אסון באלעד: תינוקת בת ארבעה חודשים נשכחה הבוקר (חמישי) ברכב בעיר אלעד במשך כמה שעות פונתה לבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב אנוש, ושם נקבע מותה. במקביל תינוקת שנפל עליה בסיס של ארון בטבריה פונתה לבית החולים פדה-פוריה בעיר, ומצבה מוגדר קשה מאוד.
לפי החשד הראשוני, אבי התינוקת מאלעד הגיע לכולל שבו הוא לומד ושכח את הפעוטה ברכב במשך כמה שעות. חבר של האב ביקש לשאול ממנו את המכונית בצהריים, ניגש לרכב, ואז גילה בו לתדהמתו את התינוקת. הרכב חנה מול הכולל ובמשך שעות איש לא הבחין בתינוקת שהייתה בתוכו.
2 צפייה בגלריה
מאמצי החייאה בתינוקת בת חצי שנה שהייתה סגורה ברכב באלעד
מאמצי החייאה בתינוקת בת חצי שנה שהייתה סגורה ברכב באלעד
צוותי מד"א בעיר אלעד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התינוקת ששהתה זמן ממושך ברכב סגור ברחוב רש"י באלעד התקבל במוקד מד"א במרחב ירקון בשעה 12:13. חובשים ופראמדיקים של מד"א החלו בפעולות החייאה בתינוקת, כבת חצי שנה, ופינו אותה לבית החולים שניידר. בעת שהתינוקת אותרה הטמפרטורה בחוץ הייתה 30 מעלות, וברכב הטמפרטורה הייתה כמובן גבוהה בהרבה.
דן צרפתי, עד ראייה, סיפר כי התינוקת "נלקחה לבית מדרש כדי שילדים קטנים בגנים הסמוכים לא יראו את ההמולה. עשו לתינוקת החייאה בבית המדרש וכולם קראו תהילים". אחד הברכים בכולל של האב הוסיף: "זה עצוב, פשוט טרגדיה לכולנו".
חובשי רפואת חירום במד"א יהודה פוריס ויונתן דדון סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה סביב הרכב. הביאו אלינו תינוקת שהייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. מיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, תוך כדי שאנחנו מקררים אותה. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי". בבית החולים, כאמור, נקבע מותה.
2 צפייה בגלריה
מאמצי החייאה בתינוקת בת חצי שנה שהייתה סגורה ברכב באלעד
מאמצי החייאה בתינוקת בת חצי שנה שהייתה סגורה ברכב באלעד
כוחות המשטרה ליד הכולל שאליו הלך האב
(צילום: שאול גולן)
לפי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", מתחילת השנה מתו ארבעה ילדים שנשכחו או נלכדו במכוניות. אשתקד מתו שישה ילדים מסיבות אלו. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בגלל קצר במוח בין הזיכרון לטווח ארוך לזיכרון לטווח קצר שגורם לנו לפעול על אוטומט. לרוב שכחה ברכב מתרחשת בשל יציאה מהשגרה, עומס, עייפות או הסחת דעת".
לדבריה, "בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות, ולגרום במהירות לקריסת מערכות אצל תינוקות ופעוטות. במיוחד היום, עם תחילת חופשת הקיץ, אני קוראת להורים לאמץ הרגלי התנהגות בטוחה - בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית לוודא שאף אחד לא נשכח, מתקשרים לבן או בת הזוג בסוף הנסיעה או משאירים חפץ חיוני במושב האחורי. במקביל, יש להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה בכל רכב שבו נוסעים ילדים מתחת לגיל 4".
זמן קצר לפני המקרה הקשה באלעד, תינוקת בת חמישה חודשים מטבריה נפגעה קשה מאוד כשבסיס של ארון נפל עליה במהלך מעבר בית.
בבית החולים פדה-פוריה בטבריה אמרו כי היא התינוקת שעליה נפל ריהוט כבד הגיעה אליהם כשהיא מונשמת, ובבדיקות נמצא קרע בכבד. היא הועברה לניתוח דחוף.
פורסם לראשונה: 13:01, 30.06.22