הם אנשים אנונימיים לחלוטין, אבל אף יציאה שלהם החוצה לא עוברת חלק. צועקים להם ברחוב, נועצים בהם מבטים, מבקשים מהם סלפי - ומבקשים שהם יצלמו סרטוני ברכות לאחיינים. כמו סלבס, אבל רק כמעט. הכירו את הכפילים של הכוכבים הגדולים בישראל. צפו בסרטון.
עידו שרת (27) מתל אביב לא ידע שהחיים שלו הולכים להשתנות כשהזמר דניס לויד (ניר טיבור) הגיח לתעשיית המוזיקה, והפך לכוכב ענק בארץ ובעולם. כיום, כשהקל של לויד ממשיך לגדול בקביעות, שרת כבר לא יכול לשבת במסעדה בלי לשמוע לחשושים מכל השולחנות מסביב. אם מסתכלים עליו, אפשר לרגע לחשוד שהוא ממש מנסה להידמות לכוכב. לשניים צבע עיניים זהה, מבנה פנים דומה, קעקועים דומים ושניהם בני אותו גיל וגרים בתל אביב.
5 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
עידו שרת ודניס לויד
(צילום: שחר גולדשטיין ונוויל האריס. תמונת לויד: יח"צ)
"זה רודף אותי כבר שלוש שנים טובות. זה נעיצות מבטים והתלחששויות", הוא מספר. "יש אפילו את הלא מנומסים שמצביעים וחושבים שאתה לא קולט, או אפילו עוד יותר לא מנומסים, שמצלמים אותך. אי אפשר להתחמק מזה". ובכל זאת, חייב להיות משהו שיבדיל בין השניים. ״חוץ מזה שיש לו יותר קעקועים והזקן שלו טיפה יותר בלונדי משלי, אני פשוט לא מוצא הבדלים. הכי מלחיץ זה שראיתי תמונה שלו מגיל 15 והוא נראה בדיוק כמוני כשהייתי בן 15, זה קצת מטריד. לפעמים אני רואה קליפים שלו ואחרי שניים-שלושה אני כבר לא יכול".
החוויה הכי מוזרה שחווה שרת בעקבות הדמיון ללויד הייתה כשהגיע להופעה של המוזיקאי המפורסם. מה קרה כשנדלקו האורות? "ההופעה נגמרה, יצאתי החוצה ופשוט לא הפסקתי לתת כיפים", משחזר שרת וצוחק. "כולם היו בטוחים שאני זה דניס לויד שיוצא מהמופע. הפנים שלו היו צרובות בזיכרון של כולם, הם ראו אותו עכשיו איזה שעה וחצי על מסך ענק".

"יש לי מלא צפיות בטיקטוק, כי חושבים שזו עדן"

במקרה של שני שרעבי (25) מראש העין, המבטים התחילו כבר ב-2013, כשזמרת אנונימית העונה לשם עדן בן זקן הגיעה לתכנית הריאליטי "אקס פקטור" ונתנה את האודישן המפורסם עם האוברול המנומר. בעקבות ההצלחה המטאורית של הזמרת, גם שרעבי החלה לקבל תגובות ברחוב וברשתות. "לא מפסיקים לשלוח לי הודעות ואנשים עוצרים אותי ברחוב. זה פשוט נהיה מטורף", מספרת שרעבי. "אין יום שאני יוצאת החוצה ולא אומרים לי 'את דומה לעדן'. גם בטיקטוק, יש לי מלא צפיות כי חושבים שזו עדן. אנשים ביקשו ממני לצלם סרטון ולהגיד מזל טוב לבת שלהם. זה נראה לך הגיוני?"
5 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
שני שרעבי ועדן בן זקן
(צילום: שחר גולדשטיין ונוויל האריס. תמונת בן זקן: אינסטגרם)
אגב, במקרה של שרעבי, אנשים לקחו את הדמיון גם לשאר בני המשפחה. "אמרו לי ולבעלי שאנחנו דומים לעדן ושוקי ושהילדה שלי דומה לילד שלהם", מספרת שרעבי. "יותר מזה, כשהיא הייתה בהיריון גם אני הייתי בהיריון, יש לנו הפרש של חודש או חודשיים. אז הכול היה אותו דבר". האם היא מוטרדת מכל זה? לא ממש. "בהתחלה זה היה מטריד. היום די השלמתי עם זה וסבבה לי. אני מאוד אוהבת אותה, היא מהממת בעיניי".
בזמן שנערות ישראל מעריצות את האדמה שעליה דורכת נועה קירל ורוצות להידמות לה, מסתובבת לה עדן מוטהדה (26) מיהוד, וגורפת אינסוף תגובות מילדים ומהורים שבטוחים שהיא הכוכבת הגדולה. "זה לא משהו שמשתחרר ממני, לא משנה לאן אני הולכת אומרים לי את זה", היא מספרת. "זה גם בפייסבוק ובאינסטגרם. כשבאים להתחיל איתי באיזושהי צורה, זה המשפט פתיחה הכי קל: 'יא אללה, איך את דומה לנועה'". כשמדובר בכוכבת בסדר גודל של קירל, קשה להיות מוכנה לכל תרחיש. "לפני שנתיים נכנסו שתי ילדות קטנות נוטפות מים וזיעה, ורצו את חייהן בהתלהבות כדי לפגוש את נועה קירל. ומה הן מוצאות? אותי. אז הן מסתכלות באכזבה: 'את לא נועה קירל'".
5 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
עדן מוטהדה ונועה קירל
(צילום: שחר גולדשטיין ונוויל האריס)
למוטהדה יש גם אישור רשמי מהכוכבת בכבודה ובעצמה - ואפילו מהאקס הטרי - שהשתיים אכן מזכירות אחת את השנייה. "היינו בצילומים ל'אקס פקטור' במסגרת עבודתי כמאפרת", היא מספרת. "כמה צלמים הסתכלו ואמרו, 'יואו, איך את ונועה דומות'. ואז נועה מסתכלת, מרגי היה בדיוק לידה, והיא אומרת לו, 'מה מאמי, אנחנו דומות?' אז הוא מסתכל ואומר 'כן, כן, יש משהו'".
וזה מחמיא לך בטח, לא? "בטח שזה מחמיא, אבל לא ניגשים אלייך ואומרים לך 'איזו יפה את'. זה יותר, 'איך את דומה לנועה קירל'. אז את כאילו מקבלת מחמאה של אדם אחר".

"אנחנו משפחת תבורי הסמויה"

אדם שמואל, בן 23 מלוד, בטוח שהוא האח האבוד של בן אל תבורי. תורמת לכך אולי העובדה שהוא ואחיו התאום לא כל כך זהים. "תמיד אמרו לי שהחיוך שלי מזכיר את של בן אל, ושהעיניים כמו של שימי", הוא מספר, ומציג את השאלות השונות שהוא מקבל: "אתה הבן של שימי? אח שלך זה בן אל תבורי? אתה בן דוד שלו? אתה תבורי? אתה אדם תבורי?". הוא מוסיף: "הכינוי שלי אצל חברים בטלפון זה 'בן אל תבורי', 'בנאלוס', 'תבוריניו', כאלה. יותר מזה, אפילו אמא שלי דומה לאביבה תבורי. אנחנו משפחת תבורי הסמויה".
שמואל לקח את הדמיון צעד אחד קדימה, והלך עם "הכישרון המולד" שלו למסך הטלוויזיה. ״אסי עזר ראה אותי על הסט של 'להיות איתה' וקלט שאני דומה לבן אל. משם זה התגלגל ל'הכוכב הבא', ועשינו מתיחה עם בן אל. פגשתי אותו והוא היה בשוק. סטטיק בכלל היה בשוק מוחלט, ואמר שאני דומה לו בקטע מחריד".
5 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
אדם שמואל ובן אל תבורי
(צילום: שחר גולדשטיין ונוויל האריס. תמונת תבורי: משה נחומוביץ')
משה חבושה, בן 25 מחדרה, לא תיאר לעצמו שכשהוא יחליט להיפרד מעדשות המגע שלו ויעבור למשקפיים, הוא יהפוך מבחור אנונימי לאדם שנועצים בו מבטים כאילו שהוא מינימום חנן בן ארי. "לא חושבים שאני רק דומה לו, אלא ממש חושבים שאני הוא", מספר חבושה. "בשבוע שעבר הייתי בחופשה באילת. אני הולך עם אשתי והילדים ברחוב, ושומע כאלה לחשושים ודיבורים מאחורי. ואז אני מסתובב ואומר: 'לא, זה לא אני!'"
"הייתי גם בחתונה, ואנשים חשבו שאני זמר אורח והתחילו לבוא ולהצטלם איתי ולהתלהב ממש". בנוסף לזה שהשניים דומים, חבושה גם עובד למחייתו בפרדס חנה, עיר מגוריו של בן ארי. "זה ברמה שיש לנו חברים משותפים. אנשים שמכירים אותו כל הזמן אומרים לי, 'אנחנו חייבים להפגיש ביניכם'. אז חנן, אם אתה קורא את זה, אני אשמח להיפגש איתך פנים מול פנים ולא בהופעה - וסוף סוף לראות מי זה הבן אדם שאני כל כך דומה לו".
5 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
משה חבושה וחנן בן ארי
(צילום: שחר גולדשטיין ונוויל האריס)
והאם אפשר גם להרוויח משהו מהדמיון הזה? תלוי את מי שואלים. שרעבי, הכפילה של עדן בן זקן, מתוודה: "לא אשקר לך, בגיל 19 הייתי באודישן של 'האח הגדול', אני אוהבת את הדברים האלה. תמיד תהיתי אם תגיע כתבה על כפילים, או אם ייקחו אותי מתישהו לעשות משהו שקשור לעדן. נגיד ל'ארץ נהדרת', במקום חיקוי שלה".
שרת, שנראה שכפול של דניס לויד, אומר: "אני מרוויח את ההטבות שלו בלי להיות מפורסם. למשל, אני יכול לקבל לא מעט צ׳ייסרים בברים". ואז הוא מוסיף: "הסכנה היחידה היא שהוא יעשה איזה משהו שערורייתי, ואחרי זה אני אקבל מבטים זועמים ברחוב בלי שעשיתי שום דבר. אז רק שיישאר קונצנזוס ומוצלח כמו שהוא. וחתיך".