הישג מרשים לסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב, שזכו במקום הראשון בתחרות היוקרתית במתמטיקה (IMC). התחרות התקיימה בבלגואבגרד שבבולגריה, בהשתתפות כ-600 סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות מרחבי העולם. התחרות נמשכה שבוע, ובסיומה הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב צברו את הניקוד הקבוצתי הגבוה ביותר (292.5 נקודות). הנבחרת של מכון ויצמן למדע סיימה שישית ובתחרות השתתפו גם סטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן ומהטכניון.
בכך הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב הקדימו סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות אחרות כגון: קיימברידג' (אנגליה), אקול פוליטקניק, פריז (צרפת) אוניברסיטת בון (גרמניה), אוניברסיטת אמסטרדם (הולנד), הקולג' האוניברסיטאי של לונדון (אנגליה), אוניברסיטת אטווש לוראנד (הונגריה) ואוניברסיטת ברצלונה (ספרד).
המשלחת של אוניברסיטת תל אביב כללה שמונה סטודנטים מבית הספר למתמטיקה: שבו רגבים, נועם תא-שמע, ליאור הדסי, שחר פרידמן, ליאור שיין, דרור פריד, טומי ויינטראוב ואורי קרייטנר. את חברי הנבחרת למתמטיקה ליוו המאמנים ד"ר דן כרמון ודור מצר, מבית הספר למדעי המתמטיקה, אוניברסיטת תל אביב.
1 צפייה בגלריה
במקום ה-1 הקבוצתי. הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב
במקום ה-1 הקבוצתי. הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב
במקום ה-1 הקבוצתי. הסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
בתחרות האישית זכו נועם תא-שמע מאוניברסיטת תל אביב ועידו קרשון ממכון ויצמן למדע בפרס ראשון גדול בהצטיינות יתרה. עוד ארבעה סטודנטים מישראל קיבלו פרס ראשון גדול ואחרים קיבלו פרסים אחרים.
ראש בית ספר, פרופ' ירון אוסטרובר ופרופ יהודה שלום מרכז הנבחרת בירכו את הסטודנטים ואמרו: "אנו גאים מאוד בתלמידינו על זכייתם במקום הראשון בתחרות הבינלאומית במתמטיקה לסטודנטים (IMC). ההשקעה, המחויבות, והחתירה למצוינות של חברי הנבחרת, ושל מאמנה ד"ר דן כרמון, ראויים להערכה רבה. בית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב רואה כערך עליון את ההכשרה והקניית הכלים לדור העתיד שיעמוד בחזית המחקר ובתעשיית המדע והטכנולוגיה בישראל. ההישג המרשים מבטא פן נוסף להיותה של ישראל בכלל ואוניברסיטת תל אביב בפרט מעצמה אקדמית במתמטיקה העולמית. ברכות שלוחות גם לעמיתנו באוניברסיטאות נוספות בארץ על הישגם היפה".
ד"ר דן כרמון, מאמן הקבוצה במתמטיקה ומהנדס בחברת StarkWare שסייעה במימון המשלחת, הוסיף: "התמודדנו נגד הסטודנטים הטובים ביותר בעולם במתמטיקה וזו גאווה גדולה עבורנו שזכינו במקום הראשון. אני מברך את כל המתחרים מישראל על הישגיהם המעולים. התחרות דרשה מהסטודנטים שילוב של מיומנויות, מצד אחד ידע מתמטי ברמה מאוד גבוהה, לצד עמידה בלחצים ויצירתיות. אני בטוח שהכלים שהסטודנטים רכשו בתחרות ישמשו אותם גם בעתיד".