרם עומד על 2,084. כ-28.5% מהתלמידים החיוביים לנגיף לומדים בכיתות ז'-י"ב. כ-55.5% מהם, כלומר 1,063 תלמידים, לומדים בבתי ספר יסודיים. כ-16%, 310 במספר, נמצאים בגני ילדים.
מספר המבודדים כעת במערכת החינוך הוא 23,765, מהם 23,456 תלמידים ו-309 אנשי צוות.
תמר טרבלסי חדד השתתפה בהכנת הכתבה